Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik ben Andre, gebruikersnaam Kontroi, en nieuw op dit forum. Ben in brugpensioen en zodoende heb ik wel tijd voor één van mijn hobby's, nml, computeren. Woon in de omgeving van Leuven en, daar mijn vrouwtje nog bijna elke dag de deur uit is om vrijwilligerswerk te doen, hou ik mij ook wat met het huishouden bezig. Voornamelijk eten maken enz., wat dan weer een andere hobby is.
Ben ook lid van Seniorennet en via hun softwareforum ben ik op een interessante link naar jullie forum doorverwezen.
In deze link stond namelijk een oplossing voor een probleem dat ik ook heb sinds vorige week.
Ik citeer:

"Ik kreeg gisteren een laptop binnen waar van de gebruiker zich niet meer kon aanmelden met zijn wachtwoord. De service User Profile-service verhindert het aanmelden Gebruikersprofiel kan niet worden geladen kwam er op als ik probeerde met het wachtwoord.

Voor dit probleem te verhelpen kan je opstarten van dvd van vista en neem je systeem herstel.

Gaat het niet om administrator account dan kan je dit doen.
Opstarten in veilige mode
Registersleutel: “HKEY_LOCAL_MACHINE -> SOFTWARE -> Microsoft -> Windows NT -> CurrentVersion -> ProfileList”. In de subsleutels van deze sleutel, staan sleutels met lange nummers en letters.

Dit zijn de profielen op je laptop. Klik ze een voor een aan en kijk in het rechter venster of je bij het item “ProfileImagePath” de gebruikersnaam staat. Als je hem hebt gevonden moeten er de volgende gegeven staan bij “RunLogon_script_Sync”, “0×00000000 (0)” als dan niet zo is dubbelklik je op het item en geef je het item de waarde “0″ mee. Dan heb je een kans dat hij het weer doet. Mocht je een profiel twee keer tegenkomen met als enig verschil een .bak extentie. Dan kun je de dubbele profiel verwijderen, want dat veroorzaak een conflict waardoor je laptop het niet doet."
Einde citaat.

Ik heb alles uitgevoerd zoals hierboven beschreven. RunLogon.. stond op 0, maar had wel twee keer een profiel met als enig verschil een .bak extentie, waarvan ik dus de .bak verwijderd heb.
Spijtig genoeg blijft dezelfde foutmelding zich herhalen, ook na het aanmaken van een gebruikersaccount met een andere naam, zelfs als ik een bijkomend administratorsaccount aanmaak gaat alles goed tot het ogenblik dat ik het aanklik om te openen, dan krijg ik weer dezelfde foutmelding.
Is er misschien nog een andere oplossing hiervoor?
Groetjes,
Kontroi
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Al eens geprobeerd in veiligemodus ?
Wat je ook kan doen is vista dvd er in doen er van booten, dan neem je systeemherstel.
 
Ik heb deze discussie gekopieerd naar Windows zodat we daar verder kunnen.
 
Dit al geprobeerd?
Opstarten in veilige modus.
Start de command line (bvb druk de windowstoets en toets 'r' in)
Geef opdracht cmd en druk op enter
Plak deze opdracht " net user administrator /active:yes "
In dat zwart venster en druk op enter
De melding " De opdracht is uitgevoerd " zal verschijnen.
Meld af, en je gaat een account bijgekregen hebben, de verborgen systeemaccount van windiws zelf.
Vanuit deze account kan je alle andere accounts beheren, en instellen.
 
Heb al geprobeerd in veilige modus, zonder resultaat.
Bedoel je met systeemherstel van installatie cd dat ik een vinkje moet zetten bij "Restore Systemfiles"?(zie bijlage).
En ga ik dan geen programma's verliezen?
 

Bijlagen

  • Recovery mode..jpg
    Recovery mode..jpg
    32.7 KB · Weergaven: 120
Nee mag je niet doen anders ben je allemaal je bestanden kwijt. Heeft uw geen dvd of cd van vista zelf ?
 
Jawel, heb een windows vista 32bitssoftware dvd waar het volgende opstaat (zie bijlage)
 

Bijlagen

  • Windows Vista DVD&#.jpg
    Windows Vista DVD&#.jpg
    35.9 KB · Weergaven: 102
Steek de dvd er in en herstart je computer boot van de dvd door meestal f8 of f12 te drukken dan krijg je verschillende opties neem daar uit systeem herstel.
 
Welkom seniorennetvriend. Gaat het hier om een gebruikersaccount of om het administratorsaccount waarmee niet meer kan aangemeld worden?
 
Ik geraakte niet meer in het gebruikersaccount van mijn echtgenote, en als ik een bijkomend administratorsaccount wil openen heb ik dezelfde foutmelding
 
Een bijkomend administrators account aanmaken heeft geen zin. Om als administatorsaccount in een gebruikersaccount te raken moet dit uitgevoerd worden met het administratorsaccount waarmee het gebruikersaccount werd aangemaakt. Raak je in dit administratorsaccount nog in? In XP was dit eenvoudiger om op te lossen, in Vista is dit iets heel anders. Raak je niet meer in het origineel administratorsaccount zal het installatieschijfje of recoveryschijfje hier niet helpen. Het enige wat hier kan helpen is een wachtwoorddiskette ,als deze aangemaakt werd, en als deze niet aangemaakt werd, zul je moeten naar de verkoper gaan met de laptop.

Mag ik even weten waar je dit gehaald hebt
Ik heb alles uitgevoerd zoals hierboven beschreven. RunLogon.. stond op 0, maar had wel twee keer een profiel met als enig verschil een .bak extentie, waarvan ik dus de .bak verwijderd heb.
Spijtig genoeg blijft dezelfde foutmelding zich herhalen, ook na het aanmaken van een gebruikersaccount met een andere naam, zelfs als ik een bijkomend administratorsaccount aanmaak gaat alles goed tot het ogenblik dat ik het aanklik om te openen, dan krijg ik weer dezelfde foutmelding.

Dit is een procedure die men kon uitvoeren in de XP versie, in Vista lukt deze niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Swake,
Was een berichtje van Ivan van 16/02/2010 over iemand die hetzelfde probleem had maar dat blijkbaar opgelost is.
Met mijn administratorsaccount heb ik tot nu nog geen problemen, alles werkt nog maar ik heb wel vastgesteld dat mijn map Systeemherstel leeg was en ik zodoende geen systeemherstel kon doen.
Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorige week nog pc gedaan maar dan heb ik systeemherstel gedaan langs booten van dvd.
 
Je kan desnoods de systeemadmin gebruiken, dan kan je het probleem, geschetst door Swake omzeilen (zie mijn vorige post).
Wat je kan doen vanuit je admin account (of zelfs als gewone gebruiker in vista van voor sp2, maar dan met verhoogde rechten waarover ik ook een tutorial heb), ik heb dit gisteren getest op 2 computers, is het volgende.
Start de command prompt
(Type in zoeken cmd gevoilgd door enter)
Type daarin " net user " gevolgd door enter, je krijgt de accounts te zien die geldig zijn.
Type nu " net user accountnaam * " gevolgd door enter.
Er word nu gevraagd een nieuw wachtwoord in te voeren.
Druk eenvoudig 2x op enter en je kan in de account zonder password.
 

Bijlagen

  • net user..JPG
    net user..JPG
    24.7 KB · Weergaven: 114
Laatst bewerkt:
Heb, dank zij Compudoc, en na wat opzoeken, het probleem opgelost gekregen.
In mijn Lokaal Station C:, in de map Gebruikers, was mijn map Default verdwenen. We hebben deze teruggevonden in de partitie B: die ik had aangemaakt. Bij het terugzetten van deze map naar Gebruikers in C: kon ik terug zonder probleem een gebruikersaccount voor mijn echtgenote aanmaken.
Eind goed al goed !!
Nogmaals bedankt aan allen die mij hierbij willen helpen hebben!!
Mag afgesloten worden.
Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan