Windows 10 mijn account verborgen en nu kan ik niets meer doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Ik had op het internet gelezen dat het mogelijk was op een account te verbergen.

Dit heb ik gevonden en toegepast :

Accounts verbergen​

Moet een specifiek gebruikersaccount uit het aanmeldscherm worden verwijderd, bijvoorbeeld omdat deze alleen gebruikt wordt voor het regelen van de toegangsrechten van via het netwerk gedeelde bestanden? Maak dan met de registereditor een DWORD-waarde aan met de inlognaam (zoals deze onder C:\Gebruikers staat vermeld) en de waarde 0 (bijvoorbeeld: Menno=0) in de registersleutel HKLM\SOFTWARE\ Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\ SpecialAccounts\UserList (zijn de registersleutels SpecialAccounts en UserList nog niet aanwezig dan moeten deze eerst worden aangemaakt).

ik had wel een nieuwe gebruiker aangemaakt, maar ik was vergeten admin rechten toe te kennen;

als ik nu een programma wil install<; krijg ik een venster dat vraagt om het admin gebruikersnaam en pasw<; in te geven.
Maar dit gaat niet. ik kan enkel nee selecteren.

Ik heb vanalles geprobeerd maar het lukt me niet om mijn account terug zichtbaar te maken<;

kan iemand mij helpen aub.
Er stonden belangrijke bestanden op mijn schijf<;

Ik kan zelf windows niet opnieuw install<;

Gr,
Michael

Rechter muis klik op start en kies voor de opdrachtprompt ( ADministrator )
Vervolgens typ je in Opdrachtprompt: net user administrator /active:yes
Meld je af en je ziet nu de verborgen administrator verschijnen ...

note herstel onder deze administrator je eerder account of geef de huidige de administrator rechten ..
*meld je dan aan met je vorig account of deze huidige indien deze de rechten gekregen heeft ..
**wil je deze net user administrator weer verborgen hebben dien je yes te vervangen door no

lukt het niet om deze net user administrator op te roepen via de opdrachtprompt dan dien je waarschijnlijk eerst het register te gaan bewerken ..
onderstaande is dan ook enkel uit te voeren indien de net user administrator niet te voorschijn komt via de opdrachtprompt !

Ga naar HKEY_LOCAL_MACHIENE / SoftWare / Microsoft / Windows NT / CurrentVersion / Winlogon / SpecialAccounts / UserList
Maak of bewerk de D-WORD -waarde Administrator
Voer de decimale waarde 1 in om de account te laten weer geven
( 0 om deze te verbergen )

(om een nieuwe sleutel aan te maken plaats je , je muis op een leegge ruimte in het veld waar de sleutels vermeld staan en klik rechts ..
Om de naam aan te passen klik je op de juist aangemaakte nieuwe regel ..
en je geeft deze de naam Administrator
om de waarde in te geven dubbel klik je op deze sleutel

ik zie juist dat aardbei hetzelfde idee had ..

Als enige is de oplossing de verborgen account te activeren. Lukt dat niet ben ik bang dat je windows opnieuw moeten installeren.
Als je geluk hebt kan je je programma's dan nog terugvinden. Als je een andere naam gebruikt voor je gebruikersaccount zijn de oude gevens nog op de schijf aanwezig

probeer eventueel dit nog (lukt niet met alle windows versies!)

• Leuk
Waarderingen: Qtex
plaats eens een schermafbeelding van een rechtsklik op start ik wil wel eens zien of daar ook de opdrachtprompt(administrator) vermeld staat ..

zoals ik hier laat zien..
Ashampoo_Snap_donderdag 24 juni 2021_19h35m05s_001_.jpg

*indien deze bij u niet te gebruiken is dan dien je één andere optie van de vijf optie's te gebruiken aangeboden in bericht #5

loomax, klopt meestal. Op één uitzondering na, wanneer men bitlocker toepast is je systeem daar ook 100% voor beveiligd.

Nu heb ik me even afgevraagd waarom de TS nietmeer zou kunnen inloggen met die account. Die bestaat nog steeds... Kan je die niet manueel invullen dan om in te loggen?

Gebruiker:
Code:
.\<accountnaam>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan