Hallo,
Ik ben Andre, gebruikersnaam Kontroi, en nieuw op dit forum. Ben in brugpensioen en zodoende heb ik wel tijd voor één van mijn hobby's, nml, computeren. Woon in de omgeving van Leuven en, daar mijn vrouwtje nog bijna elke dag de deur uit is om vrijwilligerswerk te doen, hou ik mij ook wat met het huishouden bezig. Voornamelijk eten maken enz., wat dan weer een andere hobby is.
Ben ook lid van Seniorennet en via hun softwareforum ben ik op een interessante link naar jullie forum doorverwezen.
In deze link stond namelijk een oplossing voor een probleem dat ik ook heb sinds vorige week.
Ik citeer:
"Ik kreeg gisteren een laptop binnen waar van de gebruiker zich niet meer kon aanmelden met zijn wachtwoord. De service User Profile-service verhindert het aanmelden Gebruikersprofiel kan niet worden geladen kwam er op als ik probeerde met het wachtwoord.
Voor dit probleem te verhelpen kan je opstarten van dvd van vista en neem je systeem herstel.
Gaat het niet om administrator account dan kan je dit doen.
Opstarten in veilige mode
Registersleutel: “HKEY_LOCAL_MACHINE -> SOFTWARE -> Microsoft -> Windows NT -> CurrentVersion -> ProfileList”. In de subsleutels van deze sleutel, staan sleutels met lange nummers en letters.
Dit zijn de profielen op je laptop. Klik ze een voor een aan en kijk in het rechter venster of je bij het item “ProfileImagePath” de gebruikersnaam staat. Als je hem hebt gevonden moeten er de volgende gegeven staan bij “RunLogon_script_Sync”, “0×00000000 (0)” als dan niet zo is dubbelklik je op het item en geef je het item de waarde “0″ mee. Dan heb je een kans dat hij het weer doet. Mocht je een profiel twee keer tegenkomen met als enig verschil een .bak extentie. Dan kun je de dubbele profiel verwijderen, want dat veroorzaak een conflict waardoor je laptop het niet doet."
Einde citaat.
Ik heb alles uitgevoerd zoals hierboven beschreven. RunLogon.. stond op 0, maar had wel twee keer een profiel met als enig verschil een .bak extentie, waarvan ik dus de .bak verwijderd heb.
Spijtig genoeg blijft dezelfde foutmelding zich herhalen, ook na het aanmaken van een gebruikersaccount met een andere naam, zelfs als ik een bijkomend administratorsaccount aanmaak gaat alles goed tot het ogenblik dat ik het aanklik om te openen, dan krijg ik weer dezelfde foutmelding.
Is er misschien nog een andere oplossing hiervoor?
Groetjes,
Kontroi
Ik ben Andre, gebruikersnaam Kontroi, en nieuw op dit forum. Ben in brugpensioen en zodoende heb ik wel tijd voor één van mijn hobby's, nml, computeren. Woon in de omgeving van Leuven en, daar mijn vrouwtje nog bijna elke dag de deur uit is om vrijwilligerswerk te doen, hou ik mij ook wat met het huishouden bezig. Voornamelijk eten maken enz., wat dan weer een andere hobby is.
Ben ook lid van Seniorennet en via hun softwareforum ben ik op een interessante link naar jullie forum doorverwezen.
In deze link stond namelijk een oplossing voor een probleem dat ik ook heb sinds vorige week.
Ik citeer:
"Ik kreeg gisteren een laptop binnen waar van de gebruiker zich niet meer kon aanmelden met zijn wachtwoord. De service User Profile-service verhindert het aanmelden Gebruikersprofiel kan niet worden geladen kwam er op als ik probeerde met het wachtwoord.
Voor dit probleem te verhelpen kan je opstarten van dvd van vista en neem je systeem herstel.
Gaat het niet om administrator account dan kan je dit doen.
Opstarten in veilige mode
Registersleutel: “HKEY_LOCAL_MACHINE -> SOFTWARE -> Microsoft -> Windows NT -> CurrentVersion -> ProfileList”. In de subsleutels van deze sleutel, staan sleutels met lange nummers en letters.
Dit zijn de profielen op je laptop. Klik ze een voor een aan en kijk in het rechter venster of je bij het item “ProfileImagePath” de gebruikersnaam staat. Als je hem hebt gevonden moeten er de volgende gegeven staan bij “RunLogon_script_Sync”, “0×00000000 (0)” als dan niet zo is dubbelklik je op het item en geef je het item de waarde “0″ mee. Dan heb je een kans dat hij het weer doet. Mocht je een profiel twee keer tegenkomen met als enig verschil een .bak extentie. Dan kun je de dubbele profiel verwijderen, want dat veroorzaak een conflict waardoor je laptop het niet doet."
Einde citaat.
Ik heb alles uitgevoerd zoals hierboven beschreven. RunLogon.. stond op 0, maar had wel twee keer een profiel met als enig verschil een .bak extentie, waarvan ik dus de .bak verwijderd heb.
Spijtig genoeg blijft dezelfde foutmelding zich herhalen, ook na het aanmaken van een gebruikersaccount met een andere naam, zelfs als ik een bijkomend administratorsaccount aanmaak gaat alles goed tot het ogenblik dat ik het aanklik om te openen, dan krijg ik weer dezelfde foutmelding.
Is er misschien nog een andere oplossing hiervoor?
Groetjes,
Kontroi
Laatst bewerkt door een moderator: