Betrouwbaarheidsgeschiedenis in het onderhoudscentrum werkt weer!
Beste vrienden,
Door jullie suggesties op te volgen heb ik dieper in Windows moeten graven dan ooit. Hierdoor heb ik meer zelfzekerheid gekregen om te ‘experimenteren’ met Windows-functies. Uiteindelijk hèt verhoopte resultaat: de grafiek en de informatieve gebeurtenissen worden terug weergegeven in het onderhoudscentrum!
Twee extra ingrepen heb ik gedaan. Pas na de tweede heb ik terug een zichtbare en werkende grafiek: [4] en [5].
Uiteraard had ik eerst alles gedaan wat vroeger aangeraden werd, eventueel na het doorverwijzen naar een US-site:
[1] Run the system file checker tool. → Check op
How to use the System File Checker tool to troubleshoot missing or corrupted system files on Windows Vista or on Windows 7 vooral voor: »sfc /scannow«.
[2] Reset the reliability monitor. → Ik typte »eventvwr.msc« in het Start of het Uitvoeren venster (Windows key + R) gevolgd door »OK«.
[3] Wis twee map-inhouden van: ‘PublishedData’ en ‘StateData’: → In Verkenner, via »Organiseren» Ik opende »Map- en zoekopties«, tab »weergave« en koos voor »Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven« dan »Toepassen«, »OK«.
[4] Veranderde de ‘eigenaar’ van het Logboek. → In het Uitvoeren venster(windows key + R) Ik typte »eventvwr.msc« via Bibliotheek > Microsoft > Windows > RAC > Eigenschappen > geavanceerd > instellen > Service op »Local System« gezet.
Nog altijd had ik geen zichtbaar resultaat!
[5] In het boek van Menno Schoone “Installeren en optimaliseren van Windows 7” wordt geschreven hoe men de machtigingen van bestanden en mappen aan een gebruiker kan wijzigen/verhogen. Dit bracht mij op het idee om dit toe te passen op de map RAC en wel als volgt: via de Verkenner > Organiseren > map- en zoekopties > Weergave > Verborgen bestanden en mappen weergeven > toepassen > ok. Daarna in de verkenner genavigeerd naar C:\ ProgramData > Microsoft > RAC. Hierop rechts geklikt, gekozen voor > eigenschappen > Tabblad > Beveiliging > de groepen’ Iedereen’ en de groep ‘gebruikers’ volledig beheer gegeven.
Nu maar hopen dat het blijft duren.
Groeten en bedankt voor de voortdurende hulp!
Walter