Ontwikkelingen monitormarkt ivm resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit berichtje schrijf ik in een pauze, op een nieuwe ipad met retina-scherm. Dat ding heeft een geweldig hoge resolutie. Letters in de krant zijn gewoon beter leesbaar dan wanneer ze op papier gedrukt staan.

Heel graag zou ik dan ook een hogere resolutie op mijn pc scherm willen. Maar ik heb de indruk dat er op dat gebied nauwelijks iets gebeurd. Kopt dit? Is er iemand die wat meer kijk heeft op de ontwikkelingen van die markt?

Wanneer kunnen we bijvoorbeeld een flink hogere resolutie op een 21inch scherm verwachten voor een bedrag van, bijvoorbeeld 200 euro?

Ik ben benieuwd!
 
Die prijzen liggen momenteel nog redelijk hoog. De hoogste resolutie welke ze standaard aanbieden voor een betaalbare prijs is enkel nog Full HD (1080x1920). Voor hogere resoluties zoals de ipad betaal je nog vrij veel.
 
Kijk, ik heb 1900 x 1200 en vind dit voor een 52 cm scherm méér dan voldoende. Een hogere resolutie zou me niets meer te bieden hebben, alleen al door de beperkingen van het menselijk oog. Een A4 kan nog net rechtop en dat is niet het geval bij de 1080 pixels (verticaal).
Mijn scherm is van HP, de kleuren zijn perfect, de details in de hoge lichten en de schaduwen optimaal. De prijs weet ik niet meer, maar 't zal wel redelijk geweest zijn anders had ik het niet gekocht. Jammer dat de winkels je een 9:16 door de strot willen duwen, terwijl een 3:4 veel beter is voor office werk. Je moet al gaan delven in het professionele circuit om er zo een te vinden.
Met vriendelijke groet |||| WW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan