pentium 3 doet raar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb hier een pentium 3 pc staan.
Toen ik windows nt 3.51 wilde installeren kreeg ik een blauw scherm, het ging over het cpu ofzo.
Toen heb ik besloten windows 7 te installeren, toen kreeg ik een blauw scherm en dat ging over de bios.
Na een reboot kreeg ik windows 7 wel geinstalleerd, maar ineens had ik maar 16 kleuren en na een reboot deed alles weer normaal?

Is mijn moederbord van de pc stuk?

Ps ik heb helaas de logs van de bsod niet terug kunnen vinden, dus meer weet ik helaas niet;!
 
Laatst bewerkt:
Met dit soort wisselende meldingen is de kans erg groot dat het bordje op z'n eind is. Maar het kan ook de voeding zijn die op is.
Een P3 bordje is al erg oud en de elektronica die er op gesoldeerd zit slijt.
Door het jarenlang aan en uitzetten van de PC zijn de onderdelen warm en koud geworden en dat betekend uitzetten en krimpen.
Hierdoor kunnen er soldeerpunten los geraakt zijn, zodat het de ene keer wel en de andere keer geen contact maakt.
 
Ik heb er nu xbuntu op gezet, het draait al iets beter, maar ik merk wel dat de pc aan zijn einde is.
Ps Deze reactie heb ik geschreven met de p3 pc.
Wat doe je vandaag nog met een p3?
In België, in ieder kringloopwinkel kan je een veel beter systeem kopen voor de spreekwoordelijke appel en ei. En dan nog nagezien.
 
Dat noemen we in Holland: Nostalgie.
Ik heb ook nog een hele oude PC met een 8088 processor. Hij start zelfs nog op onder Dos 6.22
Ik doe er zelden meer wat mee, alleen zo af en toe eens kijken of hij het nog doet.
Ik doe hem nooit meer weg, omdat ik er geen afstand van kan doen. En als hij ooit defect is, zal ik hem hoe dan ook weer werkend zien te krijgen.

Ik begrijp het wel hoor een P3. Je kan daar best nog een leuk servertje van maken als je de eisen niet te hoog stelt.
 
Dat noemen we in Holland: Nostalgie.
Ik heb ook nog een hele oude PC met een 8088 processor. Hij start zelfs nog op onder Dos 6.22
Ik doe er zelden meer wat mee, alleen zo af en toe eens kijken of hij het nog doet.
Ik doe hem nooit meer weg, omdat ik er geen afstand van kan doen. En als hij ooit defect is, zal ik hem hoe dan ook weer werkend zien te krijgen.

Ik begrijp het wel hoor een P3. Je kan daar best nog een leuk servertje van maken als je de eisen niet te hoog stelt.
Dat begrijp ik ook, heb spijt dat ik mijn MPF weggedaan heb. Toen waren dat nog zeldzame stukken. Maar ik denk niet dat ge dat kunt zeggen van een p3. Alhoewel, je kon er ook heerlijke tijden mee doorbrengen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan