Oplichters webshop

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 23728
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je prijzen of aanbiedingen ziet die te mooi zijn om waar te zijn, is het meestal ook zo.
 
Bestaat onder tientallen namen en kom je héél vaak tegen tussen je FaceBook tijdslijn : dehuisentuin.nl / Gambio.nl / etc....
Eens je begint te bestellen kan je ze vaak herkennen want gebruiken allemaal dezelfde layout en software !
Zitten ergens in Nieuwegein in Nederland.

De produkten hebben ze eigenlijk niet zelf, maar ze geven (als je geluk hebt) de opdracht om ze te versturen naar je adres aan nog duisterder shops in China. Soms krijg je dat dan, soms komt er nooit iets.

Ze zijn niet te beschouwen als 'oplichters' op een rechtstreekse manier - er wordt wel degelijk iets aangeboden en het kan zijn dat je het krijgt, maar ze maken niets waar van wat er op hun site staat : géén tevredenheidsgarantie / géén gratis retour / géén terugbetaling / géén snelle levering... en vaak ben je dus inderdaad je geld gewoon kwijt.
 
Dit gebeurt nog veel te vaak. Beter eerst kijken of je geen degelijke producten op Belgische sites kan kopen. Mensen laten zich veel te vaak verleiden tot de goeiekoop wat tenslotte meestal dure koop blijkt te zijn.
 
Heb mij misschien verkeerdelijk uitgedrukt maar er zijn in corona tijden toch voldoende Belgische bedrijven die een webshop oprichten waar men degelijk aankopen kan doen. Moet zeggen dat ik mij ook al eens laat verleiden tot goedkopere webwinkels maar het hangt er bij mij voor een groot stuk van af waar het moet voor dienen.
 
Klopt ... probleem is : hoe herken je die ?

Heb een tijd geleden ongelofelijke moeilijkheden gehad met 'Outspot.be' - extensie is belgisch, adres is op het dorpsplein in St. Martens Latem. Maar ... als je contact wil krijgen merk je dat je altijd met een NL accent te maken krijgt ... uiteraard : zitten enkel in Nederland. De website is gewoon een doorslag/doorverbinding naar de 'outspot.nl' website.

Als je gaat kijken in Sint-Martens-Latem zul je het 'bedrijf' niet vinden, enkel een postbus - letterlijk.
Denken waarschijnlijk dat een BE-look meer vertrouwen geeft aan Belgische klanten en dat blijkt ook zo te zijn.

Nederland in het algemeen en Nieuwegein in het bijzonder heeft ondertussen de reputatie dat er meer scherm-online-webshops zijn dan koeien, maar ze gebruiken dus ook massaal registraties van domeinen in ons land. En om een of andere reden is NL ook het mekka voor dit soort malafide of grijze bedrijven, met producten uit China en dies meer ...

Mijn conclusie is alvast dat je dubbel voorzichtig moet zijn met die bedrijven die 'enkel' onlineshops hebben. Is er ook een fysieke winkel (Dreamland, Vanden Borre, etc...) dan zit het wel snor maar als die er niet zijn, let dan dubbel op !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan