Microsoft doet het weer!
De techgigant test nu een nieuwe, en misschien wat vreemde, strategie om gebruikers naar zijn Copilot AI-assistent te leiden. Microsoft gebruikt de zoekresultaten van Bing op een manier die rechtstreeks gericht is op gebruikers die op zoek zijn naar de concurrenten van Copilot.
Microsofts nieuwste marketingtactiek bestaat uit een nieuw interactief "Copilot-blok" binnen de zoekresultaten van Bing.
Als je Bing gebruikt om te zoeken naar populaire AI-assistenten zoals Gemini, Grok, Claude, ChatGPT of Perplexity, krijg je niet alleen de gebruikelijke lijst met links te zien. In plaats daarvan word je begroet met een opvallend vak waarin je direct een bericht naar Microsoft Copilot kunt typen. Als je op "Enter" drukt, start Copilot in een nieuw tabblad, klaar om het gesprek voort te zetten.
Dit is niet Microsofts eerste poging om de zoekresultatenpagina van Bing te gebruiken om andere producten en diensten te promoten. Eerder dit jaar bootste Bing kortstondig het ontwerp van de startpagina van Google na wanneer gebruikers zochten naar "Google". Na veel protest van gebruikers veranderde Microsoft van koers.
Later kwam Microsoft met een ietwat subtielere (nou ja ?) aanpak.
Zoeken naar "Google" op Bing zou een tweede zoekbalk weergeven bovenaan de resultaten, vooraf gericht zodat alle verdere invoer zou worden verwerkt door Bing, niet door Google. Deze pogingen benadrukken Microsofts agressieve tactiek om zijn zoekmachine te gebruiken om zijn eigen ecosysteem te promoten.
Microsofts nieuwe Copilot-promotie is een slimme, maar erg controversiële manier om zijn AI-assistent bij meer gebruikers onder de aandacht te brengen. Het valt nog te bezien of deze agressieve promotie effectief zal zijn of op vergelijkbare weerstand zal stuiten - en misschien tot nieuwe sancties van de EU zou kunnen leiden...
De techgigant test nu een nieuwe, en misschien wat vreemde, strategie om gebruikers naar zijn Copilot AI-assistent te leiden. Microsoft gebruikt de zoekresultaten van Bing op een manier die rechtstreeks gericht is op gebruikers die op zoek zijn naar de concurrenten van Copilot.
Microsofts nieuwste marketingtactiek bestaat uit een nieuw interactief "Copilot-blok" binnen de zoekresultaten van Bing.
Als je Bing gebruikt om te zoeken naar populaire AI-assistenten zoals Gemini, Grok, Claude, ChatGPT of Perplexity, krijg je niet alleen de gebruikelijke lijst met links te zien. In plaats daarvan word je begroet met een opvallend vak waarin je direct een bericht naar Microsoft Copilot kunt typen. Als je op "Enter" drukt, start Copilot in een nieuw tabblad, klaar om het gesprek voort te zetten.
Dit is niet Microsofts eerste poging om de zoekresultatenpagina van Bing te gebruiken om andere producten en diensten te promoten. Eerder dit jaar bootste Bing kortstondig het ontwerp van de startpagina van Google na wanneer gebruikers zochten naar "Google". Na veel protest van gebruikers veranderde Microsoft van koers.
Later kwam Microsoft met een ietwat subtielere (nou ja ?) aanpak.
Zoeken naar "Google" op Bing zou een tweede zoekbalk weergeven bovenaan de resultaten, vooraf gericht zodat alle verdere invoer zou worden verwerkt door Bing, niet door Google. Deze pogingen benadrukken Microsofts agressieve tactiek om zijn zoekmachine te gebruiken om zijn eigen ecosysteem te promoten.
Microsofts nieuwe Copilot-promotie is een slimme, maar erg controversiële manier om zijn AI-assistent bij meer gebruikers onder de aandacht te brengen. Het valt nog te bezien of deze agressieve promotie effectief zal zijn of op vergelijkbare weerstand zal stuiten - en misschien tot nieuwe sancties van de EU zou kunnen leiden...