Windows 10 Ongewenst gevolg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

Onlangs deed ik een poging om Linux Ubuntu integraal in mijn Windows 10 installatie te plaatsen. Hierbij heb ik een instructie in het blad Computeridee gevolgd. Helaas zonder goed gevolg. De integrale installatie in Windows 10 is niet gelukt en daarbij heb ik wel een ongewenst gevolg overgehouden n.l. de vermelding van Ubuntu in mijn startlijst. (zie afbeelding). Deze krijg ik niet meer uit deze lijst en ik heb al heel wat geprobeerd. Kan iemand mij vertellen. hoe ik deze ongewenste vermelding weer uit deze lijst krijg verwijderd? Ik hoor het nog graag,
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen (Truus22)
 

Bijlagen

  • Afbeelding startmenu.png
    Afbeelding startmenu.png
    118.3 KB · Weergaven: 192
ga eens via de C / Programdata /Microsoft /Windows naar Menu start zie je vervolgens de vermelding Ubuntu daar staan verwijder je die daar ..
vervolgens herstart je je systeem en deze vermelding zou dan verdwenen moeten zijn .
 
Bedankt voor jouw suggestie Qtex, ik heb jouw instructie opgevolgd, helaas zonder resultaat. De naam Ubuntu komt nergens voor, dus er valt niets te verwijderen. Dat is overigens niet zo erg, want ik kan er wel mee leven hoor. Ik heb Cleaner er nu ook al op losgelaten, ook zonder succes. Misschien verdwijnt 't wel vanzelf na verloop van tijd. Groetjes,
Cor
 
Ik probeer even te begrijpen wat u precies gedaan heeft en waarom er dan nu een koppeling staat bij de app's in het start menu van Windows.

Natuurlijk is Linux naast Windows te installeren in een Dual boot. Maar Linux komt dan op aparte partities of schijf te staan naast de partitie / schijf met Windows.
Er zullen dus nergens sporen van Linux te vinden zijn onder Start.

Wat verstaat u onder het integraal installeren van Linux in Windows ? Heeft u eventueel een linkje naar Computer Idee waar dit beschreven staat ?
 
Dit is even allemaal nieuw voor mij, maar ik heb dit gevonden.



Daar staat:
Als je hierna de Ubuntu bash shell start kom je in de Linux-omgeving. De werkelijke directory op Windows van de Linux root directory is C:\Users\USERNAME\AppData\Local\lxss\rootfs. Om deze directory met de Windows File Explorer te bekijken dien je de 'Show hidden files, folders and drives' optie aan te zetten in de Explorer. De Windows drives zijn gekoppeld onder de /mnt directory van de Linux-omgeving.


Ga daarom eens naar C:\Users\USERNAME\AppData\Local\lxss\rootfs en zet alle mappen zichtbaar in de verkenner. Kijk daar of hier iets aanwezig is
 
Voor de Developer mode ga je in ieder geval met rechtermuisklik op Start en dan Instellingen.
Dan Bijwerken en beveiliging.
Daar zie je dan links staan Voor ontwikkelaars.
Zet Windows hier in de Ontwikkelaarsmodus.
 
Ik heb C:\Users\USERNAME\AppData\Local\lxss\rootfs gevonden (zie afbeelding), een zeer uitgebreide map. Ik heb daarin ook gezocht, maar niets kunnen vinden. Bedankt voor jouw tips Skippy en hoewel ik graag experimenteer, denk ik dat ik dit voorlopig niet meer ga doen met Linux in Windows. Daarvoor zal ik eerst meer moeten begrijpen (dus lezen) over dit onderwerp. Jij hebt mij in ieder geval al een stuk op weg geholpen. Bovendien gebruik ik Linux Mint al (in Dual Boot) op mijn Laptop. Ik denk er verder over om een systeemherstel te gaan doen, om alle Linux bestanden, die niet meer nodig zijn van mijn HDD af te krijgen. Ik zou nu even niet weten, hoe ik die anders netjes kan verwijderen.
Groetjes,
Cor
 

Bijlagen

  • Naamloos.png
    Naamloos.png
    175 KB · Weergaven: 107
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan