Status
Niet open voor verdere reacties.

dina

Overleden
Hallo,

een vriendin van ons heeft een probleem met het geluid , als zij een cd speelt op media player is alles normaal, maar muziek van powerpoints of van msn of een muziekje dat wij doorsturen ,dat kan ze niet horen, we hebben alles al eens nagezien ,en aangevinkt waar moet ,maar vindt het niet.

wie weet raad aub,

beste dank bij voorbaat

Dina, (nar)
 
Dit schrijft Microsoft :

De geluidsbestandsindeling wordt niet door Microsoft Office PowerPoint 2007 ondersteund. Ook al komt de bestandsextensie van uw geluidsbestand overeen met een van de bestandsextensies uit de lijst met compatibele bestandsindelingen , dan is het nog mogelijk dat het bestand niet goed wordt afgespeeld omdat niet de juiste versie van de codec (codec: afkorting van compressieprogramma/decompressieprogramma. Het gaat daarbij om software of hardware voor het comprimeren of decomprimeren van digitale media.) is geïnstalleerd of omdat het bestand niet zodanig is gecodeerd dat het door uw versie van Microsoft Windows kan worden herkend. Coderen is het omzetten van gegevens in een stroom enen en nullen. Installeer de juiste codec of codeer het bestand opnieuw.
Probeer het geluid af te spelen met Microsoft Windows Media Player om te bekijken of het gaat om een probleem met het bestand of met PowerPoint. Microsoft Windows Media Player maakt deel uit van Microsoft Windows.



Ik veronderstel dat je niet de juiste codecs hebt.
 
Laatst bewerkt:
dat weet ik niet monne,aangezien ik die pc niet hier heb, kan ik zelf niets nakijken , maar vroeger di.tot over twee dagen was er geen enkel probleem van welke aard ook,dat is wel kerjieus niewaar !

ik zal dat een kontroleren

bedankt monne
 
Doe dan liever systeemherstel tot 3 dagen terug, kan al opgelost mee zijn.
Ligt het aan Microsoft Office PowerPoint 2007 probeer eens met pptvieuwer, die werkt nog op de oude systeem, zal wellicht niets opleveren, maar dan weet je al dat het iets anders is.
Ik verkies gratis open office voor deze, ma da's voor elk iets persoonmijk.
We hebben weinig gegevens, is het wel office 2007? en besturingssysteem?
Heel belangrijk, want het geluid bij vista is heel anders.
 
persoonlijk heb ik windows XP office 2003 en Vista office 2007 zonder problemen, maar de andere waar het hier over gaat is nog eentje van Windows 2000 we hebben al systeemherstel gedaan maar het doet niets uit,het rare is een cd speeld muziek, maar alles wat binnenkomt hoor je niet ,dus geen ppt of gewoon een liedje doorsturen ook niks, ikkan er ni meer aan uit!!

ps: bedankt ivm dat scheermes, nijltjetweety
 
Naast klokje rechts onder op de luidsprekericoon rechtsklikken en volumeregelingen openen (in de pop-up), dan krijg je wat ik in bijlage heb gezet.
Het geluid van de cd komt via cdgeluid en hoofdingang als de cdrom op de cdingang van de audiokaart zit aangesloten, kan ook op cd digital zitten als de kaart digitale input heeft.
de pc-geluiden komen via wave.
Via opties/eigenschappen kan je wave selecteren als die er niet bijstaat.

2e geval
Heeft de pc een on-boardkaart en een losse kaart, dan kan de cd op een kaart, en de wave via de andere kaart doorkomen.
uninstal de drivers van de on-board en bij de 1e herstart zet je in het bios de on-board disabled zodat windows de on-board niet automatis kan herinstaleren.

probeer eens wat meer info te krijgen van de pc als dit niet helpt, of laat die persoon eens zelf na registratie inloggen op pctuts, dan kan die een screen plaatsen indien nodig.
 
Bij powerpoint zou je dit eens kunnen proberen:

Check eerst nog even bij Extra - opties - tabblad algemeen of geluid
koppelen aan bestanden groter dan op het max staat nl. 50000 Kb.
Verwijder dan het geluid uit de presentatie, voeg het opnieuw in.

ik zou toch even checken of het geluid wel degelijk
ingevoegd is, rechtsklik op het pictogram met de luidspreker, geluidsobject
bewerken, onderaan bij informatie zou moeten staan in presentatie en niet
een volledig pad.


Bij msn:
Misschien staan er niet meer ingesteld dat er een geluid moet worden afgespeeld?
Controleer het via:
"Start" --> "Configuratiescherm" --> "Geluiden en audioapparaten" --> tabblad "Geluiden" en dan bij "Programmagebeurtenissen" naar beneden scrollen tot:
"MSN Messenger"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan