Status
Niet open voor verdere reacties.
hey dag iedereen.
dit is de eerste keer dat ik ubuntu gebruik en eigenlijk is dit meer om te experimenteren.
ik volg een cursus pc technicus en netwerkberheerder bij CEVORA en daar krijgen we ook les over linux.
Natuurlijk doen we dit allemaal op VMware en lukt dat allemaal super goed maaaaaaar-)5 hier dus niet op mijne pc.
Mijn bedoeling is om naast windows 7 linux ubuntu 9.10 erop te zetten.
Dat lukt voor een deel tot ik op het partitie scherm kom.
Je mag me gerust erop wijzen als ik mis ben maar normaal als je op het partitie scherm komt moet hij toch aanduiden dat de c schijf de eerste is en dat hij daar de windows 7 ziet.
inplaats van dat te zien ,ziet hij mijn 2de schijf inplaats van mijn 1ste. (allebei sata)
wat doe ik verkeerd.
Ubuntu staat erop hoor maar dan in windows 7 met wubi.
Ik zou graag wat hulp willen in verband met dat aub.
mvg dj scy


bedankt bij voorbaat.
 
ik wil juist niks verhuizen van de D schijf naar de C schijf.
de D schijf is een soort van back up schijf en wil daar liever geen besturingsysteem op omdat ik die schijf nog via mijn thuisnetwerk deel met mijn andere computers.
dus als mijn C schijf crasht is dat nie zo erg.
daarom dat ik daar ubuntu op wil naast win 7.
ik hoop dat je het begrijp want uitleggen is nie zo mijn beste kant.
 
OK, nu word me alles duidelijker.
Je hebt hier wel eventjes geluk, want je wou hier volledig de schijfruimte toewijzen aan Linux. Schijf zou volledig geformatteerd worden, en weg je windows7.
Je moet nu eerst naar schijfbeheer gaan, en je C: schijf partioneren. Voor alle veiligheid, maak eerst een volledige backup van je C: schijf, moest er iets verkeerds lopen bij het partioneren. Ik hoop dat je ook een herstelschijfje hebt van windows 7, anders moet je dit ook eerst aanmaken. Gebruik hiervoor een DVD-schijfje
Eens je C: schijf in 2 partities verdeelt is , zou de installatie van Ubuntu probleemloos moeten lukken.
De partitie voor Linux moet je ook instellen als primaire partitie.
 
ik hier nog wa screenshots geplaatst van wat ik denk dat je bedoelde
en terug lukt het niet
het is een grootte kans dat ik het verkeerd doe maar heb ook mijn schijf proberen in te delen met gparted maar het was ook niks.:shame:
het zal wel ne keer lukken zeker:p
ik ga morgen nog eens terug keren want numoet ik nog wat studeren voor de examen morgen.
bedankt voor jullie tijd en mss tot morgen.
 

Bijlagen

  • Screenshot-1.jpg
    Screenshot-1.jpg
    33 KB · Weergaven: 101
  • Screenshot-2.jpg
    Screenshot-2.jpg
    31.8 KB · Weergaven: 98
  • Screenshot-3.jpg
    Screenshot-3.jpg
    30.1 KB · Weergaven: 95
  • Screenshot-4.jpg
    Screenshot-4.jpg
    40 KB · Weergaven: 98
  • Screenshot-5.jpg
    Screenshot-5.jpg
    31.8 KB · Weergaven: 90
  • Screenshot-6.jpg
    Screenshot-6.jpg
    35.5 KB · Weergaven: 95
Laatst bewerkt:
hey hallo hier ben ik terug met het blijde nieuws dat het gelukt is.
heb mijn schijf in windows verkleint zodat ubuntu zou zijn dat er vrije ruimte beschikbaar is.
het is niet echt veel (25gb) maar ik veronderstel dat dit wel genoeg is.
ik wil iedereen daarmee bedanken voor de hulp die ik gekregen heb.
bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan