Hardware Oude Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een zeer oude laptop (ca 10 jaar oud) die ik al meer dan 8(?) jaren niet meer gebruikt heb. Het laat zich niet meer door mij opstarten, dus ik krijg hem niet meer aan de praat (maar dat zegt niet veel). Ik wil daar graag op een "veilige manier" afstand van doen. Kan iemand mij raden "what to do?"). Bij voorbaat dank.

Cees
 
de optie om de schijf er uit te halen en deze te vervangen door een lege schijf zie je niet zitten ... aangezien deze niet op te starten valt .
*tevens indien je geen lege heb liggen kan je dit ook vermelden aan de volgende eigenaar om der zelf eentje in te plaatsen .
 
Ik ga ervan uit dat Cees die laptop niet wil verkopen of weg wil geven, maar dat hij hem weg wil doen, zonder het risico dat iemand bij de persoonlijke bestanden kan die op de harde schijf staan.
Deze laptop weggeven lijkt me geen optie, want ik kan niet bedenken wie je blij zou maken met een 10 jaar oude laptop die niet op kan starten. Weg ermee!
Dan zou ik de laptop openmaken en de harde schijf eruit halen. Geef met een hamer een paar forse klappen op de harde schijf of klem hem in een bankschroef en boor er een paar gaten in.
De harde schijf kan dan niet meer uitgelezen worden. Gooi de harde schijf in de vuilnisbak en breng de laptop naar het milieustation.
 
Ik heb inmiddels Porrelaars tip door gevoerd: harde schijf op de bankschroef en laptop naar het milieu station. Dank aan ieder en vooral Porrelaar voor de suggesties. Huppekee weg ermee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Advancend System Care lijkt veel zaken op te lossen, maar maakt je pc echt er echt niet sneller/beter door.
Malware bestrijding zit erin, maar merendeel wordt als fals postive gezien.
Vandaar ervan afgestapt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan