Windows 10 Probleempje met Edge

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een probleempje met Microsoft Edge.
Na een willekeurige tijd krijg ik Edge niet meer geopend en krijg de volgende melding. Kan threadmodus niet wijzigen nadat deze is ingesteld.

Daarom ben ik noodgedwongen Firefox maar weer gaan gebruiken.

Na afmelden en weer aanmelden werkt Edge weer goed tot een bepaalde tijd en dan komt die melding weer als ik een website probeer te openen met Edge.

Rara, ik heb het halve internet inmiddels afgezocht, maar helaas. Nope !! Toch zou ik graag Edge weer willen gaan gebruiken.

Hier staat hetzelfde probleem van iemand maar dan bij programma's, wat Edge in principe natuurlijk ook is : https://answers.microsoft.com/nl-nl...wijzigen/87052a31-9dba-4cd0-ba98-cb34ee6ec01a

Edge.png
 
Een kleine aanvulling.
Wat er dan ook gebeurd is dat het pictogram weg is van Edge op de plaats waar het hoort te staan.
Kijk, dit gebeurd er na een X aantal minuten met Edge.

Edge3.png
Edge2.png
 
Herinstalleer de Microsoft EDGE Browser volg de 8 punten op ..

1.zorg er eerst voor dat de verborgen Windows mappen weer gegeven worden !
rechts klik op start en kies Configuratiescherm ...
klik in het Configuratiescherm op “ opties voor Verkenner “
open de tap “weergave “
en zet het vinkje aan bij “verborgen bestanden :mappen en stations weergeven..
bevestig dit met toepassen en ok

2.ga nu naar de locatie waar normaal gezien de edge browser vermeld staat op de C
ga naar C:\Windows\SystemApps\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\MicrosoftEdge.exe
indien er hier de MicrosoftEdge.exe aanwezig is dan kun je deze ook vanaf hier opstarten ...
maak deze daarna terug vast aan je taakbalk .
**Maar indien je deze niet vanaf hier kunt opgestart krijgen dan dien je verder te gaan met het herinsalleren van de edge browser ...
dan ga je vervolgens naar C:\Users\%username%\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe en verwijder je de gehele map “Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe”
**waar %username% vermeld staat staat dus je eigen gebruikers naam !
neem er nota van dat het verwijderen van deze map zijn tijd in beslag neemt ..
neem er ook nota van dat er 2 of 3 bestanden in deze map niet verwijderd zullen worden en dat deze enkel onder de administrator kunnen gewist worden ....klik hier gewoon op ok en sla het wissen van deze 2-3 bestanden over of hernoem de gehele map naar “Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe.old“

3.herstart je computer en start de opdrachtprompt op als zijnde de administrator !
geef de opdracht C:\Users\%username%\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe" "Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe.OLD en klik op enter.

*herhaal nogmaals deze opdracht !!
C:\Users\%username%\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe" "Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe.OLD en klik op enter.
de bedoeling dat we deze opdracht 2x herhalen is om er zeker van te zijn dat deze dus niet meer gevonden word doordat deze dus hernoemt werd .

4.nu de Microsoft Edge vewijderd is van je systeem dienen we deze te herstellen ....
Windows 10 heeft de Edge dan ook nodig (besluit je om de edge niet te herstellen dan zul je snel bemerken dat meerdere toepassingen niet meer te gebruiken zijn ....)
we gebruiken hier de PowerShell om de Edge te herstellen ..
type in het zoekvenster “PowerShell” ( zonder haakjes ) rechtsklik hier op en start deze op als administrator ..

5.geef vervolgens de 3 opdrachten in vermeld hier onder ...
*neem er nota van dat je na elke opdracht op enter dient te klikken ...
*neem er ook nota van dat je in de opdrachten het woord “users” vervangt door je eigen naam .
*de in te geven opdrachten zijn ..
1- Type cd c:\ *klik op enter
Directory Changes to: PS C:\>

2- Type cd users *klik op enter
Directory changes to: PS C:\users>

3- Type cd %username% *klik op enter ((vervang %username% door je eigen gebruikers naam ))
Directory changes to: PS C:\users\**je eigen gebruikersnaam

6.kopieer en plak deze opdracht in de PowerShell.
Get-AppXPackage -AllUsers -Name Microsoft.MicrosoftEdge | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml” -Verbose}
klik vervolgens op enter en wacht geduldig tot de bewerking gedaan is ...
nadat deze gedaan is kan en mag je de PowerShell afsluiten .....

7.Herstart de computer en de Edge Browser is opnieuw aanwezig en te gebruiken ...

8.indien blijkt dat je bij stap 6 een foutmelding krijgt te zien zoals :
het systeem kan het pad niet vinden omdat deze dus niet bestaat !
in dat geval ga je naar C:\Windows\SystemApps en hermoem je de map Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe naar Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe .old

*open vervolgens een sfc /scannow( administrator ) laat deze scan gebeuren ...
start nadien de edge browser op er is 50% kans dat deze nu werkt ...
indien deze nog steeds niet werkt start je wederom een opdrachtprompt (administrator ) op
geef de opdracht :
Get-AppXPackage -AllUsers -Name Microsoft.MicrosoftEdge | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml” -Verbose}
start daarna de edge browser op deze zou nu zonder problemen te gebruiken moeten zijn ..


***dit is een vertaalde versie van het orgineel ...
dit orgineel vind je hier : http://www.techtantri.com/how-to-reinstall-microsoft-edge-browser/
deze vertaling werd zonder behulp van een vertaal machiene aangemaakt .... door mezelf ..Qtex
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Waar tover je dit nou ineens vandaan, dit had ik nog niet gevonden en geloof me hier ben ik al dagen mee bezig.
Ik ga dit morgens eens proberen, je hoort van me.

tnx
 
Het lijkt er op dat Edge nu blijft werken. 1 uur draait de pc al en het pictogram is nog niet weg.
Ik kijk dit nog even aan en dan verander ik weer naar Edge als standaard browser.
 
En heb je nu het 'echte' icoontje van de nieuwe Edge....?
Want wat je in de screenshots liet zien was het icoon van de oude Internet Explorer !

Het icoon van Edge ziet er zo uit in je taskbar :
1593422712144.png
 
@Skippy je gebruikt wel degelijk de edge maar de verouderde dan wel ..
standaard is de IE11 niet meer aanwezig in versie 2004 maar kan wel nog ingebruik genomen worden ( doch dit is niet aan te bevelen )...
standaard staat het vinkje hier dan ook niet aangevinkt van de IE11 en dit zou bij u ook zo zijn !

Ashampoo_Snap_maandag 29 juni 2020_13h26m50s_001_.jpg


voor de duidelijkheid..
Ashampoo_Snap_maandag 29 juni 2020_14h15m32s_002_.jpg
 
Dan heb ik toch het Edge ikoontje, maar bij Philip in bericht #7 zie ik een heel ander ikoontje.
Ik ga eens kijken wat het vernieuwen uit bericht #8 oplevert.
 
Klopt hoor Skippy !
Bij de eerste uitrol van Edge oude stijl is het icoontje NIET vervangen - dat verklaart m.i. ook de naamkeuze die MS deed : Explorer werd Edge ...

Pas bij de uitrol van de nieuwe Edge, Edge Chromium zeg maar, wou men de verwarring wat beperken en is dus dat nieuwe icoon ook mee met de upgrade uitgerold.
Als je dus de nieuwe installeert (écht wel aan te raden !!! véél beter dan de oude) krijg je dit ook ...
 
Ik denk dat mijn probleempje aan de verouderde versie heeft gelegen.
Ik heb het nieuwe ikoontje en draai nu onder Versie 83.0.478.56 (Officiële build) (64-bits)

Ik verwacht dat dit opgelost is en zet hier een slotje op.

Bedankt allemaal !!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan