Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,
Ik heb een nieuwe harde schijf geplaatst en gebruikte de recovery-disk om Windows7 te installeren. Dat lukt dus niet en werd bevestigd met het lezen van een bericht van dit forum. blijft er nu alleen over om een nieuwe versie van Windows7 aan te schaffen ??
Gr.
r
Rob
 
Beschrijf even je situatie.
Wanneer je een officiële licentie hebt van Windows 7, dan dien je geen nieuwe aan te schaffen voor een herinstallatie op een nieuwe harde schijf. Wanneer je niet in het bezit bent van een installatie medium, kan iemand je wel even uit de brand helpen hiermee. Zolang je de licentie sleutel (activatie code) hebt, kan je deze steeds terug gebruiken wanneer je een herinstallatie moet doen op een nieuwe harde schijf.
 
Ok, logisch en nu heb ik de onderzijde van de laptop bekeken en wat vind ik: juist de licentiecode van windows7. Nu nog een versie downloaden en installeren toch ? Bedankt voor je bericht al vast.. Heeft me op weg geholpen en mogelijk opgelost ?
Rob
 
je kan de recovery disk niet gebruiken om een nieuwe installatie te volbrengen op een nieuwe schijf .
of je gebruik inderdaad een nieuwe versie van de win7( maar ook dit hoeft in feite niet zoals werd meegedeeld door Ddragon )

ook kun je de hd zelf gaan klonen daarmee behoud je dus ook alle bestanden /programmas

gaat het hier over een desktop pc dan kun je best de oude HD terug plaatsen met de nieuwe HD ook aangesloten ...
je gebruik dan Macrium Reflect Free om je oude HD te klonen naar de nieuwe HD. lees hier meer over

gaat het hiet over een laptop met enkel plaats voor 1 HD dan dien je gebruik te maken van ...een Sata & IDE to USB adapter lees hier meer over
 
Je originele disk clonen is een optie ja, maar er gaat meestal wel een reden zijn waarom je die disk moeten vervangen hebt. Wanneer de schijf defect is geraakt ga je mogelijk een corrupte toestand clonen. Moet je rekening mee houden.
Wanneer je originele disk onleesbaar is, is clonen onmogelijk.
Wanneer je disk (deels) defect is geraakt, is de kans heel groot dat er al dan niet systeembestanden of andere bestanden corrupt zijn geraakt. Is niet altijd nefast voor je gecloond systeem, maar niet uitgesloten.

Clonen = snel, behoud van "alle" data.
Nieuwe installatie = optimaal systeem wanneer correct geinstalleerd, verlies van niet gebackupte data.

Je kan ook nog altijd je oude disk via een externe interface (vb. USB adapter) koppelen aan je nieuwe systeem, enkel om de gebruikers data eraf te halen.
 
Ik heb een nieuwe harde schijf geplaatst en gebruikte de recovery-disk om Windows7 te installeren.

Een Windows7 recovery schijfje kan enkel gebruikt worden om het systeem te herstellen, een systeemkopie terug te zetten, maar kan niet gebruikt worden om een nieuwe installatie uit te voeren.
 
vermeld eens de reden waarom je de HD gaat vervangen ...
geeft deze aan dat er beschadigde sectoren aanwezig zijn ...of is eerder de HD te klein geworden en wil je een grotere plaatsen ?
 
Dat is n verhaal...Ik had steeds opstartproblemen en na recovery gebruikt te hebben, bleef het terugkomen. Laptop naar de computerzaak gebracht en na onderzoek vertelden ze me dat de HD defect was. Kostprijs € 175,--... Dat was me te gortig.
Vervolgens een tool gebruikt (volgens mij van AVG) en alles getest... Geen fout gevonden. Hierna een nieuwe installatie gedaan en laptop heeft vervolgens bijna 1 maand goed gefunctioneerd...op 1 of 2 keer opstarten na. Daarna ging het wederom fout. Vaak vasthangen bij opstarten. Dus toch maar een nieuwe HD gekocht... Oude was 5 jaar en kan dus inderdaad mi aan het einde van zijn latijn zijn. Nu ik een nieuwe heb, heb ik geen problemen met opstarten meer..... Toch de schijf.
Ik heb er nu een nieuw klein probleempje bij. Ik heb als defaultpagina www.QVO6...... in IE staan, die door Chrome is overgenomen en die ik er met geen mogelijkheid uitkrijg... Ik heb via regedit een registersleutel willen opzoeken, maar kan deze niet vinden.
Weet jij hoe ik van deze defaultpagina kan afkomen ?
 
Volg dit eens.
http://www.pctuts.be/f395/qvo6-44243/
Download AdwCleaner en plaats het op je bureaublad.
Voer uit als administrator
Om te controleren of AdwCleaner ongewenste zaken vindt op de computer, klik je op de knop "Scan".
AdwCleaner gaat nu zoeken naar malware gerelateerde services, mappen (folders), bestanden (files), snelkoppelingen (shortcuts), registersleutels en registerwaarden (Registy), Producten, internet explorer invoegtoepassingen, Firefox add-ons, en Chrome add-ons.
klik daarna op Clean en laat hem uw laptop daarna terug opstarten.
http://general-changelog-team.fr/en/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner

Adware cleaner.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan