Online apps Met PayPal Mobile betalen op een Payconiq toestel ?

Cash is verplicht aan te nemen. Maar ik kan niet googlen op of je met de PayPal Mobile op elke contactloze betaalsysteem kunt betalen met het scannen van de qr code.
De nieuwstei is Weiro maar werk liever met die PP.

Nee, Paypal betalingen kunnen enkel bij die handelaars die zelf ook aangesloten zijn.
De banken (nu nog Payconiq in BE, straks allemaal WERO, maar dat kan nog even duren) werken NIET met PayPal wegens de slechte reputatie, de veiligheidsrisico's en het niet respecteren van de EU privacy regeling.

Ik werk al ca 10 j met die PP op de laptop en nooit enig probleem, ik kan zelfs in Polen kopen naar hunne PayU. Soms moet je de ontvangen sms code terugsturen om in te loggen.
Tijdelijk Wero erop zal wel gaan mss. Ga op reis naar Italie en hier dat gesukkel niet met de kaart.

Tijdelijk Wero erop zal wel gaan mss. Ga op reis naar Italie en hier dat gesukkel niet met de kaart.

Is me niet duidelijk wat je denkt te doen : Wero is immers géén app !
Het is een betaalfunktie met dezelfde look en feel als Payconiq maar voorlopig enkel te gebruiken met één van de banken uit dat concern. En het zit als funktie binnen hun banking apps.
Zelfs naadloos : als je in de banking app de funktie voor QR code scannen kiest of QR maken (betalen/ontvangen) kiest krijg je te zien wat je gewend bent, maar achter de schermen werken zij met Wero, niet meer met Payconiq.
De andere banken zullen waarschijnlijk volgen.
Het enige verschil voor jou als klant is dat het in gans Europa naadloos zal werken.

Ik werk al ca 10 j met die PP op de laptop en nooit enig probleem, ik kan zelfs in Polen kopen naar hunne PayU.
Dat is niet het probleem ... als je data gelekt zijn zullen ze dat niet komen vertellen... En laat dat nu juist het grote minpunt van Paypal zijn, worden gehacked met regelmaat en dragen bij tot een pak spam of erger bij hun klanten.

en Paypal is een VS bedrijf, die alle data opslaat op hun servers in de VS (San José - Californië), en daarbij de EU regels aan zijn laars lapt.

Voor zover ik kan googlen(Engels) moet er een NFC chip in je toestel zitten om betalingen te doen met je smartphone. Dan zijn er die beweren dat het een app is die je moet installeren. Voor dure phones is het vanzelfsprekend.
Zoek je zoals ik onder de 200 een flipphone dan ontbreken de releasedatum of de android versie. Veel andere data is er wel.

Nog wat verder gegoogled. Die NFC is zoals je debetcard en kontaktloos betalen.
Payconiq is dan gewoon met je camera de qr code lezen en via die app. Of Wero zo werkt weet ik niet??????
Dit vergroot het aantal toestellen omdat NFC niet noodzakelijk is.

ja, @hobbyman Je bijdragen #7 en 8 hebben het helemaal juist : Wero werkt inderdaad helemaal identiek aan Payconiq, nl. met scannen van een QR code voor betalen en aanmaken van een QR code om door andere te laten scannen om te ontvangen.

Alleen is Wero gelanceerd voor er een app is van hun. Dus voorlopig zit Wero enkel in de app van de 4 banken die tot die groep behoren en wel achter de funktie 'betalen' en 'ontvangen'.
Maar de kans is groot, eens de app er zal zijn, je ook daar amper het verschil zal zien met Payconiq.

Reden : vervanging -> Payconiq is Belgisch, Wero is europees...

Terug
Bovenaan