Status
Niet open voor verdere reacties.
H

hamelp

Gast
Ik heb een Canon IP4850 kleurenprinter die ontzettend veel kleureninkt gebruikt voor schoonmaakacties.
Ik wil nu de PDF bestanden die in kleur zijn zwart-wit afdrukken.
Ik heb de printer op grijstinten ingesteld omdat dit de enig beschikbare instelling is om zwart-wit afdrukken te krijgen. Hierbij worden echter de kleuren die in het pdf bestand voorkomen onzichtbaar afgedrukt dus krijg ik een afdruk met ontbrekende gegevens.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
 
nadat je bij de eigenschappen van het afdrukken aangegeven heb om deze in grijstinten af te drukken dien je ook bij de Afdrukopties (Print Options) op het tabblad Pagina-instelling (Page Setup).
het vinkje aan te zetten tegen het Verlies van afdrukgegevens (Prevent loss of print data) .
**nog thans zou de Canon Pixma IP4850 ook de instelling moeten laten zien om in zwart/wit te drukken .... heb jij wel de juiste driver geinstalleert van deze printer
 
Ik heb genoemde aanpassingen uitgevoerd en het werkt inderdaad en ook via de printeropties van Canon kan ik dit gewoon aangeven.
Ik had echter nooit gedacht dat ik de oplossing onder "Pagina instelling" kon vinden.
Misschien moet ik dat begrip nog even voor mezelf ophelderen. Bedankt.
 
Misschien toch een beetje te mooi om waar te zijn. Het viel me al op dat wat op het bestand in kleur was ook in de printout een beetje kleur in zch had. Bij de eerste afdruk was het zo ongeveer grijsbruin uitgevoerd en bij de volgende afdruk werd het lichter en ging het in de richting van blauw maar daarna was het weer als vanouds blank. Het lijkt of de printer eerst toch nog wat restanten uit de kleuren cartridges haalde maar die zijn zo zoetjes aan wel helemaal leeg. Nu, na enkele afdrukken is het resultaat weer hetzelfde en worden de gekleurde onderdelen weer blank gelaten.
 
ik zelf gebruik deze printer dus niet maar in de handleiding staat duidelijk vermeld dat je deze dus ook in zwart/wit moet kunnen printen .
zal terug op zoek moeten voor de handleiding .
 
Goed dat je hem niet gebruikt want hij slurpt voor enkele printouts zo een kleurencartridge leeg, vooral als je de printer niet dagelijks gebruikt. Ik ben ook op advies van Canon ertoe overgegaan om de printer altijd aan te laten staan wat ik eerst niet deed. Het ging even goed, maar op een gegeven moment ging het leegslurpen toch weer te hard naar mijn zin en ben ik met kleurenprinten gestopt. Uiteraard ben ik zelf in bezit van een handleiding maar die zegt niets over de optie "Pagina instelling". Wel de opmerking: "Bij Afdrukken in grijstinten (Grayscale Printing) kan zowel kleureninkt als zwarte inkt worden gebruikt", dus misschien vereist het toch gevulde cartridges om de afdruk volledig te krijgen. Helaas begin ik daar niet aan want het printen met die kleurencartridges is het probleem niet maar wel het reinigen van de printkoppen en dat kost dus erg veel Euro's die (dankzij de EU) toch al niet veel waard zijn.
 
hier is de handleiding in het Nederlands

heb je het vinkje ook aangezet bij Grayscale Settings tone : Cool

Ashampoo_Snap_2013.09.19_18h03m27s_001_.png

opmerking : zet de optie eens uit "Automatische foto correctie "
 
zag nu pas je tekst ...
op de support site van canon beweerd men dus dat enkel de grootte zwarte inkt patroon word aangesproken bij het afprinten van tekst .
indien men foto's ga afprinten zal de kleinere zwarte inkt patroon dienen om de verhouding van de kleuren aan te maken ..
in uw geval wens je nu een pdf af te printen die voorzien is van afbeeldingen en tekst ...d.w.z. de grootte zwarte inkt vulling zal aangesproken worden voor de tekst ..en de kleinere zwarte inkt vulling voor de foto's
m.a.w. indien je grijstinten instelt en de kleinere zwarte vulling is haast leeg dan worden er de kleuren gebruikt.
 
Beste Admin, Ik ben er helemaal uitgekomen en de gewenste afdrukken rollen nu mijn printer uit. Dit is welke aanpassingen ik aanbreng:
Eigenschappen
Tabblad Afdruk\Vinkje bij Afdrukken in grijstinten
Tabblad Effecten\Vinkje bij Illustratie simuleren\Contrast op hoogst gezet
Het Tabblad Pagina-instelling speelt zoals ik al dacht geen rol in dit gebeuren.
Bedankt voor het meedenken en het blijkt maar weer: "Samen staan we sterk".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan