Mozbackup : "Duplicate internal name"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rolly13

Steunend lid
Vip Lid
Gebruik al jaren Mozbackup voor FF en Thunderbird. Voor FF geen probleem maar nu telkens ik een backup van thunderbird wil maken krijg ik een foutbericht "Duplicate internal name" en de backup stopt. Google heeft me nog niet geholpen.
Is er soms een ander programma om Backups van FF en TB te maken ?
 
je krijgt deze foutmelding omdat er in je TB dubbele emails bevinden ...
je zouw deze dubbele moeten verwijderen ....
ook kun je TB(thunderbird ) instellen om géén dubbele mails te bewaren ...
het is daarom dat MozBackup vastloopt of stopt ...

letterlijk vertaalt uit een engels TB hulp forum..bron

het gebeurt soms dat je dubbele mails vind in je inbox van TB.
dit gebeurt meestal nadat er terug verbinding wordt gemaakt met de email server nadat deze bezig was met emails op te halen en dat de verbinding verbroken werdt...
TB kan ingesteldt worden zodat dit niet meer voorvalt...
**ik ga je hier vertellen hoe je tewerk moet gaan om TB correct in te stellen ...
klik op tools >options
klik op de advanced tab en selecteer de config editor..
deze gelijkt veel op de config snelkoppeling zoals in de FF.
geef de " mail.server.default.dup_action " in de filter ( note : je ziet enkel de entry in de hoofd venster )
rechts klik op deze entry en selecteer wijzigen in het menu..
je gaat nu de parameters aanpassen met de volgende gegevens..

0-dit is de standaardt waarde (deze laat de dubbele mails binnenkomen als zijnde gewone emails )
1-als je deze waarde ingeeft komen de dubbele mails ook binnen maar worden ze gelijk weer verwijderdt
2-deze waarde zorgt ervoor dat de dubbele mails rechtstreeks in de vuilbak belanden
3-deze waarde geeft aan dat de ontvangen dubbele mails gelezen zijn

als je wilt dat de ontvangen dubbele mails automatisch verwijderdt worden in ThunderBird (TB) dan neem je waarde 1
 
Ik heb letterlijk gedaan wat je gezegd hebt maar krijg dezelfde melding"Duplicate internal name" Voorlopig los ik het zo op. Ik neem een backup van de default folder van TB uit users. Daar zit alles in. Regelmatig eens herhalen en zo blijft alles up to date. Heb zelfs al eens geprobeerd om mijn folder mail te verwijderen, dan kunnen er geen duplicate mails zijn, maar ook zonder success.
 
Gebruik al jaren Mozbackup voor FF en Thunderbird. Voor FF geen probleem maar nu telkens ik een backup van thunderbird wil maken krijg ik een foutbericht "Duplicate internal name" en de backup stopt. Google heeft me nog niet geholpen.
Is er soms een ander programma om Backups van FF en TB te maken ?

Extension voor Firefox: FEBE Firefox Extension

Uitleg voor Thunderbird: Chuck Baker's Firefox Extensions Support Forum • View topic - FEBE 5 Tutorial: How to Create a User-Defined Backup
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan