Memory Diagnostics Tool

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

na wat crashes en andere onverklaarbare problemen heb ik gisteren eens een scan gedaan met de Memory Diagnostics Tool
Nu die scan bestaat uit 2scans als ik mij niet vergis maar telkens na die 2de scan blijft hij maar opnieuw door scannen en dit maar oneindig door zelf na een reboot
doet hij de scan eerst en blijft ook meteen door scannen. Heb geprobeert met de Vista recovery dvd het op te lossen maar het probleem blijft.
Heb al van alles geprobeert zoals het opstarten in veilige modus ect maar niets dat het probleem verhelpt..

Natuurlijk zou een format en herinstallatie van vista wel helpen maar aangezien ik geen Install cd meegeleverd heb gekregen kan ik dit niet zomaar doen.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn ?




Mvg Steevn
 
een memory test doe je met de memtest...
d.w.z. je heb dan ook hier weer 2 keuzes of je neemt de opstartbaarre iso die je brand op een schijf en waar mee je dan ook vanop start ...of je neemt de memtest.exe en deze gebruik je vanaf de windows .
beiden kun je vanaf hier ophalen
om de harde schijf dan weer te testen neem je een Diagnostic tool welke je harde schijf ondersteund...
op deze site kun je de hard drive diagnostic tool vinden

en ja een memory test kan tot 4 uren duren per geheugenbalkje , ook het testen van de harde schijf kan enige tijd in beslag nemen .....

een opmerking ....je zei dat je géén installatie cd heb meegekregen ....dan sta er waarschijnlijk een recovery partitie op je harde schijf waarmee je de fabrieks instellingen kunt terug zetten ....

ook hier weer een waarschuwing ...indien je de fabrieks instellingen ga terug zetten dan word alles verwijderdt en de schijf word automatisch geformateerd
daarna word deze voorzien van een nieuwe vista installatie zoals de eerste dag van aankoop..
d.w.z. al de updates , servie pack's dienen opnieuw geinstalleerd te worden...
indien er een trial versie werd meegeleverd van een antivirus programma of eender wat doe je het best er aan om deze te verwijderen ...

een andere mogelijkheid is indien jij jouw activatie key ergens vermeld zie staan , om deze te noteren en te gebruiken ...indien jij in je naaste omgeving een installatie cd van vista kunt vast krijgen...
dan gebruik je deze om een nieuwe instal te doen maar je activeerdt die dan met jouw eigen key ...
tip ; maak daarna van de geleende vista cd een kopie aan , dan heb je er zelf ook 1 tje dit kun je met de gratis beschikbaar gestelde IMG BURN ( engels talig ; kan ook in het nederlands geinstalleerd worden )

om een zeer snel te weten te komen of je harde schijf nog goed werkt kun je het toolhttp://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html CristalDiskInfo gebruiken
als na de scan alles in het blauw word weer gegeven is alles goed met de harde schijf
word er iets in het geel weergegeven is er iets mis .. wat je dient op te lossen
word er iets in het rood weer gegeven dan is er iets stuk in je harde schijf en dien je deze te vervangen ...
Bekijk bijlage 7884
 
Laatst bewerkt:
Qtex: bedankt voor je reactie maar dat was niet echt wat ik zocht ik weet wat een memory test is en hoe ik het moet doen zoals ik zei in mijn eerste bericht , ging het hem meer over het feit dat die memoryscan maar blijft scannen en dat doet hij telkens opnieuw en opnieuw..na elke reboot of elke poging om ook maar de pc terug op gang te krijgen die scan blijft hij doen.
Ik heb ondertussen een exemplaar van win vista te pakken gekregen heb dan maar me pc een formatje gegeven met de hoop dat dit probleem opgelost zou zijn.. Maar tevergeefs.. hij blijft maar door scannen heb de pc ook al 2dagen en nachten aan gelaten de scan stopt niet ..

Ik weet niet wat ik kan doen om het te stoppen..


Ook heb ik al geprobeerd de pc een tijdje zonder stroom te zetten maar zonder resultaat. (ik dacht trouwens dat elke moederbord in een pc voorzien is van een kleine platte batterij maar heb deze niet gevonden dus kan ik deze dan ook niet resetten.)
 
weet je welk moederbord je gebruik , dan haal je daarvoor de handleiding op ...
het zou best kunnen dat je bios battery afgedekt is ... je vermeld immers niet of het hier om een laptop gaat ....
ik heb al meegemaakt dat de persoon in kwestie (eigenaar van de laptop) de bios battery niet zag !!!! omdat deze in een zwart omhulsel ( zakje) zat ! ook dientte deze te worden los gesoldeert om de bios te resetten !!!
anderzijds kan er dus ook een jumper aanwezig zijn ...

je vermeld "" dat je al een nieuwe installatie gedaan heb...maar dat dit niet geholpen heeft !!!!!"" DAT verbaast me ... vraagje heb je dan vooralleer de nieuwe installatie volbracht werd eerst de volledige hd geformateerd !!!

ook al zeg je dat je dus een formatje gedaan heb , vraag ik je dit !!
want indien zo dan betreft het hier Waarschijnlijk meer om een BIOS Diagnostics Tool die telkens opstart ....
deze dien je dan ook uit te zetten in de bios .... lees de handleiding er op na van je moederbord !!!!
 
Laatst bewerkt:
Memory Diagnostics Tool is een programma van Microsoft wat je moet branden op een CD rom. Met deze cd rom moet je booten.
Dus zonder deze CD er in zou het programma niet op kunnen starten.

Daarom misschien een domme vraag. Check jouw optische station eens en kijk of daar een cd rom in zit met Memory Diagnostics Tool
 
Het over een Desktop pc anders had ik wel laptop gezegt ipv pc :)

Ik zou eens moeten kijken en hopen dat ik de verpakking van de moederbord terug vind.
Al denk ik mij te herinneren dat het over deze gaat de Asus Rampage Crosshair III Formula (maar ik kijk deze avond wel nog es)
Ik denk dat ik helaas niets zou zijn met de iso aangezien ik al een format gedaan en er zo ook nergens een backup staat.

Over de key voordat ik met al dit gedoe begonnen ben heb toch maar voor de zekerheid mijn key opgeschreven maar die key lijkt me wat kort ook stond er in de 2de groep van de key OEM ipv cijfers.

Nuja in elk voor meerdere detaisl over de pc zelf zal ik later deze dag nog reageren.
 
Pluis Ik heb dat Memory Diagnostic Tool gewoon gestart vanop pc zoals je elk ander programma start dat op je pc staat.
 
de key die je vermeld zie staan..waar dat Product ID voor sta is niet de key die ik bedoel om te activeren ....
vb: Product ID:00426-OEM-8xxxxxx-00xxx
de activatie key bestaat uit : een combinatie van 25 cijfers en letters die je per groepjes van 5 in dient te geven vb: ACDC8-2FRES-xxxxx-xxxxx-xxxxx
 
Laatst bewerkt:
Dan heb je handleiding misschien niet goed gelezen Microsoft On line crash-analyse
Als dit het programma is wat je gebruikt, zal je dit toch echt moeten branden en daarna er mee booten.

Pluis, in windows Vista en later zit er bij de systeem tools een memory diagnostic bij welke inderdaad gewoon locaal kan aangezet worden. Bij de volgende reboot gaat hij dan je geheugen scannen.
Na een herinstallatie zou dit probleem zeker verholpen moeten zijn. Tenzij die ergens een flag in je MBR zet voor die scan te activeren. Dan zou je al bijna een low level format moeten doen van je harde schijf.
 
Pluis, in windows Vista en later zit er bij de systeem tools een memory diagnostic bij welke inderdaad gewoon locaal kan aangezet worden. Bij de volgende reboot gaat hij dan je geheugen scannen.
Na een herinstallatie zou dit probleem zeker verholpen moeten zijn. Tenzij die ergens een flag in je MBR zet voor die scan te activeren. Dan zou je al bijna een low level format moeten doen van je harde schijf.

Je hebt gelijk, ik ben hier fout.
 
Topic mag sluiten probleem is opgelost maar helaas niet zoals het zou moeten geweest zijn..
Lang leven Format ... NOT !

Toch bedankt voor de hulp maar een format was de enigste oplossing..



Mvg,
Steevn.
 
dus met deze gaat er hier een slotje op ....grtjes
heb je de raad die ik je gaf ten harte genomen en een kopieke gemaakt van een geleende vista cd .....!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan