Windows 10 PC automatisch afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

Ik zoek al een tijdje een gratis programmaatje, waarmee ik mijn Laptop automatisch kan laten afsluiten b.v. wanneer het OS (Windows 10) een bepaalde tijd niet meer actief is (energiebesparend). Ik had "AutoOff"gevonden, maar dat voldoet helaas niet, omdat ik het programma steeds opnieuw weer moet instellen. Wie weet een gratis en een eenvoudig te bedienen programmaatje, die wat goed is te gebruiken? Ik hoor het nog graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen

in energie beheer kan je laptop uitschakelen bij het sluiten van het deksel:

1630064006880.png

zowel op batterij of netstroom ....

zomaar een gedacht ....

Bedankt Wivy voor jouw suggestie, maar die instelling gebruik ik al. Ik zoek nu juist een programma, dat mijn Laptop na een vooraf ingestelde tijd automatisch afsluit, in het geval dat ik vergeet om hem uit te zetten. Ik heb al meerdere programma's hiervoor getest, maar nog geen gevonden, die en.... gemakkelijk in te stellen en te bedienen is en bovendien ook nog goed werkt. Vandaar mijn vraag op dit Forum en ik hoor het nog graag.
Cor Jansen

Dit zit standaard in Windows, heb je geen apparte software voor nodig.
Neem bij voorkeur gewoon de "Sleep" of slaaptoestand. In energy verbruik komt die kwasi op hetzelfde neer. Daarvoor moet je het absoluut niet doen.

1630070923042.png

Bedankt voor jouw reactie DDragon, maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Ik weet wel dat je in de energie Instellingen het e.e.a. kan instellen, maar wat ik zoek is nu juist een programma, dat mijn Laptop na een vooraf ingestelde tijd automatisch afsluit, in het geval dat ik vergeet om hem uit te zetten. Ik heb al meerdere programma's hiervoor getest, maar nog geen gevonden, die en.... gemakkelijk in te stellen en te bedienen is en bovendien ook nog goed werkt. Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
Weert

Filmpje is nuttig als je op een bepaald tijdstip je computer wilt uitschakelen. Maar minder nuttig wanneer je bij idle time wenst uit te voeren.

Stel de slaap functie gewoon in op een aantal minuten of uren van inactiviteit. Dat is alles wat je moet hebben. Hoewel hij niet volledig uitschakeld, gaat hij wel in slaapmodus. Maar in elektriciteit verbruik komt dat bijna op hetzelfde neer. Hij staat 'uit'.
Dus nogmaals, je hebt daar geen programma voor nodig!

Wat DDragon aanrijkt lijkt mij het meest toegankelijke. Alles wat je op je computer zet kan ook voor conflicten zorgen. Ik heb het niet over office en zulke dingen he. Maar apps en programma's die je pc doen afsluiten lijken mij nu net programma's of apps die makkelijk voor conflicten kunnen zorgen. Dus is de methode die DDragon aangeeft wel de veiligste manier. Is van het besturingssysteem zelf.

Ik probeerde de instructie van DDragon uit te voeren, dit is echter niet gelukt omdat ik telkens de melding kreeg, dat ik een naam voor de taak moest opgeven, maar dat had ik dat al gedaan. (bij herhaling zelfs). Zodoende kon ik die taak niet maken in de Taakplanner. Weet iemand raad?
Ik hoor het nog graag.
Cor Jansen

Ik probeerde de instructie van DDragon uit te voeren, dit is echter niet gelukt omdat ik telkens de melding kreeg, dat ik een naam voor de taak moest opgeven, maar dat had ik dat al gedaan. (bij herhaling zelfs). Zodoende kon ik die taak niet maken in de Taakplanner. Weet iemand raad?
Ik hoor het nog graag.
Cor Jansen

Euhm, ik heb helemaal geen instructies gegeven om een scheduled task aan te maken, zoals in post #6. Deze methode is enkel geschikt om je PC af te sluiten op een vast tijdstip, wat je uiteindelijk niet wenst!

Hetgeen je moet doen, is bij je energie instellingen de slaapstand instellen op een aantal minuten/uren van inactiviteit. Niet meer of niet minder.
Eén veldje selecteren en aanpassen, dat is alles.

Euhm, ik heb helemaal geen instructies gegeven om een scheduled task aan te maken, zoals in post #6. Deze methode is enkel geschikt om je PC af te sluiten op een vast tijdstip, wat je uiteindelijk niet wenst!

Hetgeen je moet doen, is bij je energie instellingen de slaapstand instellen op een aantal minuten/uren van inactiviteit. Niet meer of niet minder.
Eén veldje selecteren en aanpassen, dat is alles.
DDragon 80, begrijpend lezen is nochtans een onderdeel dat gegeven word op school, maar blijft toch wel lastig voor velen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan