proces aleupdat.exe stelt CPU gebruik op 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo helper,

Als ik de pc het opgestart is het niet mogelijk andere applicaties of programma's te starten omdat het proces aleupdat.exe actief is.Dit neemt meer dan 90% van de CPU in beslag. Na ongeveer 45 minuten verdwijnt het proces uit de lijst met actieve processen en functioneert de computer goed. Tijdens het werken kan het gebeuren dat het proces spontaan weer geactiveerd wordt. Alle andere processen functioneren dan ongeveer 45 minuten zeer traag.

Ik heb al veel moeite gedaan om het probleem op te lossen, waaronder het draaien van een Hijack log voor een deskundige, maar nog geenoplossing gevonden.

Groeten van
Paul.
 
Misschien was het handiger geweest als je gewoon verder had gewerkt in deze topic: http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=60114&view=findpost&p=470802
Je werd daar geholpen door Juisterr, een zeer bekwaam Spyware Slayer, en ik ben er zeker van dat Juisterr met een oplossing zou komen.

Nu dit process is van Symantec en het hoge CPU gebruik ligt waarschijnlijk omdat liveupdate ingeschakeld is. Symantec is ervoor gekend systemen te vertragen maar is uiteraard een zeer goed programma.

Als je wil dat ik je help post dan een nieuw HijackThis logje hier in dit topic. Doe nog geen andere scans!!!
 
Hallo Rosty,

Je heb gelijk dat ik samen met Juisterr verder moet zoeken. Ik had al lang geen bericht meer van hem gezien. Dit kwam omdat ik niet door had dat er een tweede pagina aan mijn topic verbonden zat. Ik was een beetje wanhopig geworden van het wachten. Door uw bericht heb ik de website nog eens doorgespit en ben zo op de tweede pagina gestuit. Inmiddels is er weer contact.

Ik begrijp ook dat ALEUPDAT nodig is voor de Norton virusscanner en zo voor het schoon houden van mijn computer.

Ik stel uw actie zeer op prijs en zal bij problemen en vragen pctuts doorlopen.

Met vriendelijke groet,

Paul.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan