nijltjetweety
Niet meer actief
Even voor alle duidelijkheid want ik word blijkbaar niet goed begrepen of er zijn er die denken dat ik praatjes verkoop.
Wanneer de pc opstart krijg ik een scherm setup word opnieuw gestart of zoiets.
Even later word het scherm zwart en verschijnt er in de hoeken veilige modus,ZONDER een werkbalk onderaan zoals gebruikelijk.
Daarna krijg ik de melding setup kan niet uitgevoerd worden in de veilige modus,setup word opnieuw gestart,waarbij ik normaal op ok moet klikken,maar dit gaat niet.
Het enige dat ik kan doen is tijdens de opstart in de bios gaan om de opstartconfiguratie in te stellen
@ nijltjetweety
Uw oplossing zou de goede zijn indien ik tot bij het bestand kon komen...
Duidelijk waar setup vastzit.
Setup breekt af en er is geen bureaublad, MAW explorer.exe word niet uitgevoerd.
Ik stelde net de vraag of hij via taakbeheer explorer nog kan starten.
Als die nog werkt is het een kwestie van uitzoeken wie het opstarten van explorer verhinderd.
Waarschijnlijk een van de 15 trojaanse paarden.
Of de setup nu vanuit veilige modus start, of vanaf de cd word geboot, bij upgrade van deze xp (eender of het home of pro is) zal de setup blijven afknappen zonder explorer.
En zodra setup voltooid is zal de safe mode vanzelf weggaan en zal er normaal kunnen worden gestart.
In dit geval staat de safe mode aan zoals altijd omdat de setup (lees windows) onjuist werd afgesloten.
En even reageren op johan.
Opstartdiskette hoeft niet, XP is vanaf cd opstartbaar.
Deze bzstanden worden met de setup geladen.
En zelfs al komen we uit de safe mode, dat zal het probleem niet oplossen, want de vraag die gesteld moet is waarom explorer niet opstart.
Ik heb dat probleem gehad met vista ook, na infectie.
Ik kon gelukkig systeemherstel doen.
In dit geval is dat ook geen optie, want systeemherstel zal de besmetting ook terugbrengen.