Map wissen gaat niet. Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Heb wat zitten experimenteren met Robocop.
Bedoeling is een bepaalde map op een aparte schijf te kopieren en dan alleen de aangepaste bestanden de volgende maal te vervangen.
Ik wilde ook de map "Users" veilig stellen. Maar daar zit te veel in.
Wat blijkt nu, Er staat een gedeeltelijke copy van de map Users op mijn D schijf. Die kan ik niet wissen. "De map bevat items waarvan de naam te lang is voor de prullenbak".
Geprobeerd via Dos. Met boot-cd..... maar niets lukt om die map op die drive te verwijderen.
Hoe kan ik deze map wél verwijderen?
 
De naam van de map of de naam van het bestand korter maken en daarna deleten.
Begin altijd bij de bovenste map en werk daarna naar onderen / dieper, anders is de naam niet te wijzigen.

Je moet alleen wel te weten zien te komen om welk bestand of map het gaat.

Onder dos kan het wel, als je dan de verkorte naam delete

Dus via cmd en dan dir /x inplaats van alleen dir en dan zie je de datum, tijd, bestandsgrootte, korte naam (als >8.3 tekens) en de lange bestandsnaam.
Dan kun je de korte bestandsnaam (bijv IKBENTELA~G.DOC) deleten door del <korte-bestandsnaam> te doen.
 
De naam van de map of de naam van het bestand korter maken en daarna deleten.
Begin altijd bij de bovenste map en werk daarna naar onderen / dieper, anders is de naam niet te wijzigen.

Je moet alleen wel te weten zien te komen om welk bestand of map het gaat.

Onder dos kan het wel, als je dan de verkorte naam delete

Dus via cmd en dan dir /x inplaats van alleen dir en dan zie je de datum, tijd, bestandsgrootte, korte naam (als >8.3 tekens) en de lange bestandsnaam.
Dan kun je de korte bestandsnaam (bijv IKBENTELA~G.DOC) deleten door del <korte-bestandsnaam> te doen.

Neen via dos deleten gaat niet. Het is eingelijk altijd de map "AppData" met daar voortdurend diezelfde map er in. De mappen zijn leeg.
De functie rmdir geeft aan dat de map niet leeg is. Dat klopt want de map "AppData" staat er hiden in en in die map nog eens en nog eens......
 
En in veilige modus ?
Heb ik ook geprobeerd. Zelfs met hiren cd. Ook met windows opstart cd. Niet te verwijderen.
Natuurlijk kan ik al mijn data op een andere schijf zetten en dan de schijf formatteren. Maar dat is voor het ogenblik te veel werk.
Schijf is 1Tb.
 
Ik heb hier ooit eens het oude NC Norton Commander geplaatst. Je zou het daar eens mee moeten proberen.
NC was bijzonder krachtig
 
ik veronderstel dat de D schijf een partitie is ...
wel heb je de volledige volmacht over deze partitie ..
open computer en klik met rechts op D kies eigenschappen en controlleer bij de tap beveiliging of je daar de volledige rechten heb ..
indien niet ga je deze jezelf toewijzen ..
vervolgens volg je de wizard op en dien je te herstarten ..
daarna kun je ook grootte bestanden die te groot zijn voor de prullebak rechtstreeks verwijderen ....
althans heb ik daar géén hinder van ....heb gisteren zomaar 43gb verwijdt zonder enig probleem ( en dit gewoon door rechtsklik er op en verwijderen te kiezen )
 
ik veronderstel dat de D schijf een partitie is ...
wel heb je de volledige volmacht over deze partitie ..
open computer en klik met rechts op D kies eigenschappen en controlleer bij de tap beveiliging of je daar de volledige rechten heb ..
indien niet ga je deze jezelf toewijzen ..
vervolgens volg je de wizard op en dien je te herstarten ..
daarna kun je ook grootte bestanden die te groot zijn voor de prullebak rechtstreeks verwijderen ....
althans heb ik daar géén hinder van ....heb gisteren zomaar 43gb verwijdt zonder enig probleem ( en dit gewoon door rechtsklik er op en verwijderen te kiezen )

Ik heb alle rechten. Alleen "speciale machtiging" staat niet aangevinkt. Heb ook al hele grote mappen die te groot waren verwijderd enz.
Maar hier gaat het alleen om lege mappen 14 niveau's diep.
 
ik heb zojuist hier de proef op de som genomen ..
en een zoek en vind spel geopend...
deze was dus geplaatst in een Hoofd map (sub map) met onder liggende structuren (of te wel mappen )..
de data map van dit spel had alleen al 35 onderliggende mappen ..deze 35 werden eerst geleegt door mezelf en vervolgens werd en deze ook verwijderdt uit de prullenbak...
ik klikte daarna nog meerdere mappen aan die onderliggende mappen bezaten , om deze te lediggen....ben ergens de tel kwijt geraakt maar denk dat ik ruim aan de 80 leeg gemaakte mappen zat die in een onder liggende structuuren waren opgebouwdt...
en gewoon door de hoofdmap aan te klikken met rechts en verwijderen te kiezen , werd dit spel verwijderdt ooik al had deze meerderen leegge mappen ...waarom jij er problemen mee heb !!
 
Mik, meld je eens aan bij windows met het administrators account. Met dit account heb je alle beheerdersrechten van het systeem.
 
Mik, meld je eens aan bij windows met het administrators account. Met dit account heb je alle beheerdersrechten van het systeem.

Heb ik. Maar het gaat hier om een copy van de map gebruikers. (Users)
Heb gisteren nog een andere map met submappen gewist. In één keer 105Gb. zonder problemen.
Maar de map : Users (de copy op mijn D drive) kan ik niet wissen.
 
Maar hier gaat het alleen om lege mappen 14 niveau's diep.

En als je in iedere map nog maar een eenvoudig bestand zet, al was het maar een kladblokbestandje, zodat de mappen niet meer leeg zijn, lukt het dan om de mappen te verwijderen?
 
En als je in iedere map nog maar een eenvoudig bestand zet, al was het maar een kladblokbestandje, zodat de mappen niet meer leeg zijn, lukt het dan om de mappen te verwijderen?

Heb in iedere map een tekstfile geplaatst. Lukt ook niet om te verwijderen.
De map Users is een map die Windows nodig heeft. Het origineel staat op de C drive. De copy op de D drive gemaakt met Robocop gedraagt zich alsof ze ook door Windows gebruikt wordt.
Als ik probeer te wissen krijg ik nu de melding dat de map al in een andere toepassing geopend is en bijgevolg niet kan worden verwijderd.
Maar de map is anders niet geopend. Gekeken in taakbeheer
 
ik heb daar juist de map gebruikers gekopieer naar een andere partitie ...
daarop heb ik dan de map openbaar open geklikt en al de mappen geleegt die daar vermeld staan , en dit waren er veel !
tenslotte heb ik dan de hoofdmap gebruikers aangeklikt en verwijderdt ....
kreeg eerst een melding dat de bestandsnaam te lang was voor de prullenbak ..
heb het vinkje aangezet bij dit voor al de items doen ...
daarop werd de hoofd map gebruikers met de daar onder liggende submappen verwijderdt ...
Bekijk bijlage 8354 Bekijk bijlage 8355 Bekijk bijlage 8356
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan