Hardware pc, springt op en af

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een oude XP computer met enkel 220 volt erop aangesloten. Staat hier al 6 maand zo maar deze morgen om half 1 zette die zichzelf aan en ging dan uit . En herhaalde dat nog eens en nog eens.....
Internet hangt er niet aan maar zit er mss Bleuthoot in en een hacker of een spin of een geest. Vandaag heb ik zijn stroomdraad verwijderd omdat hij terug begon terug met zijn kuren.
(Dit is een werkhuisje waar 's nachts de stroom volledig uitgaat):alien:
 
Kop noch staart krijg ik daaraan :
  • deze morgen om half 1 springt de PC aan
  • werkhuis waar 's nachts de stroom volledig uitgaat
Euh ? Hoe springt die dan aan ?
 
Een oude XP computer, dat is best wel een oudje met misschien wel erg veel stof of andere viezigheid binnenin.
Stof in combinatie met andere viezigheid kan een bepaalde weerstand opleveren bij misschien de aan / uit schakelaar of ergens op het moederbord waardoor hij aan spontaan kan gaan. Bij langdurig indrukken van de ON schakelaar gaat de pc meestal ook weer uit, dus bij een bepaalde weerstand door stof zou hij dus ook weer uit kunnen gaan.
Maar de draadjes van deze schakelaar komen ergens op het moederbord uit. Daar kan dan dus ook de weerstand zijn ontstaan. Of ergens anders op de koperspoortjes.

Alles eens een hele goede schoonmaakbeurt geven kan hier helpen.
 
Kop noch staart krijg ik daaraan :
  • deze morgen om half 1 springt de PC aan
  • werkhuis waar 's nachts de stroom volledig uitgaat
Euh ? Hoe springt die dan aan ?
Geeft het zelf aan : mss Bleuthoot in en een hacker of een spin of een geest.
Veel kans van het laatste.

Wat doe je met een pc waar enkel de voedingspanning aangesloten is?
 
????

Een oude XP computer met enkel 220 volt erop aangesloten.
<<Een oude XP computer met enkel 220 volt erop aangesloten. Staat hier al 6 maand zo maar deze morgen om half 1 zette die zichzelf aan en ging dan uit . En herhaalde dat nog eens en nog eens.....
(Dit is een werkhuisje waar 's nachts de stroom volledig uitgaat)>>

Om 05:30 uur is het bij mij in de winter nog nacht...
 
Dikwijls om 12 of 0;30 uur 's nachts verlaat ik dat werkhuisje en gaat de stroom telkens volledig uit. Het is er zeer rustig, geen auto's en je kan muziek spelen zonder iemand te storen.
Vlak ervoor begon die pc te blazen zoals die oude pc's dat deden en wou gewoon opstarten totdat hij uit ging. En dit herhaalde zich.
Nu zijn netspanning er uit ligt doet hij niks meer. Bij aansluiten is het spook er terug.
Afvoeren denk ik dan.
 
Is er een alarmdetectie met telefonische oproep ? Is er een radio zendmast in de nabijheid ?
Statische electriciteit lijkt de meest waarschijnlijke oorzaak van het 'opstarten'.

Sommige beestjes verdedigen zich met electrische ontladigen, wat een échte bug betekent.
Alleszins kan gelijk welke ventilator nooit draaien zonder permante aanvoer van energie, weze het om het even gehaald van waar.

Spoken bestaan niet hoewel ze wel waargenomen worden door speciale breinen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan