Status
Niet open voor verdere reacties.
Hierbij wil ik mijn laatste ervaring met ONE.COM meedelen

Ik was blij verrast met de oplossing die mij werd aangeboden. Dit nadat ik enkele problemen had met de database en de daaruit vloeiende timeouts.

Ik nam contact op met one.com via mail en wil jullie deze volledig laten lezen

Eerste vraag ingediend op 15 December'09
_______________________________________________


Beste, Al enkele dagen krijgen we onregelmatig (maar wel steeds meer en meer) problemen met de verbinding op de server en de database. (phpmyadim) Vele van onze bezoekers krijgen time outs te zien of een blanco pagina. Het is overigens het zelfde verschijnsel als een server wordt gehackt of te veel bezoekers krijgt. Ik heb al eens contact opgenomen met de live support maar daar hebben ze me niet kunnen helpen. Wij gebruiken nog nog eens 1mb aan data op de database, dus daaraan kan het probleem niet liggen. Wij zijn dat ook van mening dat er ergens een technische storing is of er ergens sprake van bewust kwaad opzet. Gelet op de reeds goede ervaringen die ik heb met jullie ben ik dan ook van mening dat jullie zo snel als mogelijk hier voor een oplossing voor vinden en dat jullie mij hiervan op de hoogte zullen brengen.

Met vriendelijke groet,

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
Eerste antwoord: 16/12
______________________

Beste heer/mevrouw, Dank u voor uw schrijven. Kunt u exacte tijden doorgeven van de load dan kunnen wij nagaan via de logs waar dit eventueel aan kan liggen. Als u nog vragen heeft kunt u altijd opnieuw contact met ons opnemen via e-mail of de Online Chat op onze website.

Met vriendelijke groet / Best Regards

One.com Support

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
Mijn antwoord daarop verzonden op 17/12 heel vroeg in de morgen
_____________________________________________________________

Beste, alvast bedankt voor jullie snelle antwoord. Het is moeilijk om jullie exacte tijden door te geven, omdat ik vanzelf sprekend ook niet altijd achter de computer zit.

Maar vandaag kreeg ik: 16/12/09 : om 14u40 16/12/09 : om 19u02 17/12/09: Tussen 00u00 en 00u15 Een time out. De site (of mijn webbrowser) wacht gemiddeld 20 seconden op een reactie, als hij geen reactie krijgt dan zie ik een blanco pagina, krijgt hij wel reactie maar heel traag dan krijg ik errors te zien omdat de database informatie niet volledig opgevraagd zijn door mede van de time-outs. Nogmaals het is zeer moeilijk om er een tijdstip op te kleven omdat het 24/24uren voordoet het ene moment werkt alles snel (wat ik doorgaans gewoon ben van one.com) maar ander tijden zou je het hele gebeuren vervloeken. Mijn site heeft momenteel 83 leden (we hebben onze software volledig vernieuwd) waarvan een gemiddeld 10 bezoekers per uur, dus daar kan en mag het niet aan liggen. Zeker omdat ik weet dat ik in het verleden met de zelfde php structuur maar met een 451mb aan database en 60000 leden geen problemen had. Ik ben er dan ook sterk van overtuigd dat: A: een andere site welke de zelfde server deelt al het dataverkeer opneemt of B: er sprake is van kwaad opzet. of C: er een technische storing is. Alvast bedankt voor het analyseren van het probleem.

Met vriendelijke groet,

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
Het antwoord van One.com vandaag om 17/12
_____________________________________________

Beste heer/mevrouw, Dank u voor uw schrijven. We hebben u nu overgezet op nieuwe hardware. Dit dient de problemen van de afgelopen dagen op te lossen. Als u nog vragen heeft kunt u altijd opnieuw contact met ons opnemen via e-mail of de Online Chat op onze website.

Met vriendelijke groet / Best Regards

One.com Support
----------------------------------
One.com

Website: http://www.one.com
---------------------------------
 
Ik zelf gebruik deze webruimte ook en ben er zeeeeeeeeeeeeeer tevreden over.

Niet duur, geen datalimieten en behoorlijk wat aan mogelijkheden dat andere niet bieden!

De suport heb ik ookal meedere keren gebruikt en deze is altijd super! Altijd heb ik alles al kunnen oplossen. 24/24 uur en dit 7 dagen op 7 staat ook altijd iemand klaar om u te helpen. Soms is deze wel alleen in het Engels maar zelf dat vonden ze geen problemen. Toen ik zei de laatste keer dat mijn Engels goed was maar vooral niet voldoende was voor somige zaken te verwoorden kreeg ik gewoon als reactie dat het zeker niet erg was. En dat ze mij probeerde te verstaan

Ik raad deze echt ook aan! Trouwens als ik mij niet vergis? netlog draait daar toch ook op?

Yveske
 
Yup netlog draait daar ook op.

Maar hun database en dat telt ook voor alle websites bij One.com zit bij een andere firma.
One.com voorziet vooral de administratie en de support en heeft enkele servers ter beschikking maar ze zijn zo sterk gegroeid dat veel zaken worden uitbesteed aan externe bedrijven zoals de database.

Momenteel zijn ze sterk bezig met ook de opslag ruimte dat one.com te laten uitbesteden aan andere firma's omdat hun servers letterlijk en figuurlijk prop vol zitten.
Toen ik die mail stuurde, kreeg ik voorrang (denk ik) en daarom hebben ze me ook op een andere server gezet. Ik had nog de eerst 24uren op hun antwoord nog wat problemen (denk dat dit komt omdat ze alles aan het overzetten waren) maar nu is mijn site echt snel.
 
Neen is niet waar, daar ben ik praktisch zeker van dat het zo niet is. En propvol zou ik het niet noemen hoor. Dat doen ze niet, want dat zou merken op snelheid enzo...
One.com houd zich echt aan de regels. Natuurlijk een database zit meestal bij een andere firma das normaal. Kan je zelf ook doen he?

Zij doen de opslag geen database'n

Yveske
 
A: De servers hebben wel (en sommige nog) Propvol gezeten (vraag maar aan Ivan en andere mensen die bij One.com heb gezeten) (zelfs een eenvoudig google zoektocht zal je dit verhaal kunnen bevestigen)
B: Netlog zit wel degelijk bij de zelfde firma (waar hun database opdraait) als die van one.com.
Namelijk: http://www.interxion.com/ => http://www.interxion.com/Customers/
C: Geloof me of niet, maar een Nederlandse kennis van me doet niet anders dan werken aan servers etc (weet niet juist precies wat hij doet, maar hij heeft al aan de servers van one.com gewerkt vandaar dat ik dit weet)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan