Oude computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

Gastje

Gast
Hallo,

Ik heb hier nog een oude computer staan met windows 98 op.
Ik heb de computer eens geinstalleerd op mijn kamer, ik herriner mij dat ik vorig jaar de computer nog formatteerde.
Nu, toen ik deze opzette merkte ik dat cd-romstation, diskettestation en usb-poorten niet werken (usbpoorten zitten niet op MB maar op een PCI poort), ik dacht van een netwerkkaart te installeren maar om die te kunnen installeren heb ik een diskette nodig want bij de netwerkkaart is een diskette met de driver bij. Dat het cd-romstation en dergelijke niet werken komt waarschijnlijk omdat er nooit drivers werden geinstalleerd na het formatteren.
Nu is mijn vraag; hoe kan ik er voor zorgen dat alles weer werkt?

kan ik dit door zo op een of andere manier drivers in te brengen?

of zou het mogelijk zijn om de HD eruit te halen en in andere computer te plaatsen (als slave of als master) en zo de drivers te installeren? of zou het kunnen zijn dat de hd niet zou passen in een andere computer om de een of andere reden?

De computer zou gebruikt word voor enkel nog WORD-documenten op te maken en uit te printen, de netwerkkaart heb ik nodig voor af en toe op internet en om via het netwerk te printen.


Als iemand een oplossing zou hebben, laat ze mij dan aub weten.


Grtz,

Gert[OPLOSSING]
kwas nog vergeten zeggen dat de windows 98 cd in het cd-romstation zat toen ik liet zoeken naar stuurprogrammas :)
Computer is volledig gemaakt :)

Netwerkkaart zit erin, werkt
USB-poorten zitten erin, werken
Diskettestation zit erin, werkt
cdromstation zit erin, werkt

Oplossingen:
netwerkkaart gwn erin gestoken en via apparaatbeheer laten zoeken voor stuurprogramma, hetzelfde gedaan voor usb poorten, diskettestation was niet aangesloten, voor cd-romstation, kabels uitgetrokken en weer ingestoken.

Volledig getest, ALLES werkt. :p

zelf internet.

computer staat nu in de kast als reserve pc voor als er een computer defect valt.

bedankt voor de reacties,

yves ge moogt ier slotje zetten xD
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
jaja start goed op, maakt wel lawaai mja oud e

zit denkik 64MB ram in en 3GB hard disk.
 
Gert voor de usb poorten zal je inderdaad drivers moeten installeren je kunt die dus desnoods downloaden van het internet en desnoods via een andere pc ze downloaden en op diskette zetten uw cd rom zou normaal gewoon moeten worden herkend misschien is hij defect of niet goed aangesloten waardoor hij niet gezien wordt. via een andere computer de drivers installeren zal niet werken!!!!!! Ook voor de netwerk kaart zal je drivers moeten installeren.
 
Voor cdrom-spelers en diskettestations hoeven er geen drivers geinstalleerd te worden, dit was al zo voor cdrom-spelers in msdos 6.xx en voor diskettestations nog veel eerder. Waarom ze niet werken ligt dus daar niet aan maar mogelijks zijn ze gewoon defect geraakt of is dat oude moederbord stilletjes aan de geest aan het geven, wie weet.
Misschien eens de flat- en voedings kabels eraf halen en opnieuw erop steken?
Branden de ledjes wel als de comp opgestart word en wat zegt de bios?

Voor de netwerkkaart kan je gewoon die schijf in een andere pc aansluiten als slave, denk aan de jumper, en de inhoud van die diskette gewoon in een nieuw leeg mapje kopiëren op die schijf of de drivers op het internet gaan zoeken om nadien te laten installeren eens de schijf weer in de oude pc zit, vergeet de jumper niet terug te zetten.
Kan je dan toch alweer internetten en netwerken.
 
morgen zal ik kijken of die cd-schijf en diskettestation et ng doen, en ev. proberen ze er uit te halen en weer insteken. Ze werkten voor de format dus moeten nu ook werken,...
Eens ik minstens 1 apparaat heb om iets in te brengen in de computer sta ik al verder,

Maar als ik de HD in een andere computer steek, zal hij die dan direct aanvaarden of moet ik nog iets doen?

In Deze Computer is er wel geen schijf nimeer te zien van het cd-romstation, van het diskettestation zie je wel nog de A-schijf maar als er een diskette word ingestoken en je opent de a schijf loopt de computer vast.

dus weet iemand de oplossing?

misschien is er toch nog iets te doen met die computer...
 
Ik zou zeggen portableversie van XP maar dan heb je nog altijd usb poorten nodig ;)
 
Jeej, diskettestation en cd-romstation werken :d kabels nagekeken, toen zag ik dat diskettestation niet eens aangesloten was, nu zoek ik drivers voor usb-poorten weet iemand waar?

Netwerkkaart proberen aansluiten, erin gestoken en diskette in het diskettestation gestoken en setup geopend. nu zegt hij dat er geen LAN board is.

Weet iemand wat dat wil zeggen?
 
Is dat een nieuwe netwerkkaart? Zo ja, is die wel geschikt voor je oude pc?
Voor de usb-drivers moeten we het type van je moederbord kennen. Even kast open en lezen wat erop staat. Met software gaat dat ook (bv. everest, sisandra,...). In de bios vind je mss ook genoeg info.
Usb wordt ondersteunt vanaf win 98 SE.
 
Computer is volledig gemaakt :)

Netwerkkaart zit erin, werkt
USB-poorten zitten erin, werken
Diskettestation zit erin, werkt
cdromstation zit erin, werkt

Oplossingen:
netwerkkaart gwn erin gestoken en via apparaatbeheer laten zoeken voor stuurprogramma, hetzelfde gedaan voor usb poorten, diskettestation was niet aangesloten, voor cd-romstation, kabels uitgetrokken en weer ingestoken.

Volledig getest, ALLES werkt. :p

zelf internet.

computer staat nu in de kast als reserve pc voor als er een computer defect valt.

bedankt voor de reacties,

yves ge moogt ier slotje zetten xD
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan