Problemen met verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Telkens als ik windows opstart kan hij windows verkenner niet starten. Ik krijg dan de opties 'problemen oplossen...' en 'verkenner opnieuw starten'. Als ik dan optie 2 kies doet hij dat gewoon. Maar hoe kan ik dat probleem dat hij niet direct opstart oplossen? Alvast bedankt.[OPLOSSING]
Ik heb windows 7 zelf laten zoeken (geen windows update) naar driver en heeft een nieuwere versie geïnstalleerd nadat ik hardware had verwijderd uit lijst. Vind ik wel raar, want bij eerste installatie herkende hij de kaart niet en installeerde hij 'standaard vga kaart' ??? Het probleem is nu idd wel opgelost. Bedankt voor de reactie.
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het probleem dat je hebt komt wel eens voor, maar je vorige post ging over XP, upgrade kan je dan normaal niet doen.
Maak eens de map C:\WINDOWS\PREFETCH. leeg.
 
Voor meer info over problemen ga je kijken naar
Start/configuratie (kies bij weergave voor kleine pictogrammen)
klik op hulpprogramma voor- en informatie over prestatie's
klik op " geavanceerde hulpprogramma's "
Hier zal je (een) geel(e) uitroepteken(s) zien staan.
Kijk eens wat er daar vermeld word over dit probleem.

Klik op het gevonden probleem en klik op help (sla de info op in wordpad)
Als dit niet helpt, klik dan op de link voor logboekdetails. selecteer de text daar in tab algemeen en plak het hier even.



O ja:

klik op " geavanceerde hulpprogramma's "
Hier zal je (een) geel(e) uitroepteken(s) zien staan.

sluit dit venster alleen met de knop ok, klik niet op "uit deze lijdt verwijderen" want dn vind je het moeilijk terug.
 
Laatst bewerkt:
De map C:\Windows\Prefetch is leeg. Heb per ongeluk toch uit lijst verwijderen gedrukt, had laatste 3 lijntjes van je reactie niet gelezen. Het betreft mijn videokaart en zijn 3D. Ik heb een ATI MOBILITY RADEON X600 kaart (128Mb). Kan je hier toch iets mee? Alvast bedankt.
 
De volgende maal dat explorer niet opstart komt dat wel terug.
Kijk nog eens naar wat er staat.
Eerst eens zoeken naar recentere drivers, de huidige zal niet goed werken in windows 7 vermoed ik.
Op deze pagina kan je zoeken naar drivers
ATI MOBILITY vertelt me dat het om een notebook gaat.
Helaas vind ik enkel een driver voor windows xp professional gevonden.
Heb je de driverscd gebruikt na installatie van windows 7?
Dan kan je 2 dingen proberen.
Deinstalleer de driver, windows 7 geeft voldoende ondersteuning voor de meeste xp hardware in tegenstelling tot vista.
Nog problemen, installeer dan boverstaande driver voor windows xp professional als volgt.

Rechtsklik en selecteer eigenschappen
tab compatibiliteit
Zet een vinkje bij:
---------------dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor: (kies sp3, werkt het niet, kies dan sp2 of ouder)
---------------uitvoeren als administrator

Aangezien je kan werken in windows 7 zou dit moeten werken
suc6
 
Laatst bewerkt:
Ik heb windows 7 zelf laten zoeken (geen windows update) naar driver en heeft een nieuwere versie geïnstalleerd nadat ik hardware had verwijderd uit lijst. Vind ik wel raar, want bij eerste installatie herkende hij de kaart niet en installeerde hij 'standaard vga kaart' ??? Het probleem is nu idd wel opgelost. Bedankt voor de reactie.
 
Windows zal restanten van de oude driver gebruiken, je kan altijd nog proberen de recentste versie van je driver te downloaden en installeren in compatibiliteitsmodus, met de optie 'uitvoeren als ...'.Maar of dat nog een noodzak is betwijfel ik.
Windows 7 geeft zo al een behoorlijke ondersteuning, veel beter dan vista.
Aan jou de keus of je het nog probeert.
Is het weer mis, gewoon terug verwijderen of via systeemherstel.
Een herstelpunt maken zou ik zeker nu doen zodat je steeds terug kan naar deze situatie.
Maak eventueel een backup image er boven op, dan ben je dubbel beveiligd.
Voor verdere assistentie kan je steeds bij ons terecht, post dan eenvoudig een nieuw berichtje.
Nog veel plezier met je pc.
en bedankt voor de melding, zo kunnen we in de toekomst nog beter hulp bieden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan