Muziekvoorkeuren : 60, 70, 80 of ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
De muziek van de jaren 1965-1975 is nog heel veel keren beter dan die van de jaren 80 en 90.

Tenminste wat kwaliteit betreft. Maar ja wie maakt zich nog druk om kwaliteit? :)
In de jaren 80 was ik DJ in de dancing van Radio Amigo (weet je nog wel) - Adriaan van Landschoot ... dus dat ken ik beter.
 
Radio Amigo ... ik zie nu pas dat ik hier tegenover 2 NL zit te praten ... Was één van de Belgische piraatzenders, dan legaal geworden als vrije radio etc...
Hadden in Ertvelde een enorme dancing voor echte jeugd, tegenhanger van de zaal van Eddy Wally in dezelfde gemeente, voor de senioren.

Waren wilde tijden toen : we hadden het gewone dancing werk maar ook ééns in de maand of zo een live act : Tea Set / Rubettes / Mud / ... in hun opklim-faze voor ze de grote zalen begonnen aan te doen ...

Genoeg off topic - terug naar Windows 11 ?
 
Als het over muziek gaat , heb je muziek van in de jaren 20 die steengoed is, maar ook te lelijk om te helpen donderen. Maar dat is dan mijn mening. Dat geldt evengoed voor muziek van de jaren 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, nillis en in de hedendaagse muziek vind ik heel veel goede muziek zitten. Dit zegt een knar die dit jaar nog 50 moet worden. Maar dat wil niet zeggen wat ik mooi vind dat iemand anders dit daarom ook mooi vind. Ik vind dat er heel wat bass moet in zitten, dus vanaf de new beat af ben ik in mijn sas geweest.
 
Als het over muziek gaat , heb je muziek van in de jaren 20 die steengoed is, maar ook te lelijk om te helpen donderen. Maar dat is dan mijn mening. Dat geldt evengoed voor muziek van de jaren 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, nillis en in de hedendaagse muziek vind ik heel veel goede muziek zitten. Dit zegt een knar die dit jaar nog 50 moet worden. Maar dat wil niet zeggen wat ik mooi vind dat iemand anders dit daarom ook mooi vind. Ik vind dat er heel wat bass moet in zitten, dus vanaf de new beat af ben ik in mijn sas geweest.
Je bent niet opgegroeid in de jaren 60. De belevenis toen van muziek en alles er rond. Je moet het meemaken. Net als de minirokjes indertijd. Op vandaag soms nog korter, maar toch helemaal verschillend. Zijn toen ook getrouwd met de mooiste meisjes. :love:
 
Je bent niet opgegroeid in de jaren 60. De belevenis toen van muziek en alles er rond. Je moet het meemaken. Net als de minirokjes indertijd. Op vandaag soms nog korter, maar toch helemaal verschillend. Zijn toen ook getrouwd met de mooiste meisjes. :love:
Beste MIk, neen beste vriend, ik ben geboren in 1971. Dus helemaal de jaren 60 niet meegemaakt. Ik vind sommige muziek van toen wel steengoed, maar veel ook niet. De minirokjes waren er niet toen ik uitging:cry:, Ik ben er vast van overtuigd dat de vrouwen toen ook heel erg mooi waren, net als toen ik uitging en de jonge vrouwen van nu mogen ook gezien worden. Ik heb hier ooit eens een foto gezien van de Wawa op een scooter met zijn vrouwtje achterop, zijn vrouwtje mocht er ook wel wezen hoor. is ook een knappe madam hoor.
 
Ik was 12 (in 1965) toen ik voor het eerst Satisfaction van The Stones hoorde en toen was meteen mijn muziekkeuze bepaald. Uiteraard deelden the Beatles daarna ook in mee en hield ik elke week nauwkeurig bij welke bands en songs er allemaal bijkwamen: van de Mersey beat tot underground stromingen.
Mijn vrienden en ik lagen in die jaren op zaterdag op onze ellebogen voor de tv om telkens geen enkele uitzending van Beatclub te missen. Een bandrecorder met een krakkemikkig microfoontje draaide dan mee, aangezien video-opnamen toen nog een niet bestaand woord was.
In Beatclub kwamen de beste bands van die tijd en ze speelden en zongen altijd live. Hun kwaliteiten zijn in veel opzichten nog onovertroffen en daaruit zijn vele iconen uit voortgekomen…. Hun muzikale pionierswerk heeft velen daarna geïnspireerd om ook met een bandje te beginnen en nieuwe genres te verkennen.

Het is inmiddels 1968 en tijdens dansles op school (ja, ja..) bleek de dansleider een voor mij gelijkgestemde muziekfan te zijn. Ik voerde met hem lange gesprekken over alle soorten bands en songs en toen bracht hij een keer een L.P. voor me mee. Of ik daar maar eens naar wilde luisteren…: uit Amerika: Iron Butterfly met In a Gadda da Vida. Alles wat ik op dat moment van muziek wist ( en dat was al veel!) werd verdrongen door deze iconische song van17 minuten. Ontelbare keren heb ik die gedraaid op mijn pick-up (ja, ja een woord dat weinigen nog kennen…) en nog steeds verveelt hij geen moment!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan