Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Deze morgen bij de buren waren we aan het praten. Een buur vertelde me dat hij op zoek was naar een programma om data op te slaan.
Maar hij zoekt iets die lijkt op een ouderwetse kaartenbak. Je kan er een naam invullen en bij die naam allerhande data naar eigen keuze. Als slot ook een foto van de persoon in kwestie.
Gewoon rechttoe rechtaan een databestand.
Ik stelde Exel voor en access maar dit was het niet. iets in de zin van het vroegere Dbase of XDMS zou perfect zijn. Hij vermeld dat hij een 20 tal jaren geleden zoiets had maar dat dit nergens meer te verkrijgen is. In elk geval het zou een makkelijk program moeten zijn waar je velden naar keuze kunt in maken en een foto erbij.
Naar ik begrepen heb het beste te vergelijken met de telefoonlijst op een smartphone of adresboek in Outlook van Office 2010.
Is er iemand die dergelijk programma kent?
 
Zo hé , DBASE. Dat is oud, daar maakte ik mijn eerste databases mee.

Probeer het eens met Adressbook.
Ik zal het er bij doen als bijlage, had ik nog ergens liggen. Ik weet niet meer of hiermee alles full acccess is. Probeer maar eens.

Maar wil je met eigen velden gaan werken zal je toch een programma als bijvoorbeeld Microsoft Office Access moeten gebruiken.
Of via een webserver en dan met mysql zelf een database ontwikkelen. Maar dit is voor de leek niet eenvoudig. Je zal dan eerst wat script talen moeten leren.
 

Bijlagen

  • FreeAddressBookPortable.zip
    561.2 KB · Weergaven: 167
Zo hé , DBASE. Dat is oud, daar maakte ik mijn eerste databases mee.

Probeer het eens met Adressbook.
Ik zal het er bij doen als bijlage, had ik nog ergens liggen. Ik weet niet meer of hiermee alles full acccess is. Probeer maar eens.

Maar wil je met eigen velden gaan werken zal je toch een programma als bijvoorbeeld Microsoft Office Access moeten gebruiken.
Of via een webserver en dan met mysql zelf een database ontwikkelen. Maar dit is voor de leek niet eenvoudig. Je zal dan eerst wat script talen moeten leren.

Dbase oud???? Wat dacht je van XDMS? Deze stamt nog uit de periode van toen ik met de FLEX werkte. De Flex was een besturingssysteem die op een zelf gebouwde computer werkte. Een vriend van mij die toendertijd aan de Universiteit van Gent werkte was een van de stuwende mensen die ons met raad en daad bijstond. We konden de printen die in de universiteit gemaakt waren dan zelf bestukken om tot het uiteindelijk resultaat te komen. Als monitor en klavier werd er uiteindelijk een Bull monitor omgebouwd voor gebruik. Er werd gewerkt met floppy's.
 
Zo hé , DBASE. Dat is oud, daar maakte ik mijn eerste databases mee.

Probeer het eens met Adressbook.
Ik zal het er bij doen als bijlage, had ik nog ergens liggen. Ik weet niet meer of hiermee alles full acccess is. Probeer maar eens.

Maar wil je met eigen velden gaan werken zal je toch een programma als bijvoorbeeld Microsoft Office Access moeten gebruiken.
Of via een webserver en dan met mysql zelf een database ontwikkelen. Maar dit is voor de leek niet eenvoudig. Je zal dan eerst wat script talen moeten leren.

Er zit een paswoord op.
 
Dbase oud???? Wat dacht je van XDMS? Deze stamt nog uit de periode van toen ik met de FLEX werkte. De Flex was een besturingssysteem die op een zelf gebouwde computer werkte. Een vriend van mij die toendertijd aan de Universiteit van Gent werkte was een van de stuwende mensen die ons met raad en daad bijstond. We konden de printen die in de universiteit gemaakt waren dan zelf bestukken om tot het uiteindelijk resultaat te komen. Als monitor en klavier werd er uiteindelijk een Bull monitor omgebouwd voor gebruik. Er werd gewerkt met floppy's.

met Flex heb ik nooit gewerkt. Van XDMS kan ik me ook niets meer herinneren. Misschien in die tijd wel iets over gehoord of gelezen ??
 
Ga eens naar: www.essentialpim.com/nl. en bekijk aldaar het videofilmpje voor de mogelijkheden.
Er is daar tevens een free-versie te downloaden, ook de portable versie.
Hoewel al veel veldnamen ( b.v. naam, adres, telefoon e.d.) zijn ingevuld kun je die desgewenst naar behoefte verwijderen en zelf nieuwe veldnamen toevoegen.
Hopelijk beantwoordt dit programma aan al je wensen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan