mededeling : neem je voorzorgen ....en maak een register backup aan ....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
zoals ik regelmatig vast stel ...
zijn er soms problemen met een register wijziging ....en dan maar proberen dit recht te zetten !!!

wel toevallig ben ik er op uit gekomen hoe het mogelijk is om in een paar simpele stappen je volledige register te back-uppen .

en nog gemakkelijker is het om deze dan terug te zetten mocht dit nodig zijn !!!

men zegt soms beter voor komen dan te genezen ....

ik heb hier van een pdf file aangemaakt ...en wil deze dan ook met jullie delen ..
**doe er je voordeel mee **

opmerking :
het register wijzigt van het moment je een programma installeerd , hou daar dus rekening mee .

dit aanmaken van een register backup is in feitte bedoelt indien je iets gaat wijzigen ...
waar je niet echt zeker van ben .
bijv : als een andere persoon je dit aanraad omdat het dan mogelijk de ennige oplossing kan zijn om tot een oplossing van een probleem te komen !
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, het kan een prima hulp zijn. Maar heb ik het mis als ik zeg dat een herstelpunt ook hetzelfde doet? Maar dan met inbegrip van de eventueel verwijderde program's aanpassen.
 
neen mik je heb het niet verkeerd...
een herstelpunt terug zetten bied dezelfde oplossing ...heellaas gebeurt het soms dat je geen herstelpunt kunt gebruiken ...
en dan is dit tevens (onder voor behoud dat je een backup heb aangemaakt , vooralleer je een bewerking deedt in het register ) een bijkomende oplossing .
ook is er een klein nadeeltje bij het gebruik van een herstelpunt ...
stel er werden toepassingen geinstalleerd ..dit kan zowat alles zijn ..
updates, programma's enz... ga je dan een herstelpunt gebruiken van voordat deze toepassingen werden aangebracht , ben je deze natuurlijk ook kwijt... dan bied deze werkwijze de oplossing !
want je geraakt immers géén toepassingen kwijt !
 
neen mik je heb het niet verkeerd...
een herstelpunt terug zetten bied dezelfde oplossing ...heellaas gebeurt het soms dat je geen herstelpunt kunt gebruiken ...
en dan is dit tevens (onder voor behoud dat je een backup heb aangemaakt , vooralleer je een bewerking deedt in het register ) een bijkomende oplossing .
ook is er een klein nadeeltje bij het gebruik van een herstelpunt ...
stel er werden toepassingen geinstalleerd ..dit kan zowat alles zijn ..
updates, programma's enz... ga je dan een herstelpunt gebruiken van voordat deze toepassingen werden aangebracht , ben je deze natuurlijk ook kwijt... dan bied deze werkwijze de oplossing !
want je geraakt immers géén toepassingen kwijt !

Volledig akkoord met Uw uitleg.
 
zoals ik regelmatig vast stel ...
zijn er soms problemen met een register wijziging ....en dan maar proberen dit recht te zetten !!!

wel toevallig ben ik er op uit gekomen hoe het mogelijk is om in een paar simpele stappen je volledige register te back-uppen .

Toevallig niet in deze topic tegengekomen? http://www.pctuts.be/f413/microsoft-raw-codec-42324/index5.html #50

En het is ook niet zo dat het een vrijstelling bied aan updates. Wie zegt dat een bepaalde update geen registry aanpassing doet? Die kans is immers groot. Dus een restore point bied hier wel een veiligere oplossing. Anders heb je een onaangepaste registry met bijvoorbeeld wel aangepaste DLL's.
 
Het komt er dus op neer dat je best dagelijks een backup van je register moet maken wil je er iets aan hebben...
 
Er moet niets, het ligt er ook aan hoe iemand met de pc omgaat.
Schoon je elke dag het register op en probeer je dagelijks software uit, dan is dit wel aan te raden.

Op enkele pc's maak ik nooit backup's en probeer hierop regelmatig software uit. Loopt alles in de soep heb ik geen backup's, maar wel een image die alles terug zet in de oorspronkelijke staat.
 
het is zinloos om een backup aan te maken van het register indien je deze pas volgende week of de volgende maand nodig heb ...
de reden hier voor is dat het register dagelijks verranderdt ....
door bijkomende software teinstalleren of zelfs door sommige windows update's die naar het register worden weggeschreven ..
de reden om een backup te maken van je register is enkel aan te raden indien je een bewerking in het register dient uit te voeren ...
dit kan soms dan ook verkeerd lopen , en dan is deze backup de redding ..
dit heb ik tevens al vermeld
dit aanmaken van een register backup is in feitte bedoelt indien je iets gaat wijzigen ...
waar je niet echt zeker van ben .
bijv : als een andere persoon je dit aanraad omdat het dan mogelijk de ennige oplossing kan zijn om tot een oplossing van een probleem te komen !<!-- google_ad_section_end -->
 
maar dan heb je toch een backup van hetgeen er nu in je register sta? hoe kan je anders dat terugzetten als je iets verandert in register? moet je dan eerst een backup maken voor je daar iets verwijderd?
 
ja daar ging ik van uit dat je eerst dus een backup aanmaakte van dit register voor alleer je er een verrandering bewerkstelligde ..
want wat ben je anders met de backup indien je deze pas daarna aanmaakt !
2keer niets !;)
 
enfin heb er toch eentje aangemaakt kan nooit kwaad.liever eentje voor de veligheid dan er geen te hebben ook zou het niets teweeg brengen.bedankt voor je tip die je ons gaf.:duimop:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan