Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi mensen,

Gisteren tijdens de storm hier in brabant is de stroom uitgesprongen, toen deze weer aan was kon ik geen verbinding meer maken met het internet.
Er staan ook 0 netwerkadapters bij apparaatbeheer en als ik probleem oplossen doe bij de verbinding zegt die dat er geen stuurprogramma's zijn geinstaleerd.
Ook brand er geen lichtje ( waar je de netwerk kabel insteekt )

Het draadloos internet op de laptop doet het wel gewoon.

Betekend dit dat mijn netwerk adapter kapot is gesprongen of zou het ook iets anders kunnen zijn?

Alvast bedankt!
 
Als je iets van electriciteit weet, meet dan eens Uw adapter uit.
Als je er niets van kent, probeer te zien hoeveel volt (V) er op de adapter vermeld staat. Ook zien op de stekker of de + in het midden of op de mantel van de stekker zit.
Als je dan een lampje aansluit op de 2 polen met een spanning (V) van dezelfde waarde als op de adapter, dan zal je zien of het lichtje al dan niet brand op de adapter alleen.
Brand het niet, dan is de adapter vermoedeljk defect. Brand het wel, dan zal het de aansluiting defect zijn.
 
Door onweer kan zoiets zeker gebeuren. Tijdens onweer is er veel statische elektriciteit in de lucht.
Omdat je zegt dat er 0 netwerkadapters bij apparaatbeheer staan, vrees ik dat hier het één en ander beschadigd is geraakt door de onweer.
Maar misschien is dit niet het enige probleem, ook de netwerkaansluitingen op de router kunnen kapot zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan