? maken van schaduw effect op titel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pablo

Steunend lid
Vip Lid
;!:vraagteken:

Ik werk voor het ogenblik aan het ontwerp van een affiche voor ons gezelschap (toneel).
Wij werken met Adobe CS2 en ik zou graag een schaduw leggen met een gloed in als of de letters licht geven (als voorbeeld Bijlage).
Ben redelijk goed thuis in indesign, in photoshop en illutrater probeer ik veel maar met beprekt resultaat, zoals nu ook krijg schaduw maar niet de gewenste is steeds rond.
Is er iemand die mij op pad kan helpen .

Pablo:vraagteken:
 

Bijlagen

  • preview32225.jpg
    preview32225.jpg
    34.3 KB · Weergaven: 73
titel schaduw

titel schaduw

Bedank voor de reactie

Ik ben al een stap verder dan daarstraks.
Het enige wat mij nog niet lukt zijn de hoeken van de schaduw scherp te zetten in plaats van afgerond zie voorbeeld (zou ook zo kunnen dienen)
Doe er even mijn experiment bij.

Groeten Pablo

ps. spelling is correct in kontekst van het stuk
 

Bijlagen

  • Holywood zonder.jpg
    Holywood zonder.jpg
    41.3 KB · Weergaven: 69
titel schaduw

titel schaduw

Monne,

Zit met klein probleem, werkte nog zelden met forum nu krijg ik bericht dat er niet meer voldoende ruimte is voor die psd opteladen en kan het niet leeg krijgen.

Hoe werkt dat?

Dank u bijvoorbaat
 
Hallo Pablo,

Ja, ik zou je afbeelding wat kunnen bewerken zodat de schaduw wat rechter zijn, maar hiemee ben je geen stap verder. De afbeelding die bij Google staat is ook een .jpg afbeelding en zie juist dat ge er geen .psd bestanden kunt plaatsen.
Je kan hier nog eens proberen, Ivan de webbeheerder van Pctuts heeft juist je volume verhoogt (maar ben niet zeker dat dat hier zal gaan)
Stuur de afbeelding in ;psd formaat (met alle lagen zoals ze gecreëerd is) anders eens door per mail.
Je vind het bij door op mijn naam te klikken en contactinformatie, stuur een eenvoudig bericht met je mail adres en per kerende krijg je mijn echte adres (om spam en allerlei onzin te vermijden)
Nog groeten
 
Heb de afbeelding eens bekeken, en ja de gloed en schaduwweergave is eigenlijk zo bedoelt, wat niet wegneemt dat je het wat kan aanpassen, ik zou het gereedschap doordrukken gebruiken en zo wat op die hoeken werken. Zie afbeelding.
Nu denk ik dat als ik je bedoeling goed begrijp ge veel beter af bent met zulk een afbeelding te creëren in Adobe Fireworks dus in .png of misschien in Illustrator maar dat ken ik niet goed (eigenlijk niet zelfs).
Maar probeer eens met door te drukken.

pallet.jpg
 
bedankt

bedankt

Monne,

Nogmaals bedeank voor de goede hulp, ben al een heel stuk verder. Vandaag nog met vanalles en nog wat geexperimenteerd en het resultaat is mooi ga nu eens vragen aan de bevoegde persoon en als het klaar is stuur ik u het resutaat wel eens door.

Ik heb veel bijgeleerd dank u

Pablo
 
Graag gedaan, ik heb er twee jaar overgedaan om me Photoshop wat eigen te maken en eigenlijk leer ikzelf nog alle dagen iets bij, het programma is zo omvattend en het evolueert zo snel (iets te eigenlijk), CS 4 word bijna vrijgegeven.
Heb je nog een vraag of probleem met Photoshop post het hier in het forum "Grafish - Photoshop" en er word je zeker hulp aangereikt.
Met andere problemen kan je uiteraard ook terecht ergens op het forum.

Ha ja met deze ook welkom op dit forum.
 
bedankt

bedankt

Monne,

Momenteel geen vragen meer, indien er zich weer problemen voordoen zal ik niet aarzelen.
Ik werk veel met indesign, maken van affiches en programmaboekjes voor onze toneel verenigng en eindejaar een krantje over de gebeurtenissen van het afgelopen jaar. Als ik iemand daar kan mee helpen graag.
Wij werken met CS2 off. versie (windows 2000), omdat wij naar de drukker moeten. Hebben pech gehad met de installatie, een maand te vroeg geregistreerd anders hadden we automatisch CS3 gehad.
Heb met proefversie van CS3 gewerkt zalig. Ben op zoek naar een zw. versie voor op mijn laptop(Windows vista), al verschillende geprobeerd maar niets werkt fantsoenlijk, bestaat er al zo iets wat werkt, in CS2 had ik er een die goed werkte.
Ben gisteren avond bezig geweest in die gratis cursus photoshop.(y)

Groeten Pablo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan