Status
Niet open voor verdere reacties.
help!!!!!

Ik had 2 partities op mijn harde schijf.
Een met windows 7 ultimate en een met windows 10.
Ik wilde mijn partitie met windows 7 kleiner maken en windows 10 groter.
Midden in het process klapte mijn laptop eruit.
Nu kan ik met beide systemen niet meer booten.
Ik weet bijna wel zeker dat mijn boot.mrg van beide systemen beschadigd is.
Het probleem is dat ik een gebrande dvd met systeem niet kan opstarten op mijn computer als ik deze opstart met mijn dvd speler ingesteld in mijn bios.\
Ik kan wel in flash bios zien wat er op mijn harde schijf staat, dus ik denk dat mijn harde schijf ok is.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Bij voorbaat vriendelijk dank,
Pieter de Bruijn
 
je dient dus zowel de MBR te herstellen van de Win7 als van de Win10
en waarschijnlijk omdat je dus een dual boot heb staat de opstart regel van de Win10 ook op "gereserveerde systeempartitie" van de Win7.

je vermeld echter dat het niet mogelijk is om op te starten vanaf de dvd..
staat bijgevolg de dvd als eerste opstart ingesteld in je bios !
 
Er is maar één MBR op een disk mogelijk. Die MBR wijst naar een bootloader op de bootpartitie (System reserved). Mogelijk is er het één en ander in de prak gedraaid. Je kan wel eens kijken mbv een gparted bootable CD of je partities nog in orde zijn.
 
Je zou kunnen proberen als je een installatie dvd hebt of een herstel schijf, hiervan te booten en daarna kiezen voor "Uw computer herstellen".
Herstel schijven bieden wij hier aan op het forum. http://www.pctuts.be/downloads/18-windows-recovery-cd/

Je krijgt dan een keer een paar opties waaronder de opdrachtprompt. Kies hiervoor.

Geef nu de opdrachten

BootRec /FixMBR
en druk op Enter en geef daarna de volgende opdracht

BootRec /FixBoot druk hierna weer op Enter

Let op dat je de opdrachten exact ingeeft. dus achter het woordje Rec een spatie en dan een /


Met een beetje geluk start alles weer op.
 
Hallo Lana,

Was het niet zo dat de recovery CD zelf naar aanwezige installaties zoekt en dan alles m.b.t. boot herstelt ?
Zou me echter niet verbazen als bij het verplaatsen van de data er nu fatale fouten zijn ontstaan, omdat de PC tijdens het verplaatsen crashte.

Laptop altijd aan de stroom laten bij dit soort exercities.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan