Browser Oervervelend "Je zoekmachine kiezen"

Vanaf verleden week krijg ik dit constant op men scherm te zien. Telkens neem ik Google chrome als standaard. Ook bij instellingen en app het daar ook als standaard gezet. Ik vind het oervervelend dat het telkens terug komt. Hoe kan ik dit verwijderen enof blokkeren

Windows 11 Googke chrome
 
111.jpg
 
Ten gronde ...

Log eens gewoon in, ga dan naar de instellingen van de browser Google Chrome en daar in het menu links naar 'Search Engine' (of NL equivalent) - wijzig daar indien nodig je voorkeur-zoekmachine.
 
Nog een kleine bijkomende vraag, gebruik je bepaalde "Clean" software? Maw dus software om je Windows 'op te schonen'?
Indien zo, stop daar dan maar onmiddellijk mee. Want het is niet normaal dat die vraag blijft terugkomen, dat is zeker geen normaal gedrag. Ik hoor hier weer mensen afkomen over het "opdringerige gedrag" van Windows, terwijl het dikwijls zelf in de hand gewerkt wordt door foutief gebruik.
Ik zeg niet dat dit hier aan de orde is, maar wel een mogelijkheid.
 
@lange pier De vraag naar het instellen van de standaard-zoekmachine staat wel los van de gelijkaardige vraag over de standaardbrowser. Ook als gebruiker van een andere browser kan je immers blijven opteren voor het gebruik van 'Google Search' ...
 
De topicstarter krijgt steeds de vraag om een zoekmachine aan te duiden in een lijst.
Hij/zij kiest steeds voor Google Chrome, wat geen zoekmachine is, wel een browser.
Dan is het toch normaal dat men deze vraag steeds opnieuw krijgt.
 
Het screenshot onder #3 dat TS toont heeft het wel degelijk over de Google service van de zoekmachine... Daar kan je niet voor de Chrome-browser kiezen, daar ben je normaal gezien al mee bezig als je dit scherm krijgt.
Hij doet het m.i. correct, maar zijn Chrome browser onthoudt om één of andere reden zijn keuze niet.
 
1718035556610.png

Er kan daar gekozen worden voor "Google (zoekmachine) maar niet voor Google Chrome (browser)
Maar de topicstarter schrijft wel: <<Telkens neem ik Google chrome als standaard. >>
 
wat DDragon80 klop als je "Clean" software gebruikt, dan ga je die voorkeur op nieuwe moeten maken ( ik zelf ook gemerkt)
je zou die andere kunnen verwijderen, en
zo verwijder je die andere, die je niet gebruikt en behoud die je wel gebruikt

1718045178294.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan