Mailspring

Mailspring 1.20.1

Enkel Leden kunnen Downloaden, maak je gratis Lid.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
PhilipV heeft een nieuwe item ingediend:

Mailspring - moderne mailcliënt met veel mogelijkheden en snel

Bekijk bijlage 257516

Mailspring is een nieuwe versie van Nylas Mail, onderhouden door een van de oorspronkelijke ontwikkelaars. Het is sneller, gestroomlijnder en wordt vandaag nog uitgebracht! Mailspring ondersteunt alle IMAP-providers, waaronder Gmail, Office 365 en iCloud.

Het biedt functies zoals een uniforme inbox, de mogelijkheid om e-mails uit te stellen, herinneringen, sjablonen, offline zoeken en ondersteuning voor Gmail-labels. Mailspring is gratis...

Lees meer over dit item..

gebruik is reeds jaren; crashte dikwijls, de database was dan meestal kapot. na herinstallatie waren alle mails weg. deze nieuwe versie lijkt stabieler alsook zie ik dat er een mogelijkheid is voor een back-up te nemen. testen is de boodschap ;)

PhilipV heeft Mailspring bijgewerkt met een nieuwe update:

versie 1.20.1

Functies

• Het veld Reply-To is toegevoegd aan de koptekst van het berichtenformulier, zodat je een ander antwoordadres kunt opgeven bij het opstellen van berichten. (#2691) Bedankt @Argjend12345!
  • De synchronisatie-engine heeft nu een functionaliteit voor het exporteren van RFC2822-berichten in bulk toegevoegd. (#107)
Bugfixes

• Er zijn HTTP/2-framingfouten verholpen die de synchronisatie-engine konden laten vastlopen tijdens het streamen van...

Lees meer over deze update...

ik ben zeer tevreden van mailspring. de crashes zijn veel verminderd, en ik kan mails die belangrijk zijn nu opslaan op mijn pc.
deze worden geopend met outlook zodat ik de gegevens kan inkijken en gebruiken indien nodig. :cool:

en als je toch outlook hebt, wat is dan de meerwaarde van mailspring ? Dat ontgaat me nu toch eventjes ...

mailspring gebruik ik als mailprogramma; outlook staat op mijn pc echter gebruik ik dit niet. bij het openen van een copy gemaakt met mailspring, wordt dit weergegeven via outlook. normaal is dit niet nodig het zou evengoed via mailspring mogen openen. waarschijnlijk is dit een koppeling die naar het verkeerde programma verwijst. maar ja het is voor een back-up voor moest ik later de mail eens nodig hebben.
in Gmail een mail wegsmijten is onherroepelijk weg. bij twijfel kan ik zo een copy nemen, en later wegdoen indien niet meer nodig.

outlook (welke ?) staat dus bij jou als default voor mail...
Het is voldoende Mailspring als default te zetten en die omweg is niet meer nodig.
Je kan even zo goed lokaal opslaan als backup maar de mail zal dan geopend worden in Mailspring en niet langer in Outlook.

Terug
Bovenaan