pc loopt vast tijdens niet gebruik..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jaa,nog steeds kan'kiezen earlier version of 7 wat'k nooit gebruikt heb
Kies ik nix dan begintie 7 en dat word nooit wat !

Groet Simon
 
Op de pc boven staat nog een XPtje.
Dus je gaat naar start - configuratiescherm.
kies systeem en selecteer tab geavanceerd.
Neem daar onderaan bij opstartinstellingen het knopje geavanceerd.
Daargekomen klik je op de knop " bewerken ".
In die tekst kan je de regel van ' ander systeem ' wissen, maar let op dat je niet teveel wist.
De gewijzigde tekst opslaan en de volgende keer gaat de pc gewoon doorstarten.

Een 2e manier, dan mag die regel zelfs blijven staan, is zo:

Dus je gaat naar start - configuratiescherm.
kies systeem en selecteer tab geavanceerd.
Stel daar het opstartmenu (30 seconden) in op 0 seconden, dan start de pc door.
Maar dat is alleen als de pc standaard opstart in XP.
Als je zelf XP handmatig moet selecteren mag je dit niet doen, dan ga je niet meer kunnen opstarten.

Ik kan nu geen voorbeeld maken om die tekst juist te zetten, maar een collega zal dat straks wel doen.
Anders kom ik vanavond nog even online.
 
Simon

Er zit nog wat op dat durfde ik immers niet weg te halen ivm.die eeuwige statische elektriciteit.

Waar staat je computers ergens? bureau, kast, computertafel ...... en uit welk materiaal is dit gemaakt. Hoe is de computer en beeldscherm aangesloten op het elektriciteitsnet . Zijn de stopcontacten geaard? Ben je altijd gevoelig geweest voor statische elektriciteit, de ene is hier wat gevoeliger voor dan de andere.
 
De coimputer staat ongeveer 5 meter verder a/d andere kant woonkamer 10mtr vga cable & draadloos toetsenbord + mouse..
Draadloze verbinding naar je monitor is nog steeds niet gebruikelijk(dus veel te duur!) maar technisch allang mogelijk
Ben zelf 4zover'k weet niet echt gevoelig (wel 4 onnodige pijn in de portomonnee) voor statische elek maar om risico maar te nemen dat je bijv.cache geheuge opblaast ; vind ik zonde vandaar (dat zal wel echt nederlands zijn)
Stopcontact zijn zoals't hoort geaard en zoveel mogelijk schoon (van grote stroomverbruikers)
De comp = geaard aangesloten oplaatselijk elektronet,vrij stabiel
Temperatuur cpu =56,5 C.? Volgens mij is de grens 58..

Groet Rein
 
Een cpu is max boven 70°C toegestaan hoor.
Bij pentium 4 op 478 socket is het normaal dat ze tot 60°C gaan, was op de mijne vroeger ingesteld in BIOS op 60°C alvorens de ventilator versnelde, wegens anders teveel geluidshinder, en dit was vast, niet instelbaar.
 
Een cpu is max boven 70°C toegestaan hoor.
Bij pentium 4 op 478 socket is het normaal dat ze tot 60°C gaan, was op de mijne vroeger ingesteld in BIOS op 60°C alvorens de ventilator versnelde, wegens anders teveel geluidshinder, en dit was vast, niet instelbaar.

Neem aan dat ik 'n pentuim 4 op 478 socket heb (weer wat om te onthouden!)
Is de time-out op nul zetten gevaarlijk bij volgende opstart//
Over de ventilator denk ik dat regelmatig schoonmake'n 4al de bladen met anti-stof/statische spray nabehandelen op regelmatige basis ook heel effektief kan zijn..!!
En via zo'n proggammatje kunnen controleren of alles wel draait en doet = 'n must mijns insziens!
Mijn cpu werd kennelijk toch te heet en had wel temperatuur gecontroleerd,dacht ik maar ja kennelijk niet goed of idd.staat er iets anders in bios wat me lately zelfs niet lukte te openen..
Moet toch met f8 ??
Kan je ook via bios zo'n vertraagde opstart met keus veranderen ??
Er gebeurt niets raars als'k'm straks uitzet en weer wil opstarten ivm time-out op 0??

met gevoelens van de meeste hoogachting,

groet Simon
Helaas draaien maar weinig mensen de computer open voor zulke basale onderhoudswerkzaamheden als bijv.ontstoffen is !
Ook de after-sales market moet bloeien en vaart hier wel bij !
 
Hardwarematig lijkt alles normaal, maar toch die pasta smeren hoor
Een besmetting met virus of malware kan de cpu op % zetten, dan kan je alsnog koelingsproblemen krijgen met verstrekkende gevolgen.
Voorkomen is nog steeds het beste natuurlijk, daarom ook bij demontage van koelblok altijd smeren.
Ik schreef het al over die timesetting op 0 zetten, je kan dan geen keuze meer maken omdat er direct word doorgestart.
Hij moet wel op XP staan ingesteld bij opstarten als je windows 7 niet meer werkt.
Gevaar is er niet bij, deze menu komt enkel tevoorschijn om je te laten kiezen bij meerdere besturingssystemen.
 
Hoi,

omda't 'n engelse versie = had'k niet de choose uitgezet en bleef 't probleem bestaan
Volgens mij = alles nu ok !
Mijn dank = groot !
Toch nog'n vraag : bij re-start om iets te installeren oid. heeft mijn compje de neiging 5 v/d 10 X te blijven hangen op-startscherm msi mamabord..
Ik snap daar geen jota van !?
Maar kan'r wel mee leven maar't hoort niet !
Heb je enig idee?

Groet Simon
 
Stopcontact zijn zoals't hoort geaard en zoveel mogelijk schoon (van grote stroomverbruikers)

Het wil niet zeggen dat het stopcontacten zijn met een aarding, dat daarom de aardingsdraad aangekoppeld is aan de aardingsstaaf. In zulke gevallen bekom je ook statische elektriciteit.

Toch nog'n vraag : bij re-start om iets te installeren oid. heeft mijn compje de neiging 5 v/d 10 X te blijven hangen op-startscherm msi mamabord..

Beste is om geen re-start uit te voeren, maar de computer volledig uit te schakelen 15-20 secondjes wachten en de computer terug aanzetten.
 
Laatst bewerkt:
In NL heb je randaarde via bepaalde groepen in huis
Heb via mijn werk PA opbouwena 23jaar i/d branche langzamerhand wel in de gaten dat aarde wel aangesloten moet zijn op aardpen of via elektroboer !
Zit bij jullie in elk stopcontact aardeinlaat?? Moet wel,anders past de boel niet met die extra pin in't midden of?
Hier niet,heb je stopcontacten met aarde of zonder ! Geaarde stekkers passen hier wel op niet-geaarde stopcontacten maar de aarde = dan ver te zoeken
Toch bedankt,

groet, Simon
Wel aardlek !
 
Hoi,

Probleem uitvallen = opgelost,mijn dank !
Alleen nog steeds de keus welke OS ik wil..,en beroerde voor mij is dat als ik niet de 'earlier' kies dan begintie aan 7 wat dus niet lukt vanwege onvolledig en trail versie..
Is het niet mogelijk de trailversie op zich ook te verwijderen oid??
In 1 van mijn @'s staat mijn opstartscherm met de aantekening dat timeout nu op 0 heb gezet,zonder resultaat dus..?
Het klinkt arrogant maar zo vaak heb ik de kans niet en 3x = scheepsrecht,dus alle goeds en geluk uit jullie buurland vanaf a.s. zondagavond 'regerend wereldkampioen'!!
Groet Simon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan