Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik krijg vaker de melding als ik enkele foto's wil bijvoegen dat het bestand veel te groot is,zelfs bij een foto geeft hij dat aan ,wat moet ik doen om dit te voorkomen,ik verstuur vaak foto's
Wie heeft een oplossing ik kan voor bepaalde personen geen WETRANSFER gebruiken en ben afhankelijk van oulook.
Bij voorbaat dank

To
n
 
Email is oorspronkelijk niet gemaakt om iets anders dan text te verzenden. Bijlagen alllerhande is zeer handig en mogelijk gemaakt. Hierbij is wel een zeer grote overhead merkbaar op de te versturen data (email). Dus een bijlage van 1MB, gaat in realiteit al snel 1.2MB of meer worden wanneer verstuurd via een email. Bijlage blijft bij aankomst uiteraard 1MB, maar de "overhead" welke nodig is om dit te versturen moet er worden bijgeteld. Komt daar nog bij dat niet elke mailserver een ongelimiteerde capaciteit in bijlagen aanvaard. Vroeger was dit doorgaans max 10MB, tegenwoordig 20MB of meer.

Om een lang verhaal kort te maken. Gebruik toepassingen zoals WeTransfer, welke bedoeld zijn om zulke data overdracht op te vangen. Personen die dit niet willen of kunnen gebruiken, gaan hun dan maar even moeten inspannen (mijn persoonlijke mening).

Op een foto (zoals JPG) compressie toepassen is vrij zinloos, omdat het JPG formaat al dezelfde compressie techniek toepast zoals alle commerciële applicaties hiervoor (ZIP, RAR, ...)
 
ik zie dat jou bericht in windows 10 staat dan kan je ze ook delen via OneDrive lees hier hoe

Outlook.com delen met OneDrive - Outlook

als je er gewoon enkele als bijlage in de mail wil verzenden is mijn vraag

welke bestandstype zijn de foto's die je wil versturen .BMP is meestal te groot als het dit is open dan eens je foto in paint en sla ze op als .jpg
dan zou het moeten lukken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan