Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een laptop met Vista Home Premium en ik zou van mijn printer (canon pixma IP4000) graag een netwerkprinter maken, zodat ik draadloos kan afdrukken. Hij zegt echter constant dat de printer offline is, printers delen is ingeschakeld en ik heb alle driver geïnstalleerd. Via USB kan ik wel afdrukken, draadloos vind mijn computer de printer niet. Als ik op de optie priners zoeken klik, zegt hij dat ik niet de juiste machtigingen heb.

dank bij voorbaat,
greetz,
playbunny265
 
Pixma IP4000 is een normale usb printer, om deze via een netwerk te gebruiken moet u werken met een printserver, of de computer waar deze aanhangt moet ingeschakeld staan, op iedere computer moet u dan ook de software installeren. Let wel op dat bij de andere computers u de verwijzing aangeeft naar printcomputer ipv de usb poort.Vista durft hierom soms ook wel eens moeilijk te doen, dit is dan niet om eens VLUG op te lossen. Sommige printers werken niet via deling,zoals multi functionals.Het beste dat u kan doen is een kleine printserver aanschaffen, eventueel via wifi .
 
Deze printer is wel degelijk in staat om in netwerk te printen, daar hij dit al gedaan heeft via een andere laptop ( met windows XP).
De 'servercomputer' van ons thuisnetwerk is een tydje geleden gecrashed na een virtumone aanval...Na hem geherinstalleerd te hebben ben ik niet zeker of hij op deze computer als netwerkprinter staat aangeduid. Ik zal deze instellingen eens moeten controleren.

mvg,
playbunny265
 
Als ik op de optie priners zoeken klik, zegt hij dat ik niet de juiste machtigingen heb.

dank bij voorbaat,
greetz,
playbunny265

Hoe ben je ingelogd in windows?
Als gewone gebruiker is dat meestal.
Probeer eens de instellingen te doen, ingelogd als admin.
In het 'zoeken' venster geef je de opdracht "cmd"
In het zwart venster voer je de opdracht in: net user administrator /active:yes
Doe dat via copy/paste om tikfouten te voorkomen.
Afmelden en met de administratoraccount inloggen.
Kijk eens of je nu naar printers kan zoeken.
 
zie bijlage voor foutmelding
 

Bijlagen

  • 2009-05-14_192514.jpg
    2009-05-14_192514.jpg
    51.8 KB · Weergaven: 124
UAC staaat al enige tijd uitgeschakeld :p

OK, en nu een antwoord op de rest van de vragen die gesteld zijn op het forum.
Dat maakt het wat gemakkelijker om een oplossing te vinden voor jouw probleem.

Geef eens de totale configuratie, want de canon pixma IP4000 is helemaal geen Netwerk Printer.
Natuurlijk kan je deze printer wel in een netwerkconfiguratie hangen met andere hulpmiddelen, maar dan moeten de hulpverleners dit hier op Pctuts wel weten hoe je het één en ander probeert te verwezenlijken.
 
In het 'zoeken' venster geef je de opdracht "cmd"
In het zwart venster voer je de opdracht in: net user administrator /active:yes
Doe dat via copy/paste om tikfouten te voorkomen.
Afmelden en met de administratoraccount inloggen.

Het enige resultaat is dat windows er dan een 2de onverwijderbare administrator account aanmaakt...Heb het commando weer ongedaan gemaakt via cmd....printer werkt nog altijd niet :(
 
OK, en nu een antwoord op de rest van de vragen die gesteld zijn op het forum.
Dat maakt het wat gemakkelijker om een oplossing te vinden voor jouw probleem.

Geef eens de totale configuratie, want de canon pixma IP4000 is helemaal geen Netwerk Printer.
Natuurlijk kan je deze printer wel in een netwerkconfiguratie hangen met andere hulpmiddelen, maar dan moeten de hulpverleners dit hier op Pctuts wel weten hoe je het één en ander probeert te verwezenlijken.

We gebruiken hem ook niet als netwerkprinter maar om via een ander pc af te drukken. De printer staat dus als gedeeld ingesteld. Deze printer is hardwarematig verbonden met onze desktop (XP). Als ik vanop onze oude laptop draadloos wil afrukken ( eveneens XP) dan lukt het wel, zonder problemen). Met een vista PC kan ik ook afdrukken, maar alleen via rechtstreekse USB kabelverbinding...
Draadloos weigert hij verbinding...

dit is zowat mijn probleem kort samengevat ;)
 
We gebruiken hem ook niet als netwerkprinter maar om via een ander pc af te drukken. De printer staat dus als gedeeld ingesteld. Deze printer is hardwarematig verbonden met onze desktop (XP). Als ik vanop onze oude laptop draadloos wil afrukken ( eveneens XP) dan lukt het wel, zonder problemen). Met een vista PC kan ik ook afdrukken, maar alleen via rechtstreekse USB kabelverbinding...
Draadloos weigert hij verbinding...

dit is zowat mijn probleem kort samengevat ;)

Heb je met de Vista PC een draadloos thuisnetwerk gemaakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan