Status
Niet open voor verdere reacties.

versaille

Steunend lid
Vip Lid
Het betreft outlook 2003.
Ik wil al mijn gegevens van outlook overzetten naar een andere PC (beiden laptop) en daar ook outlook 2003.
Dit kan men doen door de file : outlook.pst te copieren naar de nieuwe PC.
Al mijn gegevens worden alzo over gezet, behalve mijn adresboek; deze kan ik niet openen op de nieuwe laptop.
De oude laptop was met windows xp home en de nieuwe is met xp professional.
Weet er iemand wat ik verkeerd doe?

mvg,
Versaille
 
Bedankt voor uw snelle reactie.
ik heb het backup programma gedownload en gebruikt.
Het resultaat is evenwel hetzelfde. Het adresboek krijg ik niet op de nieuwe laptop.
Probeer het eens via exporteren en importeren.
Als jhet goed is wordt het adresbestand geexporteerd naar een csv bestand.
Sla dit bestand op bijvoorbeeld een USB stick
Daarna importeer je dit bestand weer op de andere PC.
 
Via exporteren en importeren heb ik alle mogelijkheden uitgeput. ik krijg steeds dezelfde foutmelding:
"Kan de adreslijst niet weergeven. De contactpersonenmap van dit adresboek kon niet worden geopend; de map is verplaatst of verwijderd of u hebt niet de benodigde machtigingen. Raadpleeg Microsoft Office Help voor informatie over het verwijderen van deze map."
Ik heb nochtans administrator machtiging en de helpinfo heb ik ook al helemaal uitgespit.
Bij outlook 2003 zitten alle gegevens in één file, nl: outlook.pst.
Toch slaag ik er niet in om het adresboek over te zetten.
Er zit blijkbaar niets anders op dan alles handmatig te doen. Ik begrijp het niet...

mvg,
Versaille
 
Via exporteren en importeren heb ik alle mogelijkheden uitgeput. ik krijg steeds dezelfde foutmelding:
"Kan de adreslijst niet weergeven. De contactpersonenmap van dit adresboek kon niet worden geopend; de map is verplaatst of verwijderd of u hebt niet de benodigde machtigingen. Raadpleeg Microsoft Office Help voor informatie over het verwijderen van deze map."
Ik heb nochtans administrator machtiging en de helpinfo heb ik ook al helemaal uitgespit.
Bij outlook 2003 zitten alle gegevens in één file, nl: outlook.pst.
Toch slaag ik er niet in om het adresboek over te zetten.
Er zit blijkbaar niets anders op dan alles handmatig te doen. Ik begrijp het niet...

mvg,
Versaille

Ik gebruik outlook al een poos niet meer, maar als ik me niet vergis, krijg je de keuze bij het exporteren naar diverse bestandsextenties.
Kies hier dus voor het csv bestand dat ik eerder vermeld heb.
 
Ik heb met csv bestanden ge-experimenteerd, alle mogelijke extenties zoals csv, pst, xls, txt....niets lukt. steeds dezelfde foutcode.
Ook uw link van computer idee heeft niets opgeleverd.
Er is waarschijnlijk iets anders mis, maar wat?

mvg,
Versaille
 
Ik heb met csv bestanden ge-experimenteerd, alle mogelijke extenties zoals csv, pst, xls, txt....niets lukt. steeds dezelfde foutcode.
Ook uw link van computer idee heeft niets opgeleverd.
Er is waarschijnlijk iets anders mis, maar wat?

mvg,
Versaille

Beschrijf dan eens precies de werkwijze die jij volgt.
Misschien kunnen we dan iets ontdekken wat je misschien fout doet.
Normaal gesproken moet zoiets zonder problemen over te zetten zijn via ex- en importeren.
 
Ik ga als volgt te werk:
Vanaf de oude laptop:
Outlook openen. Bestand / importeren en exporteren / Naar een bestand exporteren / Volgende / Bestand met persoonlijke mappen (.pst) / Volgende / hier selecteer ik persoonlijke mappen en vink aan “inclusief submappen” / Volgende / ik geef de locatie aan waar de file “backup.pst” moet komen en in opties “dubbele items vervangen…” aangevinkt / Voltooien.
Alles wordt nu weggeschreven. Het duurt een tijdje.
De bekomen file: backup.pst kopieer ik op een stick en steek deze in mijn nieuwe laptop.
Ik open hier Outlook. Bestand / importeren en exporteren / Gegevens uit een ander programma of bestand importeren / Volgende / Bestand met persoonlijke mappen (.pst) / Volgende / ik geef de locatie van de file “backup.pst” en vink aan “duplicaten vervangen …./ ik selecteer weer “persoonlijke mappen” en vink aan “inclusief submappen” en selecteer “items importeren in dezelfde map” / Voltooien.
Alles wordt nu binnen gehaald, het duurt een tijdje.
Ik herstart outlook, maar kan niet in het adresboek. Steeds de foutcode: "Kan de adreslijst niet weergeven. De contactpersonenmap van dit adresboek kon niet worden geopend; de map is verplaatst of verwijderd of u hebt niet de benodigde machtigingen. Raadpleeg Microsoft Office Help voor informatie over het verwijderen van deze map."
Ik heb de procedure nu gedaan voor een .pst file. Ik heb echter alle mogelijkheden zoals .csv, xls, txt…geprobeerd maar krijg steeds dezelfde foutcode.
Normaal moet het voor outlook 2003 voldoende zijn dat men de file : outlook.pst copieert naar de juiste locatie om alles te hebben. Bij mij niet dus.
mvg,
Versaille
 
Ik heb de probleemoplossing proberen uitvoeren. Bij punt 13 staat er in de mappenlijst geen map contactpersonen. Als ik de iconknop Adresboek klik heb ik rechts bovenaan “Namen weergeven uit:” en daar heb ik contactpersonen. Als ik hierop rechts klik en nadien op eigenschappen klik is er alleen het tabblad Algemeen en geen tabblad “outlook-adresboek”.
 
Wanneer ik in mijn mappenlijst handmatig de map "contactpersonen" wil bijmaken krijg ik het bericht dat deze map al bestaat en dat ik een andere naam moet kiezen. Waarschijnlijk staan mijn contactpersonen er dus maar zijn ze niet zichtbaar...
 
Als ik een bestaande e-mail open en de afzender aanklik met de rechter muistoets, kan ik in het dan geopende menu kiezen voor "toevoegen aan contactpersonen in outlook".
Als ik dan druk op "Opslaan en sluiten", dan blijkt dat deze al bestaat.
Ik heb dus al mijn contactpersonen, maar kan ze niet zichtbaar maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan