Status
Niet open voor verdere reacties.
Het op mijn pc (kist) waarop win7 en win 8.1 draait sinds enige tijg geweldige belasting ban geheugn en hard disk. Met als gevolg dat er gedurende de eerste 15 min zeer slechte antwoordtijden en blokkages voorkomen. De hard disk blijft precies alles afscannen ( en toch is er niks abnormaals bezig) volgens taakbeheer.

Glarysutiltie uitgevoerd, ccleaner, malwarebytes, chkdisk geven weing soelaas.


Het enig dat ik vastgesteld heb is dat men harde schijl nog maar 1,8GB vrij heeft op 70 GB. Kan dit de oorzaak zijn dat de pc bij de opstart iets gaat reirganiseren??? Na een kwartier valt cpu gebruik , en de hard disk terug tot bijna 5 procent

Zijn er nog mogelijke opsporingprogramma die ik kan gebruiken om te zoeken wat de pc aan het utvoeren is???i
 
1.8gb vrij dit zou minstens 10% moeten zijn van de 70gb m.a.w. 7gb dus.
ik veronderstel dan ook indien de pc gebruiksklaar is dat via de verkenner de C schijf rood gekleurd is dit is dus een teken dat deze te vol is ...
je dient de C schijf te vergroten door er ruimte aan toe te voegen vanaf de eerst volgende partitie ...
m.a.w. lees dit er op na

*je kan de C ook zo laten en al wat overbodig is verwijderen maar dit is eerder uitstel van executie...op den duur is de C wederom te klein .
 

Bijlagen

  • Vergroot je C partitie met acronis disk director ....pdf
    556.8 KB · Weergaven: 154
Ik heb enorme moeite om de vraag te begrijpen, komt misschien door de taalfoutjes of door het taalprobleempje tussen Belgie en Nederland.
Ik heb de vraag nu 5 maal gelezen en ik begrijp er helemaal niet van.
 
Ik heb de vraag nu 5 maal gelezen en ik begrijp er helemaal niet van.

reynkust zei:
pc geweldig traag
Het op mijn pc (kist) waarop win7 en win 8.1 draait sinds enige tijg geweldige belasting ban geheugn en hard disk.
Met als gevolg dat er gedurende de eerste 15 min zeer slechte antwoordtijden en blokkages voorkomen.
De hard disk blijft precies alles afscannen ( en toch is er niks abnormaals bezig) volgens taakbeheer.

Glarysutiltie uitgevoerd, ccleaner, malwarebytes, chkdisk geven weing soelaas.


Het enig dat ik vastgesteld heb is dat men harde schijl nog maar 1,8GB vrij heeft op 70 GB.
Kan dit de oorzaak zijn dat de pc bij de opstart iets gaat reirganiseren???
Na een kwartier valt cpu gebruik , en de hard disk terug tot bijna 5 procent

Zijn er nog mogelijke opsporingprogramma die ik kan gebruiken om te zoeken wat de pc aan het utvoeren is???i

vertaling :

ik heb op mijn Desktop pc waarop win7 en win 8.1 draait sinds enige tijd een geweldige belasting van het geheugen en een vertraging op de harde schijf bij het opstarten .
Met als gevolg dat er gedurende de eerste 15 min zeer slechte antwoordtijden en blokkades voorkomen.
De harddisk blijft precies alles scannen.. ( en toch is er niks abnormaals bezig volgens taakbeheer.)

glary utilities uitgevoerd gevolgd door Ccleaner , Malwarebytes, Chkdisk geven weinig soelaas.

Het enige dat ik vastgesteld heb is dat mijn harde schijf nog maar 1,8GB vrij heeft op 70 GB.
Kan dit de oorzaak of het gevolg zijn dat de pc bij de opstart iets gaat reorganiseren ..!
Na een kwartier valt dan het gebruik van de cpu en de hard disk terug tot bijna 5 procent .

Zijn er nog mogelijke opsporingsprogramma die ik kan gebruiken om te zoeken wat de pc aan het uitvoeren is ???
m.a.w. wat zou hier de reden van vertraging kunnen zijn !
 
Even situatie duidelijk schetsen : (vorig bericht geschreven op smartphone, is tochnie alles zo te zien) Sorry voor de taalfaouten, eigen aan smartphone getijp.



Heb 1 pc met 2 harde schijven (sata) , op schijf 1 staat windows 8.1 , op schijf 2 windows7.
Heb een opstartscherm om te kiezen tussen beiden .

Wanneer ik windows7 opstart , zeer traaag en de schijf(in dit geval 2 ) blijft constant in gebruik (er gebeuren acties op) en dit gedurende een 15 tal minuten.

De CPU staat soms op 100 procent , het fysieke geheugen stijgt soms ook snel ( te zien met taakbeheer).
Heb diverse programma gebruikt om te achterhalen wat er gaande is tijdens die periode (ccleaner, glarys ..........). Doch zie niks abnormaals , fouten of zo.

Als ik de bezetting van schijf2 bekijk via verkenner , zie ik wel dat nog 2GB (ongeveer ) vrij heb van de 70 GB.

Zou dit de reden van het rammelen kunnen zijn tijdens het eerst kwartier van het gebruik van de pc (windows7).

Bestaat er een tool om de opstart te kunnen volgen en te zoeken wat de pc aan het doen is op mijn schijf (want het stopt na ongeveer een kwartier).

Is de pc mischien op de schijf plaats aan het zoeken of iets dergelijks om fysiek geheugen te vinden.

Dus mijn vraag / Wat kan de reden zijn van dat gerammel en vertraging van de pc en hoe kan ik dit euvel vinden

Hopelijk is het voor iedereen nu een beetje duidelijker (een smatphone is soms ook nie alles)

Bedankt op voorhand of voorbaat
 
best dat je ook eens ter verduidelijking een afbeelding plaats van schijfbeheer ...
want zo als ik het nu versta heb je dus 2 interne HDD waarvan 1 er van dan maar 70GB groot is en deze zou dus maar 2gb vrije ruimte hebben !
 
Hoeveel intern geheugen is er aanwezig in de PC en welke bits besturing staat er op.
Met een 64 bits besturing zou wat geheugen bijplaatsen al wonderen kunnen doen. Ook zou je een snelle USB stick kunnen plaatsen met Readyboost.
 
@reynkust:
Als je technisch geïnteresseerd bent om te weten wat er draait - in real time - dan download je best Process monitor: https://technet.microsoft.com/en-us/library/bb896645.aspx
Alles wat tot nog toe gezegd wordt moet je zeker doen, natuurlijk. Maar: een 70 GB C-schijf moet niet noodzakelijk tot problemen leiden, zolang je er alléén Windows en je programma's laat op staan. Zelfs alleen Windows en je programma's elders, maar dat is een ander verhaal.
Zelf werk ik ook met een piepkleine C:-drive en alles gaat vlot omdat er nooit wat bij komt, want al de rest staat en komt op D.
 
@reynkust:
. Maar: een 70 GB C-schijf moet niet noodzakelijk tot problemen leiden, zolang je er alléén Windows en je programma's laat op staan. .

klopt dus zolang dat je een andere partitie gebruikt om gedownloade bestanden , documenten , muziek enz... weg te schrijven !
ook de programma's kun je dus op een andere partitie installeren dan de C .
echter geeft de TS te kennen dat er maximaal een 2GB vrij is van deze 70GB m.a.w. de partitie C is te vol *zolang deze niet opgeruimd word zodat er minimaal 10% vrij is zal dit gevolgen hebben (beter zou het zijn om deze Partitie te vergroten ).
 
Ik heb Win 8.1 + 145 programma's + mijn mail op mijn C-ke staan. Alles samen 54GB. Vier-en-vijftig. Dat gaat toch nog?

zelf heb ik met de Win8.1 pro er zo een 135 programma's en de mail ( WLM+ Gmail + Outlook ) op de C staan en deze is hier dan 90GB !
jij beweerd dus maar een 54GB in gebruik te hebben op de C
werd er een compressie toegepast bij u .... staan er bij u op de C veel bestanden in het blauw vermeld ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan