Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Wij zijn van plan om een nieuwe tv te kopen maar nu vraag ik me af wat het beste is, een LCD of een Plasma.
Kan er hier iemand wat meer uitleg geven aub ?

Groetjes Beagle
 
Beste,

ga eens even googlen...( verschil tussen plasma en LCD?)
daar krijgt u verschillende meningen te horen wat beeld en geluid betreft en
samenstelling van scherm.

Laurek
 
Het verschil in prijs tussen een plasma en een LCD is eigenlijk te verwaarlozen, ikzelf heb juist een nieuwe TV gekocht en geopteerd voor een LCD en dit omdat een plasmascherm iets teveel weerkaatsing heeft, veel hangt af van waar je de TV plaatst is het een te lichte omgeving of een omgeving waar geen rechtstreeks licht op je TV komt ?
Dit zijn nog maar twee dingen waar je rekening mee dient te houden en verder doe zoals Laurek zegt ga echt eens googlen. Beiden hebben voor en nadelen.
 
Het verschil, kontrast en helderheid zijn beter bij plasma, dit vermindert met de jaren.
LCD, kontrast en helderheid zijn iets minder, maar blijven voor de rest het zelfde.
Nieuw = LED tv, voordeel: minder warmte ontwikkeling, minder in verbruik, langere levensduur. Er zijn nu al LED te koop voor +/- 4000€
Natuurlijk, wat verwacht je van uw TV? Waar gebrijk je hem voor?
Een projector kan ook overwogen worden. Het aller belangrijkste: HOEVEEL WIL JE HIERVOOR BETALEN??
 
Plasma's zijn eigenlijk bedoeld voor grote tv's maar verminderen met de jaren. Een lcd-scherm wordt meer de toekomst want met de jaren gaan dit plasma verdwijnen!

Wat het contrast betreft bij een lcd kan je heel ver gaan en natuurlijk hoe duurder de tv hoe beter beeld. Want jullie zeggen dat plasma mooier is eigenlijk ook weer te verwaarlozen want een lcd kan ook zo'n beeld geven.

natuurlijk bij een lcd moet je er recht op zitten en niet scheef. Een plasma kan je vanuit elke hoek bekijken.

Moest je een lcd kopen dan raad ik u aan om een Sony te kopen. Waarom Sony? die hebben het merk dat Bravia noemt en zijn heel mooie en zeer goede schermen.

Ik zelf heb ook zo'n scherm en heb ook een samsung die 1 van de duurste is maar mijn bravia komt daar toch nog altijd uit. het land waar de tv afkomstig is doet ook heel veel.

Sony is daar een goed land in en hebben een super goede suport. Want bij de meeste merken als er een dode pixel is gaan deze schermen niet vervangen! De reden: het is te duur om dit te veranderen en gaan dit pas doen als er meerdere pixels dood zijn op 1 lijn. Dus als je voorbeeld er een paar hebt boven en een paar onder niet op dezelfde lijn gaan ze dit niet veranderen. Sony is daar anders in. Die doen dit wel en als het te veel kost geven ze je gewoon een nieuwe!

Een lcd mag je wel niet op het scherm plat leggen. Een plasma daarin tegen wel. Dus bij een lcd is de boodschap als je hem koopt, en het mag in de doos zijn altijd recht zetten.

Maar wil je met je tijd mee gaan dan raad ik je aan om een lcd te nemen! Plasa verdwijnt!

yveske
 
Dat is waar,

We hebben zelf plasma en er dus ook ervaring mee, plasma kan je inderdaad vanuit iedere hoek bekijken maar als nadeel heeft de plasma wel dat hij meer verbruikt en er sneller defecten opduiken (ze gaan dus minder lang mee). Den onzen is al voor 3/4 vernieuwd 1 jaar na aankoop. Dus ik raad u aan van LCD in plaats van plasma te kopen :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan