opslaan word document

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik beschik over Microsoft Word 2007 en Open Office. Daarbij kom ik een aantal problemen tegen.
1. Wanneer ik een in Word gemaakt document opsla "Word document" krijgt het de extensie .doc.x. Dit kan niet door iedereen gelezen worden en daarom zou ik er een .doc document van willen maken. Mij is verteld dat ik het dan als "Word 97-2003 document moet opslaan. Dit werkt echter niet. Het blijft een .doc.x document.
2. Indien ik een document opmaak in Word en het opsla als "Word 97-2003 document" blijkt het de extensie ODT te krijgen. Wat dus niet de bedoeling is.
Zou het helpen wanneer ik Open Office verwijder? Ik ben echter bang dat dat ik allerlei documenten die nu als ODT zijn opgeslagen kwijt raak. Deze zou ik dus eerst moeten omzetten in .doc documenten. Maar ook dat wil niet lukken. Heb dat bv. geprobeerd met rechts klikken en dan te kiezen voor "openen met Word Office". Dit programma start dan op waarna ik kies voor "opslaan als word 97-2003 document. Kijk ik vervolgens bij mijn documenten dan staat het daar niet bij en kom ik alleen het oorspronkelijke ODT document tegen.
Hoe kan ik dit oplossen?
Met vriendelijke groet,
Jan Willem Ruijgrok.
 
Ik werk niet met betaalsoft (microsoft word), daarover kan ik niets zeggen.
Waarom werk je niet gewoon met open office, die slaat wel op in .doc.
Gewoon kiezen onder bestand/opslaan als.... En laat word gewoon in je weg staan wat mij betreft, maar wat kan je er meer mee dan met open office???
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is nu juist dat ik een ODT-document niet om kan zetten in .doc. Ik heb dit als volgt geprobeerd. Open het ODT-document en kies "Opslaan als" en kies vervolgens voor .doc. Krijg dan de melding dat het document al als .doc bestaat en of ik het wil vervangen. Kies dan voor ja maar als ik dan in de map waar het document opgeslagen zou moeten zijn vind ik daar alleen weer het ODT-document terug.
 
Heb je dat gedaan met open office? Die slaat op wat je vraagt zover ik weet. Als dat niet wil denk ik eerder dat je word 2007 moet wegdoen, dan moet die de stoorzender zijn.
Ik heb dat probleem nooit, en ik gebruik nooit dure soft ook.
Misschien weet iemand de oplossing die wel met word werkt.

Kijk naar de bijlage, deze is via open office.
Mijn .doc bestanden staan er toch mooi op??

Heb je eerts open office geinstalleerd, en dan word? herinstalleer open office dan eens.
 

Bijlagen

  • doc.JPG
    doc.JPG
    64.6 KB · Weergaven: 115
Ik beschik over Microsoft Word 2007 en Open Office. Daarbij kom ik een aantal problemen tegen.
1. Wanneer ik een in Word gemaakt document opsla "Word document" krijgt het de extensie .doc.x. Dit kan niet door iedereen gelezen worden en daarom zou ik er een .doc document van willen maken. Mij is verteld dat ik het dan als "Word 97-2003 document moet opslaan. Dit werkt echter niet. Het blijft een .doc.x document.
2. Indien ik een document opmaak in Word en het opsla als "Word 97-2003 document" blijkt het de extensie ODT te krijgen. Wat dus niet de bedoeling is.
Zou het helpen wanneer ik Open Office verwijder? Ik ben echter bang dat dat ik allerlei documenten die nu als ODT zijn opgeslagen kwijt raak. Deze zou ik dus eerst moeten omzetten in .doc documenten. Maar ook dat wil niet lukken. Heb dat bv. geprobeerd met rechts klikken en dan te kiezen voor "openen met Word Office". Dit programma start dan op waarna ik kies voor "opslaan als word 97-2003 document. Kijk ik vervolgens bij mijn documenten dan staat het daar niet bij en kom ik alleen het oorspronkelijke ODT document tegen.
Hoe kan ik dit oplossen?
Met vriendelijke groet,
Jan Willem Ruijgrok.

Dat het Word-document de extensie .ODT krijgt hebt u bij het installeren van OpenOffice aangevinkt.
Om een .ODT document om te zetten naar een Word-document moet u het document openen met OpenOffice en dan kiezen Opslaan als - Microsoft Word 97/2000/XP (.doc)
 
2. Indien ik een document opmaak in Word en het opsla als "Word 97-2003 document" blijkt het de extensie ODT te krijgen. Wat dus niet de bedoeling is.

Hier klopt iets niet. Microsoft Word kan geen bestand opslaan als ODT bestand. Word kan zelfs geen ODT bestand openen.
In OpenOffice word standaard een document opgeslagen met de extensie .ODT, maar kan ook opgeslagen worden met de extensie .DOC zodat het door word gebruikers kan geopend worden. Vanaf OpenOffice 3.1 is het ook mogelijk om een document als .DOCX op te slaan. (DOCX en geen DOC.X) . Word het bestand toch opgeslagen als DOC.X , zou ik aanbevelen om de computer eens grondig te scannen op een mogelijk aanwezig virus.
Maak je een document in OpenOffice kun je het zelfs opslaan als bijvoorbeeld "test.odt" en "test.doc" . Zal geen probleem vormen omdat beide documenten een verschillende extensie hebben.
Al eens geprobeerd een document als .PDF op te slaan , in word en in OpenOffice.

Indien ik een document opmaak in Word en het opsla als "Word 97-2003 document"

En dit verschijnt in OpenOffice als je klikt bij "bestand , opslaan als" , en niet in Word

http://nl.openoffice.org/
 
Laatst bewerkt:
Je kan in microsoft 2007 Word wel opslaan in de ODT versie.
Via het office icoontje ga je naar opslaan als. Hier zie je onderaan staan " Andere indeling" Nu kan je uit een lijst kiezen wat je wilt hebben als formaat.
Ik heb dit net uitgetest en je kan opslaan en openen in office 2007 Word. Geen enkel probleem.
op mijn pc gemaakt en uitgelezen op de pc van de vrouw.
 
Laatst bewerkt:
Je kan in microsoft 2007 Word wel opslaan in de ODT versie.
Via het office icoontje ga je naar opslaan als. Hier zie je onderaan staan " Andere indeling" Nu kan je uit een lijst kiezen wat je wilt hebben als formaat.
Ik heb dit net uitgetest en je kan opslaan en openen in office 2007 Word. Geen enkel probleem.
op mijn pc gemaakt en uitgelezen op de pc van de vrouw.

Dacht het wel.
Is het inmiddels opgelost beste ruijgrok ?
 
Dat je in Microsoft 2007 een document kan opslaan als ODT is me bekend. Dat kan overigens direct via het Office icoon en hoeft niet via "andere indeling". Mijn probleem is echter dat het me niet lukt het document als .doc op te slaan (zie mijn bericht daarover) terwijl dat normaliter gewoon mogelijkzou moeten zijn. Heb het net nog eens geprobeerd en vind het document dan terug als ODT. De suggestie dat het een virus zou kunnen zijn lijkt me niet waarschijnlijk. Ik heb een uitstekende virusbewaker - GDATA - en die geeft niet aan dat er sprake is van enige infectie.
 
Staat het document niet ergens op een andere plaats?
Ik ken je besturingssysteem niet, maar als je met vista of windows 7 werkt, geef dan de naam van zo een document eens in in het " zoeken " venster, en vraag meer zoekresultaten.
Als het document enkel in odt te vinden is word het niet opgeslagen, dan zit er een fout in je office installatie.
Dan denk ik dat je windowsregister fouten bevat.
Dan ga je die denk ik moeten deinstalleren met de speciale uninstalltool.

deze voor de eventuele servicepack
deze vond ik voor de suite met sp2
Maar goed, ik wacht even af of je de doc nu wel of niet vind.

En de stappen om office zelf te verwijderen.
http://support.microsoft.com/kb/290301
Beste correct dit volgen, en dan herinstalleren in geval van registerproblemen.
 
Laatst bewerkt:
En toch blijft het voor mij iets vreemds het gebruik van .doc.x. en niet docx . Een powerpoint presentatie bestand word in kan in Office 2007 ook opgeslagen worden als .pptx en niet als .ppt.x

Eens gaan googlen en gebruik het trefwoord , dubbele extensie .
 
Dank voor je bericht. Ik heb het volgende geprobeerd. Open het ODT-document (reklik>openen) en kies voor Opslaan als Microsoft Word 97/200/XP (.doc). Krijg dan de melding document.doc bestaat al. Kies dan voor vervangen maar vind onder Documenten nog steeds alleen het ODT document. Heb toen inderdaad met zoeken geprobeerd het .doc document te vinden maar dan wordt niets gevonden. Denk dat je gelijk hebt dat er iets fout zit met de Word 2007 installatie (heeft het eerder wel goed gedaan) en dat ik moet overgaan tot herinstallatie. Zie daar wel tegen op maar zal er toch aan moeten geloven.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem Ruijgrok.
 
Nog vreemder, het .doc bestand bestaat reeds maar nergens terug te vinden. Heeft zeker niets te maken met Word zelf. .doc bestand kan ook verborgen zijn , dus ga ik al meer en meer denken aan een mogelijk virus.
Welke zoekfunctie gebruik je om het betreffende .doc bestand te zoeken op de computer?
 
Er zijn inderdaad virussen die bestanden op extentie vernietigen, bvb alle .docx bestanden. maar dat kan niet want voor office bestaat het bestand al.
Inderdaad, welke zoekfunctie gebruik je, en komt de locatie waar je zoekt overeen met de locatie waar office het wil opslaan?
Zoek met de zoekfunctie van je besturingssysteem op naam, bvb voor een document met naam " deze tekst " zoek eens op deze tekst, en ook eens op deze en op tekst alleen, dus zonder extentie.


Toelichting van bovenstaande:
Komen er enkel de odt op dan kunnen de docx verborgen zijn.
Het kan ook zijn dat de extentie verborgen is (gekende extenties verbergen).
Dit staat in mapopties standaard aangevinkt. --> zie bijlage
Dan heb je een document staan met naam " deze tekst " zonder dat er de extentie " .doc " achter staat.
Kijk dit eens na met de zoekfunctie van je besturungsstysteem, maar zoek enkel naar deze tekst en type die .docx er niet bij.
 

Bijlagen

  • extentie.JPG
    extentie.JPG
    57.9 KB · Weergaven: 110
even heropenen:

ik ben het niet helemaal eens met nijltje dat er geen verschil is tss open office en office. qua databasing kan je oracle niet vergelijken met access. qua openbare bestanden bestaat die optie niet eens in open office. qua beveiliging van je files is open waardeloos. onenote is ook een onbekend begrip bij open. VB(a) scripting/macro's instellen kan niet met open, tenzij je kan hacken in de (re)source(s) van het prog, maar dan ben je programmeur-amateur en stel je deze vraag niet. ik kan nog even doorgaan, maar dat hoeft niet....

ik wil vooral aangeven dat ik op basis van wat ik lees ruijgrok inschat als gebruiker met voldoende basiskennis. en dat ik op basis van zijn "file allready exists"-melding en opslagresultaten vermoed dat de opgeslagen bestanden in doc( x ) als hidden files bestaan. ik denk dat het een register-geforceerde preference is van open office, misschien door een gehackte/tweakte versie.

enige probeertipje dat ik wil geven is van zeker eens rond te kijken met je verborgen bestanden zichtbaar

attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan