Ja, zodra je zelf dingen gaat verplaatsen zal het niet meer werken tenzij je alles weer aan gaat passen zodat het weer werkt.
Het is nu eenmaal een geavanceerd bestand en niet zomaar even een paar rekensommetjes.
Maaaarrrrrr.... Je hoeft in principe niet zo erg veel van VBA te kennen, het script heb ik al voor je gemaakt en het zijn nu alleen wat kleine aanpassingen naar de cellen die jij zelf hebt verplaatst.
Dit is de code die ik gebruikt heb.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Intersect(Target, Range("[COLOR=#ff0000]K5:K50[/COLOR]")) Is Nothing Then Exit Sub
Range("[COLOR=#ff0000]N22:S30[/COLOR]").Select
ActiveWorkbook.Worksheets("9 personen").Sort.SortFields.Clear
ActiveWorkbook.Worksheets("9 personen").Sort.SortFields.Add Key:=Range( _
"[COLOR=#FF0000]S22[/COLOR][COLOR=#ff0000]:S30"),[/COLOR] SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xl[COLOR=#ff0000]Descending[/COLOR], DataOption:= _
xlSortNormal
ActiveWorkbook.Worksheets("9 personen").Sort.SortFields.Add Key:=Range( _
"[COLOR=#FF0000]O2[/COLOR][COLOR=#ff0000]2:O30")[/COLOR], SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xl[COLOR=#ff0000]Ascending[/COLOR], DataOption:= _
xlSortNormal
With ActiveWorkbook.Worksheets("9 personen").Sort
.SetRange Range("[COLOR=#ff0000]N22:S30[/COLOR]")
.Header = xlGuess
.MatchCase = False
.Orientation = xlTopToBottom
.SortMethod = xlPinYin
.Apply
End With
End Sub
Dit betekend dus dat het sorteerscript uitgevoerd wordt zodra er een waarde in Cel K5 t/m K50 wordt ingevuld. Dit kan je zo laten.
Wordt daar niets ingevuld zal er niets gebeuren
Is Nothing Then Exit Sub Had ik in bericht 25 gemeld waarom ik dit zo gedaan had.
Dan komt het sorteerscript. In mijn bestand eerst de selectie N22 t/m S30
Dan wordt er eerst gesorteerd op Punten S22 t/m S30 Descending dat is aflopend, dus hoogste bovenaan.
Daarna wordt er gesorteerd op kolom O, aantal wedstrijden cel O22 t/m O30 Ascending en dat is dan oplopend. Gelijke punten de minste aantal wedstrijden bovenaan.
En verder moet er dus op de selectie N22 t/m S30 gesorteerd worden.
Als je deze waarden dus veranderd naar de cellen die jij nu hebt, zal er goed gesorteerd gaan worden.
Probeer eerst zelf, kom je er niet uit, zal ik het voor je maken.
Dat van kolom K gewijzigd in kolom J is inderdaad een klein tikfoutje van mij, was er in de snelheid doorheen geglipt.