Smartphone Melding virus ???

albert.1946

Steunend lid
Vip Lid
Op mijn toestel Huawei P2019 smart die nog voortreffelijk werkt, krijg ik een melding dat er virus gedetecteerd is namelijk
"APK.RepMalware[Trj]IIarep"
" Gevarenniveau = hoog"

Op het toestel staat Android 10
Virusscanner GDATA mobile security light
Wanneer ik GDATA een scan laat lopen, vindt deze geen malware

Nochtans zegt het toestel bij de optimalisatie 1 geinfecteerde app nl. GDATA app, en stelt voor deze te verwijderen
Bij een volledige optimalisatie tot 100% wordt deze teruggedraaid naar 60 %
Vermoedelijk een false positive, maar hoe op te lossen ???

Alvast mijn dank, Albert

optimalisatie van het toestel heeft betrekking op het geheugenverbruik ... die GDATA zal dus steeds op de achtergrond draaien en Android laat je dus weten dat je daardoor véél stroom uit je accu verbruikt.
Die optimalisatie dringt dat wat terug...

Maar dat heeft niets te maken met de melding van Malware uiteraard.
Die kan ik spijtig genoeg niet plaatsen of begrijpen : ben je zeker dat je Virusscanner niet op zichzelf geinfecteerd is of geinstalleerd uit een verdachte bron ? Waar heb je die gekocht of gehaald ? Playstore of site ?

Hi Philip

De app is downloaded van de Google play store
Door de " virusmelding" is het beschikbaar geheugen gedaald van 100 naar 60%
Uiteraard het ik mijn inloggegevens van GDATA moeten invoeren in de app, die steeds op de achtergrond blijft draaien
Het is de eerste maal dat ik dit tegenkom en heb GDATA al wat jaren in gebruik
Het toestel is niet geroot ,Huawei heeft de Android versie wat naar hun wens aangepast, zouden daar ook al een soort virusdetektie ingebouwd zijn? maar die heeft tot nu geen problemen opgeleverd

Groeten, Albert

"beschikbaar geheugen" kan nooit 100% zijn of wat bedoel hier mee ?
Als ik aan geheugen denk bij een smartphone, dan denk ik aan Ram geheugen ( de snelheid van uw toestel als je iets open of iets sluit van een app)
als uw toestel aan staan dan gebruid continu geheugen
verduidelijkheid je ( tip beschrijft waar het staat dat je dat gezien hebt )

Gelezen op Stack Overflow: (vertaald)

Onze app in de Play Store is al een paar jaar uit en we hebben nog nooit malwaredetectie meegemaakt.
We krijgen feedback van klanten die Huawei-, CAT- en Samsung-apparaten gebruiken en malware detecteren: APK:RepMalware [Trj]||arep

We hebben alle afhankelijkheden doorgenomen en geen van hen is door Virustotal gemarkeerd als schadelijk of een van de githubs heeft open problemen met betrekking tot malware.

We hebben het web afgezocht naar antwoorden en dit lijkt een probleem te zijn met meerdere apps, frameworks en afhankelijkheden.

Terug
Bovenaan