Hardware nvidia tvshield pro geen ondertitels

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucky2000

Steunend lid
Vip Lid
hallo

ik heb deze ter vervanging van mijn mede8er gekocht. maar ben er niet gelukkig mee. er komen geen onderschriften op mijn films en het is nochtans ingesteld op nederlands. en bepaalde hebben dezelfde naam als de film. ik denk eraan om het terug te sturen. het is nog in garantie. wie helpt me vlug want het moet wel zo vlug mogelijk terug gezonden worden

dank

lucko
 
Niet het apparaat zorgt voor de ondertitels, maar wel de software, de player die je gebruikt... Je zult daar in de settings moeten zoeken, met het bakje is niets fout vermoed ik.
Er zijn een hele resem mogelijke players embedded op die media player dus je kan zelfs nog een beetje uitproberen welke je het meest bevalt :

1601569739675.png
 
het is als ik mijn films uit de galerij bekijk die ik op een externe usb staan, de film speelt maar geen ondertitels, al heb ik bij de settings wel aan staan dat er ondertiels moeten opkomen
 
Het bakje zelf is onzin - die hardware heeft ALTIJD een software nodig om films te kunnen afspelen. Wel raar dat je blijkbaar zelfs niet weet met dewelke je aan het proberen waart.

Bijna alle mediaplayers zijn zo, dat is nu eenmaal het protocol...
Je mede8er waarschijnlijk ook, maar die was misschien wel zo slim het achter de schermen te regelen zodat je het niet zelf moet doen. Vb. KODI, de opensource player bij uitstek doet het ook zo : op moment van downloaden van een ondertitelbestand (en dat doe je vanuit de film zelf) past hij de naam van het bestand gewoon aan en zet het waar je in je voorkeuren hebt gezegd dat je bestanden met ondertitels wil zien staan : naast het filmbestand zelf of in een onderliggende mapje 'subs'...

PS : je had die KODI ook op je NVIDIA kunnen installeren - gewoon app installeren vanop kodi.tv
 
ik had de shield, in had er een externe schijf aangesloten en dan het bakje met de tv met de idmkabel en zo speelde ik films af, en ook met de app die erop stond plexi. dus als ik een nieuw mediapsler koop met de app kodi erop moet ik geen aanpassing doen aan mijn ondertitels
 
niet helemaal :
  1. er zijn géén media players te koop met KODI erop, want dat is open source ... moet je zelf downloaden en installeren, maar dat gaat makkelijk
  2. de aanpassing van de naam van het bestand van de ondertitels in KODI gebeurt enkel als je vanuit de app de ondertiteling apart download door gebruik te maken van zo'n service (te installeren in KODI), vb. OpenSubTitles voor NL ondertiteling en/of Podnapisi ... Ze zoeken ze overigens ook zelf op, de best passende en gesyncroniseerde versies van de ondertitelingen
  3. voor KODI is er eindelijk véél hulp te vinden op Internet met YouTube filmpjes etc....
  4. Heb je een SmartTV ? Dan is er zelfs geen media player unit nodig - KODI vind je in de app store van je TV en installeer je rechtstreeks op je TV
  5. idem voor de PC : ik heb hier beide staan - PC voor proefbekijken en ophalen ondertiteling & TV voor nadien rustig bekijken met familie
  6. en voor wat je al hebt : het is toch een klein klusjes om eens eenmalig je ondertitelbestanden te hernoemen (F2 - copy op film - Esc --> F2 - paste op ondertiteling - Enter, klaar is kees...
 
Ondertussen 18.8 van Kodi maar bij het opstarten op een toestel dat verbinding heeft met het internet zal hij zich automatisch bijwerken...
Maar heb je dan geen SmartTV ?
 
Voor het hernoemen van je bestaande titels in KODI werkt het als volgt :
  1. je start de film
  2. kiest voor menu-optie ondertiteling
  3. en dan voor browsen : je krijgt een soort explorer en je kiest het bestand dat je wil hebben
  4. de link wordt gelegd en daarna zal het je nooit meer gevraagd worden - bestand blijft gekoppeld
 
hij kan niet draadloos en met draad gaat het ook niet is niet verbonden. ik gebruik tv enkel om te kijken niets van you tube of andere apps op tv. daarom had ik een mediaspeler omdat ik dan gedownloade films kon bekijken. mijn internetkabel zit in de telenet digicorder. lucko
 
en je kan niet vanuit je modem/router een kabel naar je TV trekken ?
Dan heb je dus geen SmartTV - ik hoop dat je er ook die prijs niet voor hebt betaald ... OK - dan is een extra aankoop van zo'n media player inderdaad de beste oplossing.
Ik wens je toe dat je de juiste keuze maakt en er plezier aan beleeft !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan