probl met pc bak heb iets weggeworpen en als ik nu windows 7 wil installeren gaat nie

Status
Niet open voor verdere reacties.
als ik windows 7 opstart gaat het tot op een moment dat men pc vraagt
Kan windows niet op deze schijf installeren. De hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet . zorg ervoor dat de schijfcontrole is ingeschakeld in het BIOS-Menu van de computer

Wie kan me helpen
thx
 
als ik windows 7 opstart gaat het tot op een moment dat men pc vraagt
Kan windows niet op deze schijf installeren. De hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet . zorg ervoor dat de schijfcontrole is ingeschakeld in het BIOS-Menu van de computer

Wie kan me helpen
thx

ik veronderstel dat je een originele schijf bezit van windows 7. heb je de melding op je scherm ook effectief gevolgd? ik zou eens een IDE-selftest doen in BIOS en zien wat dat geeft om te beginnen. en natuurlijk schijfcontrole nakijken of die opstaat. in je bios geraak je meestal in met [F10] tijdens de opstart.

en zoals Pluis aangeeft kan er iets mis zijn met je MBR. je schijf is toch correct geformatteerd in NTFS? dit kan je door in de opdrachtprompt via het herstelmenu van je installatiecd het commando format c: te geven ( c is natuurlijk de partitie die je wilt formatteren, verander eventueel deze letter. en denk eraan dat wanneer je formatteert ALLE gegevens wist. maak dus ook een backup indien nodig)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan