Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

ik zou ouderlijk toezicht willen instellen voor mijn dochter.
Maar mijn dochter is administrator op haar laptop.
Hoe maak ik een nieuwe administrator aan, kan ik haar dan veranderen naar gebruiker zodat ik ouderlijk toezicht kan instellen?
Bedankt voor uw hulp.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

ik zou ouderlijk toezicht willen instellen voor mijn dochter.
Maar mijn dochter is administrator op haar laptop.
Hoe maak ik een nieuwe administrator aan, kan ik haar dan veranderen naar gebruiker zodat ik ouderlijk toezicht kan instellen?
Bedankt voor uw hulp.

In je UAC kan je de rechten beheren van de gebruikers ( start-control panel-user accounts). Je dient wel een nieuwe account te maken. Die zet je dan op naam van je dochter... en de andere account maak je beheerder dan.

picture.php
 
Haar Laptop die jij wilt beheren ?
Een beetje slimme dochter omzeilt dit direct hoor en zo weinig vertrouwen in je dochter ... ?
met dit te doen kan je zeggen zie is wat een brave dochter want je gaat het helemaal niet meer weten wat ze uitspookt op haar laptop, trouwens hoe zou jezelf reageren als ze je constant controleren ?
 
Ik heb het ook niet zo voor ouderlijk toezicht i.v.m. hun privacy ;)
Mocht je dit toch willen dan is dit freeware tooltje het enige wat je nodig hebt.

Desktop Spy Camera 1.1

Dit neemt screenshots op door jou aangegeven tijdsintervallen
en desgewenst op te slaan op een geheime locatie/netwerkschijf...
Onzichtbaar in de opstart en niet te omzeilen eenmaal goed geconfigureerd. (y)

Nogmaals, ik zelf ben geen voorstander van ouderlijke controle, tenzij er zware vermoedens
zijn dat zoon- of dochterlief het verkeerde "digitale pad" bewandelen (lachen)
 
Laatst bewerkt:
Ok jongens, ik ben het daar helemaal mee eens en heb eens gepsroken met dochter.
Heb gisteren per toeval ( omdat mijn schoonvader me gebeld had) dat ze op sexsites zit uit nieuwsgierigheid. 11,5 jaar, wat zouden jullie doen? Ik eb gepanikeerd. Toch een goed gesprek met haar gehad en vertrouw haar dat dit niet meer gebeurd.
Het leven is echt niet zo simpel hoor.
 
Een goed gesprek kan wonderen verrichten. Dat ze aan die leeftijd nieuwsgierig worden
is niet meer dan normaal en kan je trouwens niet echt tegenhouden...
Ikzelf kende geen internet toen ik jong was en toch waren er alternatieven :p

Je dochter duidelijk maken dat er gevaar bestaat om spyware en virussen op te lopen op je PC
zou meer dan voldoende moeten zijn. ;) Want ze zou toch niet willen dat haar laptopje crasht
en ze op deze manier niet meer kan internetten (lachen)

Heb je alsnog vermoedens, dan kan je nog altijd de nodige controle uitoefenen :duimop:


Ok jongens, ik ben het daar helemaal mee eens en heb eens gepsroken met dochter.
Heb gisteren per toeval ( omdat mijn schoonvader me gebeld had) dat ze op sexsites zit uit nieuwsgierigheid. 11,5 jaar, wat zouden jullie doen? Ik eb gepanikeerd. Toch een goed gesprek met haar gehad en vertrouw haar dat dit niet meer gebeurd.
Het leven is echt niet zo simpel hoor.
 
Internet beveiliging voor kinderen in Internet Explorer

Om de internet beveiliging voor kinderen in Internet Explorer in te stellen :

  • Klik in de menubalk van Internet Explorer op het menu "Extra" en kies "Internet Opties"
  • Klik dan op het tabje "Inhoud" en klik daar bij "Internet Restricties" op de knop "Inschakelen"

picture.php


Windows opent dan het "Internet Restricties" scherm

picture.php


In dit scherm kunt u voor elke categorie (geweld, naakt, sex, ...) met de schuifregelaar een gewenst niveau instellen.

Met het tabje "Goedgekeurde websites" kunt u manueel websites instellen die altijd of juist nooit toegankelijk moeten zijn.

Door op het tabje "Algemeen" te klikken kunt u instellen of websites die geen gebruik maken van restrictiesystemen bekeken mogen worden. U kan hier ook restrictiesystemen vinden en het supervisorwachtwoord instellen voor uw internet filter. Kies een sterk paswoord en noteer het op een papiertje dat u ergens op een veilige plek bewaart.
U heeft dit wachtwoord nodig wanneer iemand geblokkeerde websites wil bekijken, maar ook wanneer u de instellingen van de internet beveiliging voor kinderen wil veranderen.

Naast de internet restricties in Internet Explorer kan u ook nog een filter plaatsen op ...



Zo zou je het ook kunnen doen :duimop:
 
lijkt me een IE-tutje

lijkt me een IE-tutje

Internet beveiliging voor kinderen in Internet Explorer

Om de internet beveiliging voor kinderen in Internet Explorer in te stellen :

  • Klik in de menubalk van Internet Explorer op het menu "Extra" en kies "Internet Opties"
  • Klik dan op het tabje "Inhoud" en klik daar bij "Internet Restricties" op de knop "Inschakelen"

picture.php


Windows opent dan het "Internet Restricties" scherm

picture.php


In dit scherm kunt u voor elke categorie (geweld, naakt, sex, ...) met de schuifregelaar een gewenst niveau instellen.

Met het tabje "Goedgekeurde websites" kunt u manueel websites instellen die altijd of juist nooit toegankelijk moeten zijn.

Door op het tabje "Algemeen" te klikken kunt u instellen of websites die geen gebruik maken van restrictiesystemen bekeken mogen worden. U kan hier ook restrictiesystemen vinden en het supervisorwachtwoord instellen voor uw internet filter. Kies een sterk paswoord en noteer het op een papiertje dat u ergens op een veilige plek bewaart.
U heeft dit wachtwoord nodig wanneer iemand geblokkeerde websites wil bekijken, maar ook wanneer u de instellingen van de internet beveiliging voor kinderen wil veranderen.

Naast de internet restricties in Internet Explorer kan u ook nog een filter plaatsen op ...



Zo zou je het ook kunnen doen :duimop:

mss verplaatsen? :duimop:
 
Bedankt allen, ik ga voorlopig mijn dochtertje vertrouwen en indien het nog gebeurd heb ik mooie tips van jullie.
Nogmaals dank en prettige feesten !!
 
Ik heb het ook niet zo voor ouderlijk toezicht i.v.m. hun privacy ;)
Mocht je dit toch willen dan is dit freeware tooltje het enige wat je nodig hebt.

Desktop Spy Camera 1.1

Dit neemt screenshots op door jou aangegeven tijdsintervallen
en desgewenst op te slaan op een geheime locatie/netwerkschijf...
Onzichtbaar in de opstart en niet te omzeilen eenmaal goed geconfigureerd. (y)

Nogmaals, ik zelf ben geen voorstander van ouderlijke controle, tenzij er zware vermoedens
zijn dat zoon- of dochterlief het verkeerde "digitale pad" bewandelen (lachen)


Is dit hetzelfde dan het programma dat bij onze downloads zit?
Ik heb het zojuist van mijn pc gegooid wegens deze omschrijving
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan