problemen met Wifi Windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

ricodol74

Gast
sinds zondag nieuwe Acer laptop aangeschaft, maar ondervind een zeer storend probleem met mijn wifi.
mijn connectie is steeds om de zoveel tijd plots weg, dit heb ik totaal niet bij mijn oude laptop, die eigenlijk nog perfect is qua verbinding.
nu had ik ergens gelezen cq begrepen dat windows 8 waarschijnlijk gewoon weg nog niet alle drivers heeft, waardoor de driver van mijn nieuwe laptop eerst wellicht geupdate moet worden.
en waar en welke zou ik dan dienen te hebben.

of is dit een ander wel bekend zijnd probleem, daar ik begrijp dat meerdere er problemen mee hebben, maar gezocht op dit forum, maar is schijnbaar nog geen topic over, dus bij deze.

zodra dit opgelost zal zijn kan ik mijn oude laptop namelijk makkelijker weg doen aan een maatje van me die hoe raar het wellicht ook klinkt in principe alleen het scherm hoeft te hebben...;)

ik ben zeer erkentelijk als jullie mij hier mee kunnen helpen
 
Misschien heb je er iets aan, de oplossing zou een BIOS update kunnen zijn.


Maar kijk uit dat je de BIOS flashed met de juiste versie voor het juiste type laptop, anders kan het gebeuren dat ie het nooit meer doet.
 
Over welke laptop gaat het? (merk en model) Stond hier oorspronkelijk Windows 8 op? Of hebt je een upgrade/nieuwe installatie van Windows 8 gedaan?


het gaat hier over een Acer V3- 731, met W8 versie die ik zelf nog moest activeren doormiddel van laptop aanzetten, er zat geen windows 8 cd bij dus daar ga ik zeker nog voor terug naar de winkel, want die wordt er gewoonweg niet bijgeleverd tegenwoordig
 
Misschien heb je er iets aan, de oplossing zou een BIOS update kunnen zijn.


Maar kijk uit dat je de BIOS flashed met de juiste versie voor het juiste type laptop, anders kan het gebeuren dat ie het nooit meer doet.

ik denk niet dat ik zomaar in de bios ga rotzooien tenzij het echt "de "oplossing is
 
dragon vroeg eerder betreft het een upgrade van de win7 naar de win8 of stond er de win8 er al op bij aankoop....gelieve hier een duidelijk antwoord op te geven !
dit is nodig om u de juiste hulp te kunnen aanbieden betreffende de juiste drivers .....deze vraag word immers gesteld op de Acer support site !

Bekijk bijlage 9789
 
zoals ik ookaangaf bij dragon, dit is een geheel nieuwe laptop waarbij ik geen w8 cd gekregen heb, maar enkel bij aanzetten de gehel procedure moest doorlopen van de eerste opstart, met andere woorden ja windows stond er dus al op bij thuis komst zal ik de zite eens bekijken van acer zelf
 
Om nu even een andere weg in te slaan, ik denk niet dat er iets mis is met de drivers aangezien dit om een nieuwe laptop gaat. De kans is klein dat Acer slecht werkende drivers installeerdt. Al mag/kan dit niet uitgesloten worden.

Heb je toevallig je WiFi beveiliging op WEP staan? Ik heb met Windows 7 zelfs als problemen gehad met WEP op een oudere AP. Indien mogelijk, zet deze eens op WPA2.
 
heeft altijd al op wpa2 gestaan zowel op oude laptop en nieuwe nu,
ben inmiddels nu de drivers aan het downloaden, want ik heb het wel meer gehoord namelijk dat er drivers zouden missen, download ze zowel met nieuwe laptop als oude, want met nieuwe is er kans dat ie halverwege natuurlijk weer zijn connectie kwijt gaat zijn..:)
 
Iets anders dat me net te binnen schiet. Je mag er niet vanuit gaan dat er geen verschil is in het vermogen van je WiFi zender/ontvanger. Het kan best zijn dat je oude laptop zen interne WiFi adapter net iets meer vermogen heeft. Werk je dikwijls zonder netsnoer? In dat geval gaat hij ook vermogen besparen op je WiFi adapter.
Hoe is de signaalsterkte op je Acer laptop voor je een uitval hebt van je WiFi?
 
nou drivers downloaden helpt dus ook al niet, de adhoc op disabled gezet, dat leek in het begin te werken, maar toch dus weer niet.
ik werk eigenlijk altijd op netsnoer.

en het lijkt er inderdaad op dat ie wil besparen en daardoor de connectie er gewoon uit gooit, is er niet iets dat ik kan aanpassen in mijn register?
 
Volgens mij is de oplossing toch een BIOS update.
Er is op dit moment veel te lezen op internet over problemen met Windows 8. Vele moederborden van diverse typen pc's en laptops hebben een BIOS update nodig om de hardware goed te laten functioneren onder Windows 8
Enkele merken spreken hier ook over op hun eigen website. Zoals Samsung SAMSUNG PC Windows 8 Upgrade en MSI http://event.msi.com/aio/2012/win8_upgrade/Images/step_by_step.pdf
Maar als je verder zoekt, zullen er nog vele leveranciers zijn die melding maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan