Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vaneerdewegh

Steunend lid
Vip Lid
ik heb een minidisc (zo ouderwets ben ik) en wil opnames overzetten op mijn pc. ik heb de programma 's audacity en easy cd creator, en toch lukt het me niet. wie kan me helpen?
 
iemand wist ook om dit programma te downloaden: SonicStage v4.3.01 - Download, maar dan krijg ik steeds virusmeldingen. en dan houdt het voor mij op.
het bestand is veilig bevonden door virustotal ...er zijn géén vermeldingen !
zie hier maar naar de resultaten ...van Virustotal betreffende SonicStage v3.01

*er kan echter geen verbinding gemaakt worden met de server van sonicstage word er vermeld !
Ashampoo_Snap_2015.10.17_21h00m52s_001_.png

(wellicht niet geschikt voor de Windows 10!)
 
Beschreven MD schijfjes zijn wel uitgebracht hoor ... heb er hier een hele koffer vol. Indertijd werd alles van Sony uitgebracht op MD zoals bv Michael Jackson, maar het was geen succes ... een flop ...ik geraakte die aan de straatstenen niet kwijt ... was vroeger mijn job :) (18 jaar in de muziekindustrie gewerkt)

Ja je hebt gelijk, ik heb het gevonden en gelezen dat het ooit bestaan heeft. Ik was er nog nooit 1 tegengekomen.
Wat ik momenteel wel vaak heb is MD's met muziek van artiesten. De originele muziekbanden dus op MD. Deze treden dus op en zingen live met de muziek mee wat vanaf de MD player afgespeeld wordt. Zonder live-band dus.
 
dan neem je de koptelefoon aansluiting deze is omwisselbaar ...
d.w.z. als ik hier de koptelefoon aansluit om muziek te luisteren dan werkt deze gewoon maar sluit ik hier bijvoorbeeld de usb cassette deck aan dan werkt deze als de Line-in ingang (lijningang via HD audio) en hoor ik de muziek dan ook rechtstreeks over de luidspreakers ... tegelijkertijd kan ik deze dan ook opnemen via Roxio als ik in de Roxio dus de HD audio lijningang aanduid .
 
bij de buurman heb ik met roxio zonder problemen lp 's kunnen overzetten op zijn pc. ik heb nu 'alle' mogelijkheden uitgeprobeerd: via de optie "LP 's en banden digitaliseren", audio vastleggen via geluidskaart, vanuit luidsprekers, stereo mix of microphone, met mijn jack-kabel in de ingang van de koptelefoon én van de speakers: resultaat 0. kan aan mij liggen hoor!
 
het kan ook aan je audiokaart liggen !

*de koptelefoon aansluiting die ik dus gebruik en die hier dan een dubbele functie heeft is niet deze die op de pc zelf aanwezig is ....!

ik heb hier een Logiteck 2.1 audio systeem met een subwoofer en aan deze subwoofer hangt er dus een blokje aan die ik hier aan mijn bureau heb vast gemaakt ..
dit blokje heeft een volume knop + een aansluiting voor een microfoon + een aansluiting voor een koptelefoon en het is deze koptelefoon aansluiting die ik gebruik..
 
jij kunt op je laptop toch muziek afspelen en je heb dus een microfoon /koptelefoon aansluiting wel dit in zijn geheel is dus je audiokaart die op het moederbord vast zit gesolteerd en is dus een onderdeel van het moederbord ..
wellicht heb jij op deze laptop géén line-in aansluiting daarom dat ik eerder sprak over een externe audiokaart .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan