Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi iedereen,

sinds enkele dagen krijg ik als ik op een bureaublad pictogram klik, buiten de gewoonlijke kadertjes (en die zijn er al genoeg lol), nu nog een bijkomend kadertje (dat ik dus pas sinds enkele dagen krijg): bestand openen - beveiligingswaarschuwing in de bovenste balk, en dan wat verder naar beneden "onbekende uitgever". Deze programma s stonden er vroeger ook al op. Na wat uitzoeken heb ik uitgevist dat het enkel de pictogrammen betreft die in mijn persoonlijke map bureaublad staan (toepassingen die voor alle gebruikers geinstalleerd en dus in de map openbaar bureaublad staan, werken normaal zonder kadertje). Ik vermoed dat er iets versprongen is aan de rechten, maar aangezien ik al genoeg kadertjes zie, zou ik graag (zonder uac af te zetten) er vanaf geraken. Wie weet raad.

Het besturingssyteem betreft vista home premium

Mvg
 
Hey,

Ik kan je alleen zeggen dat dat een waarschuwing is die je krijgt als een bestand geen digitale handtekening mee heeft gekregen. Meestal uitvoerbare bestanden, zoals voor de opstart van progs...

Mss helpt je dat al op weg, het is een beveiliging die meer en gebruikt wordt om viezigheid buiten te houden. Kan dus een instelling zijn van je veiligheidscentrum

:p
 
Hoi,

Dank je voor de reactie. De melding vna de opstartende programma s ken ik idd, maar het betreft hier het bureaublad, waar ik vroeger geen meldingen kreeg en nu opeens wel, dezelfde programma s op een andere laptop doen dit niet, want ik krijg zelfs een waarschuwing bij paint? Mss zou het hlepen om de rechten van de map bureaublad terug te herstellen, doh ik weet niet hoe dit moet? Wie o wie weet er raad?

Mvg
 
Tja, ik weet het ook niet precies hoor, maar ik weet wel dat een taskbar-icon eigenlijk een mini-.exe is... kijk maar eens naar je processen in je taakbeheer en klik er eens eentje aan. Ik zou eerder zoeken naar een lager beveiligingsniveau voor meldingen als deze. Of eens proberen met een icoon uit te voeren als admin (XP en Vista). Zien wat dat geeft
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan