Nijs beste Belg in Peking

Status
Niet open voor verdere reacties.
De Fransman Julien Absalon heeft op de Olympische Spelen in Peking goud veroverd in de mountainbike. De topfavoriet ging er in de beginfase vandoor en reed met een indrukwekkende solo naar een verlenging van zijn olympische titel. Voor de Fransen werd het een dubbelslag, want Jean-Christophe Peraud pakte 1'07" later de zilveren plak. Het brons ging naar de Zwitser Nino Schurter.

picture.php


Sven Nys werd beste Belg met een negende plaats op 5'01" van Absalon. Een puike prestatie want Nys, die vanop de 35ste plaats was gestart, reed een geweldige achtervolgingsrace en deed op een bepaald moment mee voor brons. Krampen sloegen de Brabander uiteindelijk terug tot de negende plaats. Roel Paulissen werd negentiende op 7'31", Filip Meirhaeghe werd uit de wedstrijd genomen.

Reactie van Nijs:

Sven Nys keek tevreden terug op zijn mountainbike-race, die hem een negende plaats in de eindstand opleverde.

"Ik heb een koers in de koers gereden", zei Nys. "Als je ziet dat ik vanop de 35ste positie kan oprukken naar de groep die om brons streed, kan je niet anders dan tevreden zijn. Die inhaalrace heb ik nadien wel bekocht. Ik kreeg krampen vanwege het hoge tempo dat ik gereden had om te kunnen aanpikken. Maar goed, ik vind niet dat ik vandaag verloren heb. Als ik iets meer vooraan kan starten, doe ik mee voor het podium. Dat wordt iets voor de Spelen van 2012. Dan wil ik eens echt investeren in de mountainbike. Vandaag heb ik bewezen over veel mogelijkheden te beschikken."

Bron ; HLN.BE
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan